Expertul in pensii private Mihai Seitan (foto) prezinta agentii de marketing, atributiile acestora si interdictiile care li se aplica in procesul recrutarii de participanti la fondurile de pensii administrate privat.

Comisia de Supraveghere a Sistemului de pensii private a retras deja primele avize date unor agenti de marketing ai pensiilor private si nu este exclus ca acest lucru sa se repete.

O persoana informata este o persoana protejata impotriva unor fraude posibile in etapa aderarii la fondurile de pensii administrate privat. Asadar, atunci cand sunteti contactati de agenti de marketing ai diferitelor fonduri de pensii, verificati pe cat posibil veridicitatea informatiilor pe care vi le dau despre identitatea lor accesand pagina de Internet a Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, sectiunea Registru Pensii Administrate Privat.

Aici puteti verifica daca agentii de marketing care v-au contactat exista si sunt avizati de CSSPP.

Cine poate fi agent de marketing in Romnia

Agentul de marketing, persoana fizica - are un contract valabil incheiat cu un administrator sau cu un broker de pensii, avizat de catre CSSPP si inscris in Registrul public al agentilor de marketing. Agentii pot desfasura activitate de marketing numai pentru un singur administrator sau pentru un singur broker de pensii. Agentii unui broker de pensii private care desfasoara activitate de marketing al fondului de pensii administrat privat vor putea desfasura aceasta activitate numai pentru administratorii cu care brokerul de pensii private are incheiate contracte de mandat.

Brokerul de pensii private – societate comerciala care are un contract de mandat incheiat cu unul sau mai multi administratori, este autorizat de catre CSSPP si este inscris in Registrul agentilor de marketing.

Intermediarul de pensii private – societate comerciala autorizata de BNR, CSA sau CNVM, a primit avizul forului tutelar si este avizata de CSSPP pentru a desfasura activitati de marketing a fondurilor de pensii administrate privat si/sau fondurilor de pensii facultative (pot fi: banci, societati de investitii, brokeri de pe piata bursiera, societati de asigurari, etc.).

Consultantul de pensii private – microintreprindere care a fost avizata de CSSPP pentru a desfasura activitate de marketing a fondurilor de pensii private.

Atributiile agentului de marketing

  • Iti prezinta aspectele relevante ale prospectului schemei de pensii administrata privat
  • Obtine acordul tau de aderare la fondul de pensii administrat privat.
  • Transmite administratorului documentele de aderare semnate  de catre tine, in original, in termen de maximum 5 zile calendaristice de la data semnarii acestora.

Ce le este interzis agentilor de marketing

  • Sa transmita informatii false, inselatoare sau care pot crea o impresie falsa despre fondul de pensii si administratorul acestuia.
  • Sa faca afirmatii si previziuni despre evolutia unui fond de pensii altfel decat in forma si modul stabilit de catre CSSPP.
  • Sa ofere beneficii colaterale in scopul de a convinge o persoana sa adere la un fond de pensii sau sa raman participanta la acesta.
  • Sa acorde foloase pentru facilitarea aderarii potentialior participanti