Obiectivul Facebook este sa transforme marketingul dupa regulile "designului social" care sta la baza retelei sociale, reguli potrivit carora oamenii, nu companiile sunt cei indreptatiti sa comunice mesajele pe care le considera relevante privind un brand sau altul. Carolyn Everson, vicepresedinte Facebook pentru vanzari directe globale, a prezentat marti, in cadrul evenimentului The Festival of Mediadesfasurat la Montreux, Elvetia, "principiile designului social" aplicate de reteaua sociala inclusiv in domeniul comunicarii de brand.

Carolyn EversonFoto: Festival of Media

Principiile prezentate de Carolyn Everson:

  • Oamenii, cu tot ceea ce-i intereseaza pe ei, sunt mai importanti decat continutul
  • Impartasirea informatiei de orice fel trebuie sa fie simpla si rapida
  • Putini oameni pot sa-i puna pe multi altii in miscare
  • Cei care-ti sunt sau ti-ar putea fi prieteni sunt acolo

Carolyn Everson a argumentat aceste reguli prin cateva cifre valabile pentru piata americana si care arata importanta comunitatilor de prieteni in orice domeniu:

  • peste jumatate din populatia SUA isi ia informatiile la zi de la prieteni
  • 60% dintre locurile de munca ocupate sunt gasite prin intermediul prietenilor
  • 90% dintre americani au mai multa incredere in prietenii lor decat in critici atunci cand vine vorba despre recomandari muzicale
  • 15 milioane de oameni devin prieteni pe Facebook in fiecare zi

Evolutia comunicarii de brand pe Facebook, din perspectiva lui Carolyn Everson:

  • mai intai, companiile si-au facut propriile pagini de Facebook
  • in a doua faza, ele au intrat in cursa sa stranga cat mai multi fani, faza "inca esentiala"
  • intr-o a treia faza, companiile au inceput sa intre in dialog cu fanii brandurilor lor
  • a patra faza a inceput cand companiile i-au lasat pe oameni sa poarte mesajul de brand in propriile lor comunitati. "Mai important este sa-l asculti pe consumator, nu sa i te adresezi"