​Heineken si Google au incheiat un parteneriat de publicitate "inovator" prin care brandurile globale ale producatorului de bere beneficiaza la nivel international de campanii pe YouTube si prin intermediul telefoanelor mobile, potrivit unui comunicat al celor doua companii, preluat de Reuters. Prin acest parteneriat, cele doua companii vor lucra impreuna in peste 20 de piete, anul acesta. Orlando Nicoara comenteaza pe blogul sau, in legatura cu acest subiect: "Google semneaza direct cu clientii. Nu se mai complica sa o faca prin agentiile de media".

Potrivit comunicatului de presa, YouTube va fi folosit pe fiecare piata pentru activarea campaniilor globale ale Heineken. Cele doua companii vor desfasura proiecte comune de cercetare si vor colabora in campanii pe platforme mobile pe pietele emergente, unde gradul de utilizare a Internetului mobil este mai mare decat a Internetului fix.

In comunicat este citat Henrique de Castro, Global President of Media and Platforms la Google, potrivit caruia "aceasta campanie globala a Heineken este una dintre cele mai mari campanii globale de display pe care le-am desfasurat vreodata.''.

Valoarea contractului dintre cele doua companii nu a fost dezvaluita, insa Wall Street Journal scrie ca este vorba despre un acord de multe milioane de euro si care nu afecteaza colaborarea dintre Heineken si principalele agentii de publicitate care se ocupa de portofoliul sau - Wieden&Kennedy si Publicis. Separat, aceeasi sursa mentiona ca Heineken a confirmat joi ca a semnat parteneriatul cu Google in martie a.c., in prezent avand discutii si cu Facebook si alte companii pentru a-si consolida prezenta in social media.

Financial Times noteaza la randul sau ca Heineken va continua sa lucreze cu agentia media Mindshare, dar citeaza analisti potrivit carora acest acord arata ca marile companii de tehnologie trebuie tratate deopotriva ca partener si competitor pentru intermediari precum agentiile de publicitate.