Confederatia operatorilor si transportatorilor autorizati din Romania (COTAR.), organizatie care si-a suspendat actiunea de protest de joi, 15 septembrie, sustinand ca sustinand ca "Guvernul a dat curs la toate cererile", considera ca pretul agreat si comunicat de ASF in urma negocierilor cu transportatorii prezenti la protest este absolut inacceptabil. 'Tariful tinta comunicat de catre ASF, in cuantum de 7500 de lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, are in final, un cu totul alt cost. La acel cost de 7500 lei se adauga incarcari pentru profit (aproximativ 5%), precum si marja comerciala (aproximativ 10%), conduce in realitate, la un cost de 8625 de lei a politei RCA', atentioneaza confederatia.

Protest RCA al transportatorilor în 2016Foto: Hotnews

Intr-adevar, ASF a anuntat joi ca a ajuns la un acord cu reprezentantii patronatelor care au protestat joi in fata Guvernului asupra elementelor care vor fi luate in considerare in calculul tarifelor de referinta pentru politele RCA, elemnte in urma carora se estimeaza un tarif tinta de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0, tarif tinta care nu include incarcari pentru profit si marja comerciala. In urma acestui acord, transportatorii au inceput sa plece din Piata Victoriei.

In aceste conditii, COTAR reaminteste vineri intr-un comunicat transmis presei ca, in cadrul discutiilor din data de 14.09.2016, purtate la Guvern, impreuna cu reprezentantii ASF, a fost agreat un cost al politei RCA, in baza raportului Milliman, pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, la o valoare de aproximativ 6000 de lei.

  • "Observam ca in decurs de 24 de ore, costul initial al politei RCA, agreat in data de 14 Septembrie, la Guvern, a crescut subit cu peste 40%. Recomandam consiliului ASF sa reanalizeze calculele in acord cu cele stabilite la Guvern, pentru ca rabdarea noastra cu acesti functionari de lux vicleni s-a incheiat! Daca acest consiliu al ASF sufera de amnezie, ii reamintim valorile de cost agreate la Guvern, in baza raportului Milliman, pentru clasa B0 corespunzatoare urmatoarelor clase de autovehicule: autovehicule de taxi - 1200 lei/an, autovehicule pentru transport persoane - 3000 lei, autoutilitare de peste 16 tone -  6000 lei." a declarat Vasile Stefanescu, Presedinte COTAR.

Totodata, in cursul zilei de astazi, COTAR a solicitat presedintilor Camerei Deputatilor si Senatului, o intalnire de urgenta, la care sa participe si presedintii comisiilor de buget-finante si comisiilor economice ale celor doua camere ale Parlamentului, pe tema reformei care trebuie sa aibe loc in cadrul consiliului ASF in perioada urmatoare.

"COTAR ramane un partener al Guvernului precum si acelor institutii din Romania pentru care o promisiune se mentine pana la capat, indiferent de situatii, acesta fiind si motivul pentru care organizatia noastra s-a retras din actiunea de protest, programata pentru ziua de ieri. In mai putin de 24 de ore, ASF s-a dovedit a fi din nou, un partener neserios, iar adresele transmise catre Senat si Camera Deputatilor, vizeaza in mod direct, personajele sinistre din cadrul consiliului ASF.", a mai spus Vasile Stefanescu, Presedinte COTAR.

  • Cum si-a motivat COTAR decizia de a nu participa la protestul RCA din fata Guvernului

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) a anuntat joi ca isi suspenda actiunea de protest din data de astazi, 15 Septembrie 2016, considerand ca obiectivele stabilite in cadrul consiliului director al Confederatiei au fost indeplinite:

"Reamintim faptul ca in data de 14 Septembrie 2016, organizatiile patronale din transporturi au ajuns la un acord cu Guvernul Romaniei, pe tema crizei RCA, avand in vedere adoptarea a doua elemente absolut necesare stabilizarii pretului RCA:

  • OUG privind asigurarea de raspundere civila a autovehiculelor (RCA), act normativ care cuprinde pentru prima data un nou mod de calcul al politei RCA, respectiv, constructia pretului RCA in functie de 'tariful de referinta' calculat semestrial de catre ASF;
  • Adoptarea de catre Guvernul Romaniei a masurii de inghetare a pretului politelor RCA, dupa calculele tarifelor de referinta pe diferite clase de autovehicule, in functie de riscuri omogene, ce vor fi transmise de catre ASF, in perioada imediat urmatoare;
  • Mitingul este ultima forma de PROTEST, dar noi am obtinut tot ce ne am propus prin dialog. Astazi asistam la...deturnarea miscarii patronale pentru...Guvernul Romaniei a dat curs la toate cererile transportatorilor.

"Ne cerem scuze cetatenilor Romaniei pentru intreg deranjul cauzat in ultimele luni de catre protestele noastre, insa, ii asiguram de faptul ca aceste manifestari au fost cu adevarat indreptatite, iar rezultatele obtinute de catre transportatori prin reasezarea preturilor RCA, se vor resimti in curand in buzunarele tuturor soferilor din Romania. COTAR va urmari in permamenta, cu mare atentie, evolutia primelor RCA si consideram ca orice derapaj al ASF trebuie sanctionat. Parlamentul Romaniei trebuie sa inceapa de urgenta procedurile de destituire ale lui Misu Negritoiu, principalul vinovat al crizei RCA." a declarat Vasile Stefanescu, Presedinte COTAR", se mentiona in comunicatul prin care aceasta organizatie anunta suspendarea protestului.

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) este o organizatie patronala reprezentativa la nivel national a transportatorilor rutieri de persoane, scolilor de conducatori auto, a transportatorilor in regim de taxi si inchiriere, precum si a service-urilor auto din Romania.