Producatorii de continut digital distribuit pe baza de abonament pe platforma iOS, folosita pentru iPhone si iPad, vor trebui sa plateasca Apple un procent 30% din valoarea abonamentelor si vor fi obligati sa ofere optiunea crearii de abonamente noi prin intermediul aplicatiilor-client. Astfel, companiile care vor sa isi distribuie lunar continutul pe gadgeturile Apple, fie ca este vorba despre carti, muzica sau filme, vor avea doua alternative: sa se conformeze cu noul regulament sau sa se retraga de pe aceasta platforma.

iPad s-a vandut in peste trei milioane de exemplareFoto: Reuters

Practic, daca luam exemplu unei reviste lunare, compania care o editeaza va trebui sa ofere utilizatorilor optiunea de a se abona direct din interfata revistei digitale la un pret egal sau mai mic decat pretul maxim oferit prin orice alt canal de distributie digitala, cum ar fi site-ul propriu. Toate platile facute prin intermediul aplicatiilor care ruleaza pe platforma iOS sunt supuse unui comision de 30%, care de acum se va aplica si abonamentelor lunare. Apple a interzis de asemenea si integrarea de legaturi catre alte canale de distributie digitala in aplicatii, intr-o incercare de a-si proteja serviciile iTunes Store si iBooks Store.

Anuntul variantei finale a noii politici Apple vine la cateva saptamani dupa o disputa pe aceasta tema cu Sony. Companiei japoneze i-a fost respinsa o aplicatie care permite utilizatorilor sa citeasca publicatii din libraria digitala a Sony pe motiv ca nu continea un buton care sa permita cumpararea de carti direct din aplicatie, ci trimitea clientii spre site-ul librariei digitale.

Reprezentantii producatorilor de continut au declarat ca noua “taxa” ar fi, practic, o revenire la costurile de distributie pentru produsele fizice, lucru care anuleaza practic orice beneficiu adus producatorilor de un sistem electronic distributie, conform Mashable si Gizmodo. Totusi, data fiind pozitia importanta pe care Apple o ocupa pe piata, analistii prevad ca multi dintre producatorii de continut vor accepta noile tarife pentru a nu pierde milioane de potentiali clienti utilizatori de produse Apple.