Reteaua ZenithOptimedia si-a revizuit in sens negativ prognoza privind cheltuielile globale de publicitate in 2011, ca urmare a cutremurului devastator din Japonia si a tulburarilor din Orientul Mijlociu. Potrivit Brand Republic, ZenithOptimedia estimeaza acum o crestere de 4,2% a cheltuielilor publicitare la nivel mondial, dupa ce, in precedenta prognoza, facea referire la o crestere de 4,6% in 2011.

ZenithOptimedia, retea detinuta de grupul de comunicare Publicis, arata ca evenimentele din Japonia si Egipt au avut un impact imediat asupra publicitatii in pietele respective. La nivel international cheltuielile de publicitate se vor ridica anul acesta la 471 miliarde de dolari, potrivit noilor estimari.

Agentia estimeaza insa ca, pe termen lung, aceste socuri nu vor afecta revirimentul pietei globale de publicitate. De altfel, ZenithOptimedia si-a imbunatatit prognoza pentru 2012, estimand acum o crestere de 5,8% anul viitor, fata de +5,2% cat a estimat in decembrie anul trecut.

ZenithOptimedia prevede, intre altele, pentru perioada 2010-2013:

  • o crestere anuala de 3,1% a pietei nord-americane
  • o crestere anuala de 8,2% in America Latina
  • o crestere anuala de 12,4% in in Europa Centrala si de Est
  • o crestere de 10,2% pentru regiunea Asia-Pacific, excluzand Japonia

ZenithOptimedia se asteapta ca in 2013 Internetul sa depaseasca ziarele si sa ajunga astfel pe locul al doilea in randul mediilor ce atrag cei mai multi bani de publicitate. Cresterea medie anuala a cheltuielilor globale de publicitate online este, potrivit prognozei citate, de 14,4% intre 2010-2013, urmand sa atinga 94,5 miliarde de dolari in 2013. Tot atunci, publicitatea in ziare va scadea la 91,2 miliarde de dolari, apreciaza ZenithOptimedia.

Televiziunea isi pastreaza suprematia, castigand cota de piata, potrivit estimarilor ZenithOptimedia. Acestea arata ca in 2010 televiziunea a atras 40,4% din cheltuielile globale de publicitate, cota sa urmand sa creasca la 41,7% in 2013.