​Grupul media Ringier are planuri pe termen lung pentru Romania, unde afacerea sa este concentrata pe segmentul publicatiilor tabloide si al revistelor si unde, in prezent, evalueaza piata pentru dezvoltarea activitatilor in domeniul digital, au spus vineri, in cadrul unei intalniri cu presa, presedintele grupului, Michael Ringier, si alti reprezentanti ai companiei. Aceasta este interesata in continuare sa vanda participatia sa in Kanal D, potrivit oficialilor Ringier, care spera ca joint venture-ul Ringier-Axel Springer format in Europa Centrala si de Est anul trecut sa fie extins in Romania pe parcursul urmatorilor doi ani.

  • Conducerea Ringier a discutat cu reprezentanti ai presei din Romania la scurt timp dupa ce grupul si-a anuntat rezultatele pe 2010, an in care Ringier a vandut titlurile Evenimentul Zilei si Capital si a apelat la restructurari. Potrivit raportului pe 2010, Ringier Romania a inregistrat venituri totale de aproape 20 de milioane de euro.

Oficialii Ringier nu au precizat care sunt rezultatele companiei in termeni de profit si pierderi. Dar, potrivit lui Christian Unger, CEO Ringier AG, dupa doi ani dificili, 2009 si 2010, in care "piata de publicitate nu ne-a ajutat deloc", acum suntem "pe drumul spre profit".

  • Christian Unger: Suntem inca foarte precauti in privinta costurilor. Sunt piete din regiune care si-au revenit, precum Cehia, dar si altele unde revirimentul se lasa asteptat. Romania ramane cea mai dura piata dintre cele unde suntem prezenti (...) Speram ca piata de publicitate isi revine, dar nu ne asteptam ca acest lucru sa se petreaca prea repede - in Romania, se va intampla, probabil, in 2012.

Oficialii Ringier despre piata presei din Romania:

  • Michael Ringier: Piata titlurilor de referinta are viitor, dar va fi foarte dificil. In primul rand, Romania este o piata tipic latina, iar ziarele serioase au o viata foarte grea (...) In al doilea rand, exista prea multe ziare in Romania.
  • Michael Ringier: Este mai usor sa dezvolti afaceri in jurul unui tabloid decat in jurul unui ziar de referinta. Acum suntem mult mai implicati in divertisment, iar tabloidele sunt mult mai apropiate de divertisment.
  • Mihnea Vasiliu, general manager Ringier Romania: In Romania, continutul presei de referinta este mai degraba un continut de nisa.
  • Michael Ringier: Fara indoiala, trebuie sa-ti dezvolti activitatile online, dar (in cazul activitatilor de publishing - n.r.) afacerea de baza ramane ziarul.
  • Michael Ringier, despre cat de atractiva mai este piata locala pentru grupuri media internationale: Inca imi amintesc momentul cand am decis, in 1992, sa investim in Romania. Toata lumea a spus ca suntem nebuni. Este o piata dificila. Sunt cazuri, cum e Ucraina, unde nu ai succes si atunci dai vina pe conditiile pietei respective. Dar Romania, desi este o piata complicata, poate fi foarte atractiva.
  • Michael Ringier: In astfel de vremuri dificile, trebuia sa facem ceva. Libertatea era absolut necesara si nu vrem sa renuntam la ea. Daca vindeam Libertatea, am fi fost nevoiti sa parasim Romania. Dar Evenimentul Zilei nu era absolut necesar (Evenimentul Zilei si Capital au fost vandute la inceputul anului trecut lui Bobby Paunescu).
  • Christian Unger: Din punct de vedere al audientei, publicatiile Ringier sunt stabile, avem cititori loiali, care apreciaza serviciile noastre.
  • Christian Unger: Nu avem motive sa credem ca Romania (ca piata media - n.r.) nu se va dezvolta din nou. E doar o chestiune de timp. Potentialul ca printul sa-si revina din punct de vedere al publicitatii, fiind foarte jos in acest moment, este mai mare decat cel al altor segmente.
  • Michael Ringier: In Romania suntem intr-o situatie dificila. Exista o alta companie care copiaza tot ce facem noi.

Reprezentantii Ringier despre interesul pentru digital:

  • Christian Unger: Interesul nostru se indreapta in principal catre piata anunturilor de mica publicitate si catre e-commerce, care, in Romania, este mai dificila din cauza infrastructurii. In privinta dezvoltarii activitatilor de digital, in prezent evaluam piata. Ambele optiuni - de a cumpara ceva deja existent sau de a lansa platforme noi - sunt deschise.
  • Michael Ringier: Nu suntem tipul de oameni care sa plateasca sume fantastice pentru platforme sociale. Vrem sa vedem modele sustenabile, nu sa cumparam un lucru doar pentru a-l vinde dupa doi ani.
  • Michael Ringier: Ne intereseaza sa cumparam in print sau digital daca acea operatiune are sinergie cu celelalte operatiuni ale noastre.
  • Michael Ringier: In Elvetia, 27% din veniturile nostre sunt din digital. Dar daca faci ceva in domeniul digital, este mult mai usor daca detii presa tiparita.

Florian Fels, CEO - joint venture-ul Ringier Axel Springer, despre includerea operatiunilor din Romania in acest joint venture:

  • Am spus de anul trecut ca doua lucruri trebuie sa se intample pentru includerea Romaniei in joint venture (operatiunea locala sa se redreseze si sa fie clarificat parteneriatul pe care Axel Springer il are cu cu Edipresse in Romania- n.r.). Axel Springer are in continuare un partener in aceasta tara si il respecta, iar noi am avut in continuare de rezolvat chestiuni financiare (...)  Speram ca in urmatorii doi ani sa se intample acest lucru (includerea operatiunilor din Romania in joint-venture).

Despre participatia in Kanal D Romania, alaturi de grupul turc Dogan:

  • Christian Unger: Nu este un secret ca suntem in cautarea unei solutii pentru aceasta activitate, deoarece Kanal D nu se numara printre activitatile noastre de baza. Dar este un context dificil pe moment. Impreuna cu celalalt actionar, cautam optiuni - fie sa vindem, fie parteneriate. Acum ramanem actionari. Dar pana acum nu se vede nimic la orizont. (...) Suntem deschisi la discutii.