​Potențialul economic al inteligenței artificiale (AI) a fost estimat de PwC la 15,7 trilioane dolari la nivel global până în 2030 și fiecare companie vrea să beneficieze de acest avânt. Un potențial atât de mare vine însă cu riscuri la fel de mari și va putea fi atins doar dacă practicile de AI sunt integrate în activitatea companiilor în mod etic și responsabil. O abordare fragmentară și superficială a dezvoltării și integrării AI poate expune organizațiile la potențialele riscuri de reputație, operaționale și financiare.

Monica BiotaFoto: Pwc Romania

În acest moment, AI este încă într-un stadiu incipient de dezvoltare, fiind folosită în general pentru automatizarea sarcinilor repetitive ale angajaților, cum ar fi verificarea facturilor, a cererilor de împrumut sau a CV -urilor sau pentru rezolvarea întrebărilor simple primite de serviciul pentru clienți. Însă, utilizarea AI evoluează și are capacitatea să transforme piețe, companii și instituții din întreaga lume.

În medicină poate ajunge până la diagnosticarea unor afecțiuni și la dezvoltarea de noi terapii. În industria auto se vorbește tot mai mult despre mașinile autonome, sistemul financiar o poate folosi în detectarea fraudelor, iar pe piața muncii poate compensa deficitul din anumite sectoare. Deciziile AI nu sunt diferite de cele luate de oameni, dar în fiecare caz, trebuie să poată fi explicate și înțelese costurile și impactul asupra afacerii și a societății.

Citiți continuarea articolului pe blogul PwC România aici

Articol semnat de Monica Biota, Partener PwC România