Fundatia International Press Institute (IPI) a anuntat joi ca a primit 2,7 milioane de dolari din partea Google pentru a finanta competitia “IPI News Innovation Contest”, care are ca scop dezvoltarea jurnalismului online prin crearea de noi moduri de a informa publicul in Europa, Orientul Mijlociu si Africa, conform FreeMedia.at.

Competitia IPI vrea sa atraga proiecte inovatoare, cu impact pe termen lung, din partea mai multor organizatii comerciale si non-profit, in trei mari categorii: platforme de stiri, dezvoltare durabila si programe de training pentru jurnalisti. “Jurnalismul este o parte extrem de importanta a societatii noastre. In era internetului, este important ca inovatia din jurnalism sa continue, iar noi (Google, n.r.) dorim sa incurajam acest lucru. Suntem incantati de colaborarea cu IPI, o organizatie care are o istorie bogata in ceea ce priveste cautarea de solutii pentru problemele jurnalismului”, a declarat Peter Barron, director Google pentru relatii externe pentru Europa, Africa si Orientul Mijlociu.

IPI, fondata in anul 1950 la Universitatea Columbia din New York, este o retea globala de jurnalisti, editori si manageri din domeniul mass-media si isi dedica activitatea sustinerii libertatii de exprimare, a accesului liber la informatie si a imbunatatirii practicilor jurnalistice in lume.

Donatia Google vine si pe fondul impactului major pe care noile tehnologii de diseminare a informatiei le-au avut asupra revoltelor din intreaga lume, dar mai ales in Orientul Mijlociu.