Si anul acesta, revista Biz a realizat studiul Top Social Brands, prin care se incearca crearea unui clasament al celor mai prezente branduri in social media romaneasca. Clasamentul arata asa, in ordinea numerelor din clasament: Vodafone, BCR, Microsoft, Petrom, Avon, Nokia, Orange, LG, Romtelecom, Timisoreana. De remarcat, Avon a intrat in top direct pe locul cinci, scrie Alex Mihaileanu pe blogul Subiectiv.

* In calitate de lider al clasamentului, Luminita Bostinaru, Senior Brand Manager Vodafone, a prezentat un scurt studiu de caz al campaniei "Nunta". Pe scurt, campania a avut parte de acoperire media gratuita in valoare totala de 500.000 de euro. Teoretic, campania a atins 17 milioane de romani.

* Eliza Rogalski, CEO Tempo, creatorul campaniei Scoala de Bani pentru BCR: am cumparat o revista dintr-un aeroport, iar jumatate din revista era despre cum sa se descurce femeile, intr-o perioada de recesiune, cu toate cheltuielile, preturile, cardurile de credit.

* Daniel Pana, director marketing BCR: 2009 a reprezentat, in primul rind, declansarea crizei si la noi, multe semne de intrebare si introspectie. Am ajuns la concluzia ca trebuie sa livram informatiile pe intelesul publicului. Eram in cautarea unei solutii inovative. Am vazut in propunerea Elizei o potentiala solutie la problema pe care o aveam. Initial, era o solutie punctuala, asa ca am incercat sa o transformam intr-o actiune de anvergura. Toate resursele pe care le-am avut in acel moment le-am pus in acest proiect.

* Eliza Rogalski: Cel mai greu este sa potrivesti conversatia asta foarte interactiva cu discursul brandului. Astazi, cea mai abuzata expresie este "social media". Inaintea ei, cel mai abuzat cuvint a fost "strategie". Acum, abuzind de expresia "social media", exista riscul sa uiti de "strategie".

* Ana Bulgar, online manager Petrom: Te poti misca atit cit iti permite domeniul de activitate. Una e sa lucrezi in FMCG sau auto, alta e sa reprezinti cea mai mare companie energetica din Sud-Estul Europei. Trebuie sa stii cit de flexibil este brandul si cit te poti baza pe aspectul emotional al consumatorului. In al doilea rind, conteaza cit de mare e compania, ceea ce te face sa depinzi de oameni din departamente si de proceduri, conteaza cit de mult endorseaza brandul angajatii, dar conteaza si cit spatiu de experimentat ai. E usor sa experimentezi cu un start-up sau cu o agentie interactiva, dar la noi vorbim de Petrom, trebuie sa aiba o logica foarte argumentata la nivel de boarduri si alti factori de decizie.

* E important si cum armonizezi toate conversatiile si cum le faci sa se endorseze reciproc (CSR, PR etc.). Cel mai greu este sa gestionezi volumul de informatie. 22.000 de angajati genereaza un volum foarte mare de informatie, din care trebuie sa extragi foarte repede esentialul si sa stabilesti ce merita dat mai departe.

* "Redescopera Romania" este o idee care s-a nascut in Petrom, aveam nevoie de un subiect de conversatie care sa lege atributul fundamental de brand - companie romaneasca - si faptul ca avem cel mai mare lant de benzinarii. Intre timp, s-au mai alaturat si alte branduri, precum Paralela 45, Romtelecom samd.

* Raluca Kisescu, director marketing Avon: Mediul online ne-a permis flexibilitate si actiune. ROI din social media? Raspunsul pentru un director financiar, aduce ROI de 30%. Raspunsul pentru prieteni si pentru prietenii prietenilor: este o campanie pe termen lung, la care social media adauga puncte la valoarea unui brand.

Comenteaza pe blogul Subiectiv.