Grupul Generali a subscris in primele sase luni din acest an prime de asigurare in valoare de 52,7 milioane de euro, in crestere cu 3,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat miercuri grupul de asigurari. In Europa Centrala si de Est, grupul Generali a inregistrat o crestere cu 5,7% a veniturilor din primele brute subscrise, pana la 1,83 miliarde de euro. Peste 90% din activitatea Grupului in regiunea ECE se desfasoara pe 5 piete - Republica Ceha, Polonia, Ungaria, Slovacia si Serbia/Muntenegru - in timp ce Romania, Slovenia, Bulgaria si Croatia genereaza aproximativ 10% din totalul primelor brute subscrise in regiune.

Operatiunile Grupului Generali in cele zece tari din regiunea Europei Centrale si de Est au inregistrat un rezultat operational de 253 milioane de euro (+1,7%), precum si venituri semnificative din prime in primele sase luni din acest an.

Primele brute subscrise au crescut cu 5,7%, pana la 1,83 miliarde de euro, in crestere atat pe segmentul de asigurari de viata, cat si pe segmentul de asigurari generale.

Pe segmentul de asigurari de viata, venitul din prime a crescut in mod semnificativ cu 9,6%, pana la 813 milioane de euro, cu o imbunatatire semnificativa pe majoritatea pietelor principale datorita performantei excelente a protectiei (+14,5%) si politicilor privind asigurarile de tip unit-linked (+26,1%). Mai mult, primele unice au inregistrat o crestere semnificativa (+73,3%) in Republica Ceha, Polonia, Ungaria, Serbia, Slovenia si Croatia.

Companiile grupului in ECE si-au imbunatatit performantele si pe segmentul de asigurari generale. Primele brute subscrise au crescut cu 2,8%, pana la 1,02 miliarde de euro atat datorita asigurarilor auto (+4,9%) - in special a celor de raspunde civila auto fata de terti (RCA), care au inregistrat o crestere de 7,5% - cat si asigurarilor non-auto (+0,9%). De asemenea, asigurarile de accidente si sanatate au crescut substantial (+11,5%).

In Europa Centrala si de Est, grupul Generali are peste 12.800 de angajati care gestioneaza aproximativ 15 milioane de clienti.