McCann Erickson a castigat, la Cannes, cu o campanie realizata pentru batonul Rom, pe care l-a "imbracat" in toamna anului trecut in ambalaj american, revenindu-se ulterior la vechiul ambalaj tricolor. Actiunea a declansat proteste ale oamenilor, pe Facebook si in alte medii. McCann Erickson a urmarit, astfel, sa trezeasca "patriotismul reactiv" al romanilor. Premiile obtinute la Cannes Lions, cel mai mare festival international de publicitate:
- 2 Grand Prix Lions la categoriile Promo&Activation şi Direct Lions
- 1 Titanium Lion la categoria Titanium and Integrated
- 3 Gold Lions la categoriile Integrated, Direct Lions, Promo&Activations
- 1 Silver Lions la categoria Media Lions
- 2 Bronze Lions la PR Lions
Este un model pentru agentiile romanesti si din regiune, sau o exceptie intr-o vreme cand nemultumirea oamenilor fata de calitatea reclamelor in general a devenit o regula? Ce inseamna premiile de la Cannes pentru McCann Erickson si pentru piata romaneasca de publicitate in ansamblul ei - care urmeaza sa scada, din punct de vedere al investitiilor media, si anul acesta, potrivit celor mai recente estimari?
- Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la sfarsitul articolului.
- Nota redactiei: Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care nu se refera la temele anuntate, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana.
Multumesc
Articolele care au aparut pe site-ul TOTB, sponsorizat de un competitor al Coca Cola, erau niste prostii care nu aveau nicio legatura cu adevarul si de aceea cei de la Adevarul le-au si scos.
Cat de creative sunt reclamele de la tv cand jumatate dintre ele sunt cu ardeleni care au, in mare, aceeasi atitudine?
Cat de creativ este sa lasi impresia in reclame ca omul cade de la balcon si de fapt nu cade? (doh)
Cat de folositor e sa faci ceva interesant daca CNA interzice ce i se pare lui ca are Vitali mica?
Cat si cum ajuta premiile luate de McCann in aceasta situatie?
Sanatate si felicitari oricum
Creativitate nu inseamana neaparat sa atragi atentia cu orice pret. Din punctul meu de vedere reclama cu Vitalie va fi retinuta for the wrong reasons. La ce e? La un produs de stimulare sexuala?
Va rog sa transmiteti salutari lui Titus Dumitrescu care a inceput la Club Europa in perioada 1996-2000.
Ii urmaresc cariera si sunt extrem de incantata de ceea ce face . Multa bafta in cotinuare.
Despre cetatenii nu asa de seniori (50 de ani e o varsta de aur pentru creativitate) bineinteles.
Am trecut si eu pe la McCann acum mai bine de zece ani si trebuie sa recunosc ca m-a ajutat mult sa ajung unde sunt azi. Desi a fost un job scurt (de aproape un an) , s-a dovedit a fi o experienta foarte interesanta.
Intrebarea mea vizeaza politica de recrutare a personalului din McCann. Agentia mai are nevoie de oameni de creatie? Daca da, ce anume se cauta? Conteaza stabilitatea angajatilor pentru activitatea unei companii de publicitate ? (Felicitari pentru Adrian Botan ca ramane "fidel" lui mccann de atatia ani).
Multumesc.
Dar probabil stii, daca ai fost la mccann... :) E o carte misto: "From good to great" - ti-o recomand/
Cat despre angajari, da! Da, da, da! Problema noastra e ca piata din Romania a pierdut foatrte mult talent in perioada crizei si e foarte greu sa recrutezi de aici. Trimite un email. Don't be a stranger.
Ma intreb, de asemenea, care credeti ca ar fi fost reactia pe Internet daca nu ar fi fost reclamele de la televizor si intreaga schimbare de ambalaj si identitate rom in ciocolata americana ar fi fost promovata doar pe Internet.
Multumesc
Evident ca am stat ca pe ace cateva zile, dar am reusit sa manageruim foarte bine conversatia, mai ales in social-media si asta a fost cheia succesului acestei campanii.
Cum a primit lumea la Cannes, in cercurile casual, vestea ca ati luat atatea premii? S-a uitat cineva la voi ca la circ (uite, domne, romani care iau grand prix-uri)? Oamenii din breasla din Romania cum au reactionat?
succesul se poate compara cu cel al sportivilor sau inventatorilor in opinia mea.
felicitari!
Cred ca media a acordat suficient interes. Au inteles si ei ca facem parte din aceeasi industrie si ca trebuie sa ne sustinem reciproc si ca succesul nostru se poate transforma in succesul lor. Pentru ca facem mai repede, mai bine, spoturi mai creative. Si toata lumea are de castigat. Cred ca anul viitor mai multe televiziuni si institutii de presa vor fi prezente la Cannes, pentru ca este campionatul mondial al publicitatii si sunt cei mai mari clienti prezenti acolo, cei mai creativi oameni din industrie, ai ce sa inveti de acolo. Si impactul economic cred ca este mult mai mare decat al festivalului de film.