Holdingul Adevarul sustine ca a fost amenintat de un reprezentant al agentiei de publicitate McCann-Erickson ca-si va sfatui toti clientii sa-si retraga reclamele produselor din paginile ziarelor editate de trustul de presa, invocand ca o serie de articole publicate de site-ul "Think Outside the Box" ar fi lezat interesele Coca-Cola, companie aflata in portofoliul sau.

"Deranjata de unele articole despre Coca-Cola, publicate de un site independent, gazduit de www.adevarul.ro, o agentie de publicitate recurge la amenintari. Agentia McCann- Erickson, condusa de Bogdan Enoiu, a conditionat acordarea unor contracte de publicitate in 'Adevarul' de un anumit tip de continut editorial", scrie marti Adevarul.ro, intr-un articol intitulat "Un vataf in piata de publicitate", si care este ilustrat cu poza lui Bogdan Enoiu, directorul general McCann- Erickson.

Cotidianul publica un e-mail care ar fi fost trimis conducerii holdingului de Mihai Trandafir, director al agentiei McCann- Erickson, in data de 6 mai 2011, si in care acesta "ameninta": "Este peste puterea noastra de intelegere si complet inacceptabil ca o companie media, cu care pregateam un proiect special pentru o zi speciala, sa ne atace clientul intr-o asemenea maniera. Asteptam pozitia voastra oficiala si ne vom asigura ca toti clientii vor afla despre aceasta chestiune. Dupa cum iti imaginezi, nu vom plati niciuna dintre comenzile Coca-Cola".

Bogdan Enoiu, director general al McCann Erickson, intrebat de Adevarul.ro cum comenteaza e-mailul lui Mihai Trandafir: "Poate a avut dreptate, poate nu a avut, dar aceasta a fost pozitia lui. Nu pot da pozitia oficiala a McCann".

Adevarul precizeaza ca materialele de presa invocate fusesera publicate de administratorii site-ului "Think Outside the Box", "produs media doar gazduit de platforma www.adevarul.ro, si complet independent editorial de trustul Adevarul Holding".

Tot in data de 6 mai, Adevarul Holding a decis intreruperea colaborarii cu site-ul Think Outside the Box, dar a invocat "disfunctii grave in colaborarea editoriala comuna si de promovare reciproca", precizeaza Adevarul.

"Colaborarea dintre cele doua produse media, inceputa cu sase luni in urma, a fost rupta din cauza a cinci articole despre bautura racoritoare Coca-Cola, redactate si publicate de TOTB in preajma aniversarii a 125 de ani de la infiintarea companiei americane. Cauza care a dus la incetarea colaborarii a fost calitatea indoielnica a materialelor publicate de TOTB", potrivit sursei citate.

Pozitia TOTB

"O comunicare oficiala a intreruperii parteneriatului nu a aparut pana la aceasta ora. Contractul de parteneriat prevede un preaviz de 45 de zile in cazul rezilierii unilaterale, insa siteul a fost oprit fara nici un fel de comunicare de acest fel", scrie TOTB, pe site-ul sau.

Redactia precizeaza ca, "intr-o lume in care adevarurile sunt spuse pe jumatate, in care campaniile de publicitate pot spune aproape orice, fara pericolul unor sanctiuni, si in care echilibrul informatiilor este inclinat clar intr-o parte, este nevoie de publicatii care prezinta si cealalta parte a monedei".