Inca de la numire, Daniel Tudor, noul presedinte al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, a dispus verificarea situatiei societatii de asigurare Euroins, precum si convocarea conducerii acestei societati, a precizat pentru HotNews.ro autoritatea de supraveghere a pietei asigurarilor. "Sunt supuse verificarii toate raportarile tehnico-financiare transmise de societate, situatia despagubirilor platite, a rezervelor tehnice constituite pentru dosarele de dauna in curs de solutionare si, nu in ultimul rand, situatia reclamatiilor inregistrate la CSA impotriva societatii si gradul de solutionare a reclamatiilor care sunt fundamentate", se arata in raspunsul CSA.

Protest ASSAI in februarie 2010Foto: AGERPRES
  • "Totodata, inca de saptamana trecuta (respectiv in data de 7 noiembrie 2012), Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor a numit un actuar la Euroins S.A., care are drept sarcini prioritare: verificarea situatiilor financiare ale societatii, a adecvarii rezervelor tehnice constituite pentru asigurarile RCA si acoperirea acestora cu active admise suficiente pentru onorarea obligatiilor fata de pagubiti, precum si efectuarea unor teste privind gradul de adecvare a tarifelor RCA din punct de vedere actuarial", se mai precizeaza in raspunsul transmis de CSA catre HotNews.ro, care a solicitat o reactie fata de reclamatiile facute luni de doua asociatii de service-uri auto privind intarzieri uriase la plata daunelor din partea acestui asigurator.

Luni, 12 noiembrie, doua asociatii care reprezinta service-uri auto indepedente (ASSAI) dar si ale reprezentantelor Dacia, Renault si Nissan (ACODAREN) au avertizat asupra unor intarzieri uriase la plata daunelor din partea asiguratorului Euroins Romania si au anuntat ca majoritatea service-urilor pe care le reprezinta nu mai primesc in reparatii masini asigurate la aceasta companie. Cristian Muntean, directorul ASSAI, asociatie a service-urilor auto independente care a mai protestat si in anii anteriori cu privire la aceste probleme, a precizat pentru HotNews.ro ca potrivit estimarilor sale este vorba de peste 1,6 milioane de euro plati intarziate din partea Euroins catre service-urile pe care le reprezinta.

Drept reactie, marti, 13 noiembrie, Euroins a anuntat ca in primele noua luni din acest an a platit un numar de 35.623 de dosare de dauna (din care 34.826 de dosare de dauna auto), insemnand despagubiri in valoare de 192,8 milioane lei, cu 63,8 milioane lei mai mult decat in perioada similara a anului trecut si cu 3,8 milioane lei mai mult decat in intregul an 2011.