​​Multe companii se află deja la a doua sau a treia generație de optimizare a costurilor și de creștere a productivității. Pârghii precum externalizarea unor procese, raționalizarea portofoliului sau implementarea de soluții ERP au fost utilizate la maximum, așa că pentru a atinge un nou nivel de eficientizare a activităților au nevoie de o abordare nouă, bazată pe tehnologiile de ultimă generație, precum Robotic Process Automation (RPA), Machine Learning sau Inteligența Artificială (AI).

Gabriel VoicilaFoto: Pwc Romania

Potrivit unui studiu recent realizat de PwC și Grupul Brunswick la nivel global, 70% dintre managerii intervievați au spus că folosesc automatizarea și AI pentru a identifica modalități de a îmbunătăți afacerile, făcându-și operațiunile mai inteligente. Însă cu atât de multe opțiuni în cloud computing, securitate cibernetică, software specializat și alte servicii operaționale, precum și tehnologii emergente precum machine learning, blockchain și drone, companiile trebuie să facă alegerile cele mai potrivite pentru afacerile în care să concentreze investițiile în tehnologie.

Astfel, tehnologiile inteligente, cum ar fi RPA, machine learning și chatbot oferă companiilor noi oportunități de a îmbunătăți performanța proceselor operaționale și de a realiza economii semnificative. Pot fi implementate rapid, având costuri reduse, care permit noi niveluri de productivitate. Impactul poate fi semnificativ: automatizarea poate îmbunătăți productivitatea proceselor individuale cu 80% până la 100% și cu 20% sau mai mult a funcțiilor generale.

Automatizarea ar putea reduce cu până la 46% timpul și costul proceselor cheie precum facturarea, raportarea de gestiune, contabilitatea și bugetarea, arată raportul menționat. În același timp, profesioniștii din domeniul financiar s-ar putea concentra pe activități cu valoare mai mare, cum ar fi analizele financiare complexe, previziuni și proiecte de buget pe mai mulți ani. Un nivel similar de îmbunătățire este posibil și în alte funcții, cum ar fi serviciul pentru clienți, gestionarea lanțului de aprovizionare și vânzări. Transformarea digitală este de fapt o călătorie pentru care e nevoie de o strategie dinamică și, în același timp, de o abordare holistică însemnând: oameni și departamente, procese și tehnologie.

Citește continuarea pe blogul PwC România

Articol semnat de Gabriel Voicilă, Partener Technology