Detalii suplimentare de la CSA

Bilantul reclamatiilor din asigurari in primele noua luni din 2011: Euroins, Carpatica, Astra, Omniasig si BCR Asigurari au adunat trei sferturi din total

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 5 decembrie 2011, 14:16 Economie | Asigurari


Reclamatii in asigurari
Foto: CSA
 documente
(05 Dec 2011) PDF, 2MB
Circa trei sferturi din numarul total de reclamatii primite si solutionate la nivelul Comisiei de Supraveghere a asigurarilor (CSA) in perioada ianuarie - septembrie 2011 sunt concentrate la nivelul a cinci companii: Euroins (1.395), Carpatica (952), Astra (659), Omniasig (333) si BCR Asigurari (320), se arata in buletinul trimestrial al acestei autoritati, facut public luni. Din numarul cumulat de reclamatii aferente acestor cinci companii (respectiv de 3.659, reprezentand 74,9% din total), 50,9% au fost solutionate in favoarea petentilor.

In urma cu doua luni, CSA a dat un comunicat cu cateva informatii legate de numarul reclamatiilor primite si solutionate in primele noua luni ale acestui luni. La acel moment, CSA preciza ca "Euroins, Carpatica si Astra sunt printre asiguratorii cu un numar mai mare de reclamatii" dar ca numarul de plangeri primite la adresa acestor asiguratori reprezinta circa 2% din numarul de dosare de dauna platite de aceste companii in perioada mentionata.

In buletinul trimestrial publicat luni, CSA ofera mai multe detalii in aceasta privinta. Astfel, in primele noua luni din acest an, autoritatea a primit si solutionat in total 4888 de reclamatii (4689 pe segmentul asigurarilor generale si 199 de reclamatii legate de asigurarile de viata), in scadere cu 15% fata de aceeasi perioada din 2010.

Din acest numar total de reclamatii, 3659 de plangeri au vizat cinci companii - Euroins (1.395 plangeri), Carpatica (952), Astra (659), Omniasig (333) si BCR Asigurari (320), iar dintre acestea doar 50,9% au fost solutionate in favoarea petentilor, se arata in buletinul CSA.

Autoritatea a mentionat si ce s-a intamplat cu restul reclamatiilor considerate neintemeiate sau a caror rezolvare nu a fost favorabila petentilor, in numar de 1.798 pentru cele 5 societati enumerate mai sus. Solutiile din aceste dosare de dauna au avut, in principal, umatoarele justificari:

  • Pretentii de despagubire care exced cadrului legal - 179 reclamatii (10% din numarul reclamatiilor neintemeiate)
  • Dosare respinse pe dinamica, mijloacele de proba folosite in acest sens de catre societatile de asigurare fiind investigatiile proprii si/sau expertizele tehnice extrajudiciare efectuate de catre experti tehnici independenti autorizati de Ministerul Justitiei (acestea din urma putand fi contestate de catre pagubiti numai in instanta) - 867 reclamatii (adica 48,2% din numarul reclamatiilor neintemeiate)
  • Dosare de dauna in curs de solutionare (recalculare valoare despagubire) - 106 reclamatii (reprezentand 5,9%)
  • Dosare aflate pe rolul instantelor de judecata - 24 reclamatii (1,3%)
  • Altele (ex: dosare care nu cuprind toate documentele solicitate de asiguratori pentru instrumentarea dosarelor de dauna) - 622 reclamatii (34,6%).

"Desi reclamatiile au scazut cu aproape 15 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, fapt care ne bucura, totusi aspectele sesizate, in special in ceea ce priveste asigurarea RCA, raman o problema pe care ne-am propus sa o rezolvam inclusiv prin intensificarea verificarilor privind modul de instrumentare si plata a dosarelor de dauna de catre societati", a declarat Constantin Buzoianu, presedintele CSA, referitor la situatia reclamatiilor si sesizarilor primite in primele noua luni din acest an.

La sfarsitul lunii trecute, autoritatea de supraveghere a pietei asigurarilor a anuntat adoptarea unor modificari in legislatia secundara cu privire la asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA) motivate de volumul de sesizari si reclamatii legate de plata despagubirilor pe acest segment de asigurari.

Potrivit acestor modificari, asiguratorii care nu isi indeplinesc obligatiile ce decurg din politele RCA sau si le indeplinesc defectuos, vor plati, pentru fiecare zi de intarziere, penalizari de 0,2% din valoarea despagubirii cuvenite. Asiguratorul RCA este obligat la plata despagubirii daca, in termen de cel mult 3 luni de la avizarea producerii daunei, nu a notificat pagubitului respingerea pretentiilor de despagubire, precum si motivele respingerii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4997 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    CSA - institutie de KKT (Luni, 5 decembrie 2011, 14:32)

    Niculita Minciuna [anonim]

    Piata de asigurari auto a scazut in medie cu aprox. 22 % la nivel national ( RCA si CASCO ).Daca numarul reclamatiilor nu s-a redus si el cu 22% inseamna ca cineva minte.Presedintele CSA ne linisteste: Numarul reclamatiilor s-a redus cu 15%.Rezulta o diferenta de 7% in plus si nu in minus. Bai CSA corupt si putred, nu mai minti lumea!
    • -1 (1 vot)    
      Logica de KKT (Luni, 5 decembrie 2011, 15:23)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Niculita Minciuna

      Nu ca as fi un fan la CSA, dar logica ta lasa de dorit. Daca piata scade mai repede decat nr reclamatiilor, o explicatie pertinenta ar fi si scaderea calitatii serviciilor. Si e perfect explicabil. Eu m-as uita ceva mai atent la underwriting.

      Asadar, firul tau logic a suferit un bypass pe undeva :)
      • +3 (3 voturi)    
        Angajat la CSA de KKT (Luni, 5 decembrie 2011, 15:36)

        Angajat la CSA [anonim] i-a raspuns lui ion

        Daca lucrezi la CSA nu inseamna ca ai si dreptate, chiar daca ai un salariu nesimtit ( vorba lui Boc ).Daca presedintele Buzoianu anunta triumfalist ca nr reclamatiilor a scazut cu 15% fata de anul trecut in timp ce piata a scazut cu 22%, trebuie sa nu ai toti boii acasa sau sa minti ca un politician.Apropo, de sarbatori, primele de sarbatori sunt tot 10 salarii nete ca pe vremea lui Angela Toncescu?Multumesc de precizari, cu tine in institutie, asiguratii pot dormi linistiti, pt ca nu-i asa? CSA vegheaza pt tine...
        • 0 (0 voturi)    
          Daca ... (Luni, 5 decembrie 2011, 18:26)

          ion [anonim] i-a raspuns lui Angajat la CSA

          "Daca lucrezi la CSA ..."
          "Daca presedintele Buzoianu ..."

          Asadar, DACA ai gandi mai mult si ai vb mai putin, poate ai intelege mai mult. Nu stiu ce te face sa crezi ca lucrez la CSA insa nu prea ai citit ce am scris pentru ca aveai raspunsul pregatit dinainte sa stii ce spun.

          1. Logica comment-ului la care am raspuns lasa de dorit si, din pacate, e generalizata;
          2. Consider ca atat CSA cat si companiile in cauza ar trebui sa se uite mai atent la underwriting pentnu ca acolo se lasa loc la fraude: conditii formulate ambiguu, tarife "competitive" la care nimeni nu se sesizeaza claims management deplorabil si reglementator "neatent". Din nou, "Eu m-as uita ceva mai atent la underwriting", indiferent daca as fi CSA, firma de asigurari sau client. Cum spune si altcineva mai jos "primele de asigurare oferite la produsele traditionale, rca de ex, nu acopera rata daunelor provocate de volumul politelor vandute.aceste companii au prcticat dumpingul, pentru a castiga cota de piata."

          Este, daca vrei, un pariu cu viitorul. Vand azi la preturi mici pentru cash-flow sau market share sperand ca maine, cand va fi mai senin, sa pot plati daunele. Numai ca ceata asta o sa dureze ceva vreme si, pana apare soarele exista 2 posibilitati: vin cu bani de acasa (greu de realizat), sunt mai atent la claims management (dar e destul de limitat) sau imbunatatesc underwriting-ul (trebuia facut de mult). Si, fiindca nimic din toate acestea nu sunt la indemana iar clientii te preseaza, mai apar si reclamatii. Insa reclamatiile la CSA sunt doar o parte din nemultumiri. O alta parte se rezolva in instanta iar clientii care au devenit mai intelepti merg la companii respectabile si accepta sa plateasca un pret mai corect si sa fie despagubit cum se cuvine. Vina CSA ... e, intr-adevar, ca nu "vegheaza pt tine ..."
  • +1 (1 vot)    
    CSA - institutie de KKT (Luni, 5 decembrie 2011, 14:32)

    Niculita Minciuna [anonim]

    Piata de asigurari auto a scazut in medie cu aprox. 22 % la nivel national ( RCA si CASCO ).Daca numarul reclamatiilor nu s-a redus si el cu 22% inseamna ca cineva minte.Presedintele CSA ne linisteste: Numarul reclamatiilor s-a redus cu 15%.Rezulta o diferenta de 7% in plus si nu in minus. Bai CSA corupt si putred, nu mai minti lumea!
  • +3 (3 voturi)    
    euroins (Luni, 5 decembrie 2011, 15:04)

    hot news [utilizator]

    eu sunt chiar curios cum de se mai mentione Euroins pe piata.... chiar nu le se poate face un control al solvabilitatii?
    Toate service-urile auto se plang de ei....
  • +3 (3 voturi)    
    csa (Luni, 5 decembrie 2011, 15:12)

    florin [anonim]

    asteptam sa vedem si ce sanctiuni va aplica csa-ul acestor societati de asigurare,fara sanctiuni de ce cineva ar respecta legislatia in vigoare?!
  • +3 (3 voturi)    
    La Astra e jale (Luni, 5 decembrie 2011, 15:44)

    Axel [anonim]

    Nu fac plata decat extrem de greu si doar cu scandal monstru
  • +4 (4 voturi)    
    prime si daune! (Luni, 5 decembrie 2011, 15:51)

    adrcov [utilizator]

    cu alte cuvinte primele de asigurare oferite la produsele traditionale, rca de ex, nu acopera rata daunelor provocate de volumul politelor vandute.aceste companii au prcticat dumpingul, pentru a castiga cota de piata.
  • 0 (0 voturi)    
    CARPATICA Asig. - TEAPA!!!! (Marţi, 6 decembrie 2011, 13:34)

    Cartman [anonim]

    De departe cele doua fruntase se disting prin metodele practicate...De Euroins nu mai vorbesc intrucat sunt pline forumurile cu patanii.
    Cu Carpatica Asig., am avut de-a face in primavara anului curent cand in urma unui accident cu un cetaten din Ialomita, nu au vrut sa ma despagubeasca...
    Ce trebuie retinut in caz de accident cu cineva de la Carpatica, ar fi sa se mearga la politie pentru accident. Eu nu am facut asta, am mers ca fraierul pe amiabila si la constat inteligentii de la Carpatica au facut , vezi Doamne , simulare de accident si au vazut ei ca domne cinetica accidentului nu se pupa, ca masina care m-a lovit era mai sus...Logic ca era mai sus, la momentul accidentului aia erau 5 oameni in masina...La simulare erau masinile goale...
    Relamatia la CSA mi-a adus mult folos....Da..mi-au zis sa-i dau in judecata....
    Eu am cerut cash de la ei, intrucat nu au decat 13 service-uri cu care au decontare si sunt toate de cartier, alde Nea' Ion SLR...firme d'astea serioase ...
    Pentru 700 de lei paguba, cum sa-i dau in judecata, ca ma costa avocatul mai mult de dublu....
    Asa ca ar trebui ca CSA sa aibe atributii mult mai mari si sa suspende activitatea teparilor, alde Euroins sau Carpatica...
  • 0 (0 voturi)    
    Carpatica -foarte neseriosi! (Sâmbătă, 31 decembrie 2011, 18:47)

    ionuc [anonim]

    Sunt un cetatean din Satu Mare, foarte nemultumit de CARPATICA. Am avut un accident in care celalalt sofer (vinovatul – stabilit de catre politie!), are asigurare la Carpatica. Am un dosar de daune care contine toate piesele necesare, care a necesitat 3 saptamani pentru intocmire datorita birocratiei lor, iar in urma analizei efectuate la Sibiu mi-a fost respins pe motiv ca dupa analiza pozelor efectuate de catre inspectorii lor nu rezulta ca ar fi avut loc accidentul! Pozele au fost facute de inspectori din Baia Mare si Satu Mare, deoarece soferul vinovat este din Baia Mare.
    Vazand ca taraganeaza analiza dosarului i-am notificat ca imi repar masina in regie proprie chiar la atelierul agreat de ei, deoarece imi expira dovada.
    Am consultat un avocat si ii dau in judecata pentru recuperarea prejudiciului.
  • 0 (0 voturi)    
    Astra Asigurari NU DESPAGUBESTE! (Marţi, 17 ianuarie 2012, 14:42)

    Bogdan [anonim]

    Eu am patit una ccident minor cu Astra.
    M-a lovit o d-na in spate si acum Astra RCA nu vrea sa inlocuiasca bara spate, care e spart.
    Vor sa o LIPEASCA la un service de cartier.

    Dealerul nu da garantie pe lucrare, iar bara costa 6900 RON, iar Astra se face ca ploua, poate imi trece.

    In urma discutiilor a ramas sa ii dau in judecata.

    Doamne fereste sa fi fost dauna totala...
    Trebuia sa mor cu ei de gat.

    Povestea intreaga aici:
    http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=835883
  • 0 (0 voturi)    
    BCR Asigurari- josnici (Luni, 14 mai 2012, 10:28)

    Dumi [anonim]

    Eu am avut un necaz cu BCR Asigurari in urma unui incendiu la un imobil. Dupa ce au facut toate documentatiile inspectorii acestei firme, am primit raspuns in posta ca eu am fost neglijent si nu ma despagubesc. Incendiul a pornit de la un frigider care functiona in conditii optime. Am facut plangere la CSA si am primit raspuns ca e polita facultativa si ei nu pot interveni, doar instanta. Bineinteles ca orice cerere sau lamurire avea raspuns la 30 zile. Asa ca dupa 6 luni in care am fost bagat intr-un ping pong de nedescris am ajuns la instanta unde sunt si azi. Ma bucur ca am fost in stare sa remediez sticaciunile, altfel si acum dormeam sub cerul liber. Uite cam asa te protejeaza asigurarea de eventualele probleme. Este o hotie pusa pe hartie si CSA vegheaza la respectarea acestui lucru.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by