"In cursul zilelor de luni si marti, 19 si 20 septembrie 2016, serviciile web ale sistemului informatic CEDAM (cu precadere cele pentru stabilirea clasei de daunalitate bonus-malus) au fost suprasolicitate din cauza unui numar foarte mare de interogari provenite de la companiile de asigurari, fiind inregistrat un volum zilnic de aproximativ 4 milioane de solicitari", a anuntat marti ASF. "Ca urmare, desi a ramas functional in tot acest timp, sistemul a raspuns cu greutate la interogari, anumiti utilizatori fiind pusi in situatia de a nu putea obtine informatiile necesare emiterii de polite RCA", precizeaza ASF.

Sistemul CEDAMFoto: ASF
  • Comunicatul integral transmis marti de ASF:

"In cursul zilelor de luni si marti, 19 si 20 septembrie 2016, serviciile web ale sistemului informatic CEDAM (cu precadere cele pentru stabilirea clasei de daunalitate bonus-malus) au fost suprasolicitate din cauza unui numar foarte mare de interogari provenite de la companiile de asigurari, fiind inregistrat un volum zilnic de aproximativ 4 milioane de solicitari. Pentru comparatie, acelasi numar de interogari sunt primite in mod normal intr-o perioada de 1 - 2 saptamani.

Ca urmare, desi a ramas functional in tot acest timp, sistemul a raspuns cu greutate la interogari, anumiti utilizatori fiind pusi in situatia de a nu putea obtine informatiile necesare emiterii de polite RCA.

ASF analizeaza aceasta situatie, inclusiv prin intermediul unor intalniri cu brokerii si asiguratorii. ASF recomanda utilizatorilor, brokeri si asiguratori, prelungirea duratei de raspuns la interogarea bazei de date, optimizarea in general a interogarilor transmise CEDAM, precum si verificarea propriilor sisteme informatice".