Articol sustinut de Metropolitan Life

Care este cea mai simpla metoda prin care poate fi accesata o asigurare de viata? Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life, si Calin Rangu, Director-Directia Protectia Consumatorilor la ASF, au discutat online cu cititorii

de     Smile Media
Vineri, 21 octombrie 2016, 15:26 Economie | Asigurari


Emilia Bunea si Calin Rangu
Foto: Hotnews
Asigurarea de viata ar trebui considerata un drept fundamental de care ar trebui sa beneficieze toti romanii.  Cu toate acestea, perceptia romanilor asupra asigurarilor de viata este ca sunt prea scumpe si greu accesibilie. Informatii despre beneficiile si modul in care poti achizitiona simplu o asigurare de viata patrund cu greu in toate arterele tarii, unde majoritatea romanilor raman fara sprijin in fata unui eveniment neprevazut.

In contextul in care peste 80% dintre asigurarile de viata sunt detinute de locuitorii capitalei, vanzarea de asigurari prin telefon vine ca solutie la asigurarea vietilor romanilor din intreaga tara in mod accesibil si simplu, la costuri reduse si cu beneficii relevante.

Afla de la Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life si Calin Rangu, Director - Directia Protectia Consumatorilor, ASF, cum functioneaza vanzarile de asigurari de viata prin telefon, cum raspund nevoilor noastre, ce drepturi avem din perspectiva consumatorilor si care sunt principalele beneficii pe care le au clientii, intr-o discutie online care a avut loc luni de la ora 14.00.

Aceasta initiativa tine cont de nevoia de informare si educare financiara, pentru o protejare corecta a drepturilor si intereselor consumatorilor.


Nota:

  • Intalnirea online s-a incheiat. Urmariti in comentarii raspunsurile celor doi invitati.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3980 vizualizari

  • abordare comerciala (Vineri, 21 octombrie 2016, 19:25)

    un domn [utilizator]

    buna ziua
    pentru ca discutia sa fie Echidistanta ar fi fost util sa fie Un reprezentant al ASF Specialist in asigurari de viata, de ce ASF nu participa cu un asemenea reprezentant ? era echilibrat sa fie si Allianz, Generali, Grawe...Uniqa...gresesc ? unde e impartialitatea Institutiei ?
    • Raspuns (Luni, 24 octombrie 2016, 14:12)

      Calin Rangu [hotnews.ro] i-a raspuns lui un domn

      Buna ziua. ASF a lansat de anul trecut o strategie de educatie financiara. Din acest motiv suntem prezenti oriunde suntem solicitati pentru a putea transmite mesaje prin care oamenii sa inteleaga mai bine despre sectorul financiar, beneficiile (acoperirea unor riscuri care altfel ar avea un impact negativ puternic, in acest caz), despre drepturile acestora. Aici nu intentionam sa vorbim despre vreun produs sau o firma, ci sa furnizam detalii care poate v-ar fi de folos. Vorbim de telemarketing. Cand primiti o intrebare la telefon daca sunteti de acord ca prin acceptul la telefon sa contractati serviciul si sa vi se traga banii din contul bancii, este corect? Raspunsul e nu. Consumatorul trebuie sa fie informat complet, trebuie sa primeasca acasa contractul, sa il citeasca si apoi sa confirme daca e de acord cu achizitie. Vanzarea de produse financiare e strict reglementata pentru a proteja drepturile consumatorilor. Multi nu le cunosc. Despre asta putem vorbi.
  • Discriminare? (Sâmbătă, 22 octombrie 2016, 17:05)

    Expat021 [utilizator]

    Art 16 din Wiseplan Metropolitan. ”Societatea nu va plati niciun benificiu…… daca la momentul decesului Asiguratul avea sindromul SIDA..”.

    Cum se poate ca dvs excludeti o despagubire pe Wiseplan daca benificiarul politiei contracteaza SIDA/HIV de exemplu 3 ani sau 4 ani dupa semnarea contractului de asigurare?

    De ce doar la SIDA/HIV ? Si de ce nu despagubiti un astfel de asigurat (in cazul in care la semnarea contractului omul nu a avut SIDA?)
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 14:02)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Expat021

      Intalnirea de azi are scop informativ si educational si ne dorim sa tratam subiectul din perspectiva industriei de asigurari de viata. Pentru informatii care vizeaza compania Metropolitan Life, va rugam sa ne scrieti la client@metropolitanlife.ro si un reprezentant Metropolitan Life va lua legatura cu dvs. in cel mai scurt timp posibil. Va mentionam ca informatiile nu vor fi facute publice. Multumim!
  • deacumihail@gmail.com (Duminică, 23 octombrie 2016, 7:28)

    Deacu Mihail [anonim]

    De ce subsidiara din Romania e persoana juridica irlandeza?
    Cum explicati multiplele rebrand-uiri din ultimii ani? Cum comentati efectul lor asupra increderii clientilor dvs.?
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 14:03)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Deacu Mihail

      Intalnirea de azi are scop informativ si educational si ne dorim sa tratam subiectul din perspectiva industriei de asigurari de viata. Pentru informatii care vizeaza compania Metropolitan Life, va rugam sa ne scrieti la client@metropolitanlife.ro si un reprezentant Metropolitan Life va lua legatura cu dvs. in cel mai scurt timp posibil. Va mentionam ca informatiile nu vor fi facute publice. Multumim!
  • protectia clientilor romani (Luni, 24 octombrie 2016, 9:00)

    BogdanSpiridon [anonim]

    Buna ziua dl. Rangu,

    Sunt un client AIG/Metropolitan Life.
    Va rog sa-mi spuneti cum asigurati protectia clientilor romani fata de entitati care ofera servicii de asigurare, si au sediul in alte state ale UE.

    Am pus aceasta intrebare din iulie 2016 pe site ASF si inca nu am primit nici un raspuns.

    Multumesc pentru un raspuns documentat,
    Bogdan Spiridon
    • Raspuns (Luni, 24 octombrie 2016, 14:24)

      Calin Rangu [hotnews.ro] i-a raspuns lui BogdanSpiridon

      Domnule Spiridon,

      Sunt mai multe forme de protectie. De la cele de informare si transparenta, ca exercitiul de azi, in care oamenii sa stie ce drepturi au, cum sa cumpere, de ce sa se fereasca, pana la adresarea de reclamatii la care incercam sa le solutionam in cadrul legal existent, sau garantarea la faliment. Intrebarea daca se refera la faptul ca nu toate tarile au fonduri de protectie a asiguratilor, va confirm acest lucru. Fondul de Garantare a Asiguratilor acopera doar consumatorii care iau produse de la firme inregistrate in Romania si supravegheate de ASF. Entitatile inregistrate in alte tari sunt supravegheate de autoritatile din acele tari. Daca acolo nu sunt sisteme de garantare, consumatorii nu sunt asigurati impotriva falimentului, intrand pe legea generala a falimentului. Din acest motiv e important cand cumparati sa va informati, sa vedeti daca au fond de garantare, sa vedeti daca firma e una serioasa, mare, inregistrata intr-o tara serioasa si nu in insule exotice,daca are inregistrate reclamatii (se pot vedea in rapoartele ASF). Pentru aceste entitati in situatia unei probleme ASF ajuta consumatorii prin interfatarea cu autoritatea tarii respective. Petitia se poate depune la ASF, noi ne adresam entitatii in Romania, daca nu o rezolva, ne adresam autoritatii din tara respectiva, ajutam consumatorul unde sa se adreseze si el in tara respectiva. Fiecare tara are un Ombudsman, cum este SAL-FIN in Romania. Consumatorii nemultumiti pot solutiona disputele prin acel ombudsman.
  • Lamurire (Luni, 24 octombrie 2016, 12:20)

    Anonim [anonim]

    Buna ziua,

    Ne puteti explica mecanismul mai exact?

    Multumesc
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 14:10)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anonim

      Asigurarile de viata prin telefon sunt oferite clientilor unor companii partenere, mai precis doar acelor clienti care si-au dat expres acordul de a fi contactati pentru oferte conexe. Aceste companii negociaza cu asiguratorul conditii avantajoase pentru clientii lor.
      Clientul este contactat prin telefon, i se ia acordul pentru a prezenta produsul si urmeaza prezentarea produsului (acoperiri, pret). In cazul in care clientul isi exprima acordul de a cumpara produsul, i se transmite ulterior, atat pe email cat si prin posta, un pachet continand conditiile de asigurare, un sumar al acestora, si un pliant ce descrie practic cum trebuie sa procedeze clientul in cazul aparitiei evenimentului asigurat. Asigurarea intra in vigoare la exprimarea acordului de catre client dupa primirea prin posta a pachetului. Clientul are la dispozitie 30 de zile pentru a se razgandi. Plata se face simplu, lunar, prin debitarea directa din contul bancar al clientului (daca partenerul este o banca) sau prin adaugarea pe factura (daca partenerul este un furnizor de utilitati, de pilda).
    • Raspuns (Luni, 24 octombrie 2016, 14:38)

      Calin Rangu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anonim

      Din perspectiva protectiei consumatorilor firmele care distribuie astfel de produse trebuie sa respecte atat legislatia de sector financiar, cat si cea general de protectie a consumatorilor. Fiind o vanzare la distanta exista ordonanta 85/2004 privind executarea contractelor la distanta. Referitor la legislatia sectoriala in primul rand operatorul care suna trebuie sa fie inregistrat in registrul agentilor. Se poate verifica numele persoanei pe site-ul ASF. Daca nu e inregistrat, practica o activitate neautorizata care e de domeniul penal (acest lucru se intampla din pacate foarte mult pe zona Forex unde activeaza persoane neautorizate creand impresia a fi autorizati de ASF). Clientul nu trebuie sa confirme acceptul cumpararii prin telefon la telefon, in aceasta faza, ci doar intentia. Consumatorul trebuie sa primeasca acasa documentele, sa le citeasca, sa aiba un numar de zile in care sa spuna daca nu e de acord. La telefon trebuie sa vi se spuna caracteristicile produsului, pretul, toate costurile implicate, modul de plata, modul de reclamare, cui, inclusiv catre ASF, drepturile si obligatiile sale, posibilitatea denuntarii, durata contractului, etc.
  • Intrebare (Luni, 24 octombrie 2016, 12:58)

    SlayerSS [anonim]

    1. Exista o limita superioara de varsta pentru cineva care vrea sa incheie o asigurare de viata?

    2. Cum se plateste prima de asigurare? In sensul in care sa spunem ca cel care inchieie polita nu are un cont bancar.

    Multumesc!
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 14:14)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui SlayerSS

      1. Da, de regula exista o limita superioara de varsta, care poate diferi de la un asigurator la altul. La asigurarile vandute prin telefon aceasta limita este de regula 65 de ani.
      2. Clientul contactat este deja clientul partenerului asiguratorului, fie acesta o banca, un furnizor de utilitati, etc. Prima se plateste fie prin debitare directa din cont - in cazul clientilor bancii - fie prin adaugare pe factura - in cazul furnizorului de utilitati.
  • intrebare (Luni, 24 octombrie 2016, 13:04)

    ioan [anonim]

    Daca imi fac o asigurare de viata-sanatate, ea este valabila oriunde in Europa?
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 14:15)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui ioan

      Pentru asigurarile de viata vandute prin telefon, asigurarea este valabila oriunde in Europa.
  • in ce investiti? (Luni, 24 octombrie 2016, 13:06)

    marius gurgean [anonim]

    1. In ce investiti banii si care sunt randamentele obtinute?

    2. Lucrez in grafica publicitara. E posibil sa-mi asigur doar ochii in Romania?
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 14:19)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui marius gurgean

      1. Asigurarile de viata vandute prin telefon sunt asigurari pur de protectie (in cazul unui eveniment nedorit precum accidentul, imbolnavirea sau decesul) si nu au o componenta de economisire. Pentru intrebari despre produse cu economisire (unde sunt relevante investitiile si randamentele) va rugam sa ne contactati la client@metropolitanlife.ro
      2. Produsele de asigurare de viata nu asigura ochii ca atare, insa astfel de produse acopera si imbolnaviri precum cele oftalmologice.
  • intrebare (Luni, 24 octombrie 2016, 13:07)

    andrada malin [anonim]

    Stiu ca exista acele asigurari simple unde daca nu patesti nimic nu primesti nici un ban inapoi.
    Intrebarea mea daca exista pe piata la noi (sau poate afara) polite unde la sfarsit daca nu patesti nimic sa iti primesti inapoi banii pe care i-ai dat ? fara vreun castig extra, doar banii aia sa-i iei inapoi. exista asa ceva?
    Multumesc
    • Raspuns (Luni, 24 octombrie 2016, 14:43)

      Calin Rangu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andrada malin

      In Romania nu cred sa existe astfel de produse. La nivel international nu avem informatii. Teoretic s-ar putea ca un asigurator sa lanseze un astfel de produs, dar prima de risc probabil se va mari mult pentru a va putea da inapoi niste bani. Tine doar de inovatia produselor asiguratorilor si capacitatea de a sustine astfel de produse.
  • care e diferenta??? (Luni, 24 octombrie 2016, 13:09)

    maria iosipescu [anonim]

    In ce constau mai exact asigurarile de viata? Toti vanzatorii de asemenea produse spun ca ar raspunde unor nevoi foarte diferite, printre care imbolnavire, interventia chirurgicala etc. Care e atunci diferenta fata de asigurarea de sanatate? Sau, sa pun intrebarea altfel: e suficient sa-mi fac o asigurare de viata si sa nu mai trebuiasca sa-mi fac una de sanatate?
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 14:24)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui maria iosipescu

      Intr-adevar, exista numeroase produse de asigurari de viata care acopera, conform nevoilor clientilor, imbolnavirea, spitalizarea, cheltuieli medicale, interventii chirurgicale, deces. In timp ce detinatorul unei asigurari de viata de spitalizare va primi direct suma asigurata in cazul aparitiei spitalizarii, fara a trebui sa prezinte o factura din partea spitalului (de stat sau privat), asigurarea de sanatate ofera decontare directa cu spitalul privat. Pentru alegerea intre cele doua, va recomand sa examinati ce ofera concret fiecare produs si sa decideti dupa preferintele si nevoile Dvs.
  • Facilitati fiscale (Luni, 24 octombrie 2016, 13:36)

    Dumitru Paul [anonim]

    Una dintre modalitatile care poate fi stimulata cresterea penetrarii asigurarilor de viata este prin intermediul facilitatilor fiscale. O optiune pentru asigurarile de viata cu acumulare de cash (universal life, variable life, whole life) este ca aceasta sa fie deductibile fiscal. Cum credeti ca statul poate fi convins sa sprijine astfel de modalitati de economisire de care ar beneficia atat potentialii consumatori (prin componenta de protectie si de investitie) cat si piata de asigurari si implicit piata de capital prin componenta investitionala a asigurarilor de viata (indirect ar beneficia si economia romaneasca)?
    • Raspuns (Luni, 24 octombrie 2016, 14:46)

      Calin Rangu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dumitru Paul

      In acest moment exista o deductibilitate fiscala de 400 EURO pe luna, la angajat si angajator, la asigurarile de sanatate si la pensiile private (Pilon III, cele optionale). Din pacate nu pentru asigurarile de viata.
  • Drepturile clientilor (Luni, 24 octombrie 2016, 14:17)

    Gina constantin [anonim]

    Care sunt drepturile mele intr-un astfel de contract si cum pot fi sigur ca imi sunt respectate?
    • Raspuns (Luni, 24 octombrie 2016, 14:58)

      Calin Rangu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gina constantin

      Referitor la legislatie si drepturi va rog a vedea raspunsul dat pentru dl.Constantin.
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 15:05)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Gina constantin

      Intai, aveti dreptul la o informare completa. Va recomand sa nu incheiati o asigurare de viata fara a va asigura ca ati primit raspuns la toate intrebarile importante pentru Dvs. Apoi, aveti dreptul de a va razgandi cu privire la achizitionarea produsului, in termen de 30 de zile, cu returnarea eventualelor prime deja platite. Aveti de asemenea dreptul de a inceta contractul de asigurare in orice moment, prin exprimarea activa sau - depinzand de produs - prin incetarea platii primelor. In situatia producerii evenimentului asigurat, trebuie sa primiti despagubirea cf contractului (atentie, nu veti fi despagubit pentru conditii pre-existente, contractul detaliaza toate excluderile).
  • Exista reglementari juridice? (Luni, 24 octombrie 2016, 14:19)

    constantin popa [anonim]

    Domnule Rangu, cum ma protejeaza legea daca accept o astfel de oferta? Care sunt reglementarile?
    • Raspuns (Luni, 24 octombrie 2016, 14:54)

      Calin Rangu [hotnews.ro] i-a raspuns lui constantin popa

      Principalele reglementarile sunt:
      - legea 237/2015 privind autorizarea su supravegherea activitatii de asigurare
      - legea 193/2000 privind clauzele abuzive
      - legea 296/2004 privind Codul Consumului
      - ordonanta 85/2004 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta privind servicii financiare
      - legea 158/2008 privind publicitatea inselatoare si comparativa

      Legea va protejeaza. Important este sa semnalati prblemele, sa apelati la specialisti si sa le discutati impreuna. Protectia cea mai buna este sa puneti cat maimmulte intrebari la contractare, sa va informati, inclusiv sunand in call center ASF. Mai bine prevenim dacat sa fim reactivi. La nivel ASF analizam continuu contractele pt a identifica eventualele clauze potential incorecte, potential abuzive etc. Le comunicam asiguratorilor si ne bucuram sa vedem ca sunt luate in considerare, contractele se adapteaza la legislatia si de fapt la interesele letigime ale consumatorilor. Forma mai radicala est de a depune o petitie. Cand apare riscul atunci pot apare interpretarile, exonerarile necunoscute. Puteti apela si la SAL-FIN care concileaza astfel de probleme.
  • Cum imi fac o asigurare? (Luni, 24 octombrie 2016, 14:21)

    Constantin Aurel [anonim]

    Sunt interesat de o asigurare de viata, dar nu stiu care este cea mai buna solutie pentru mine. Contactez un agent sau ma contacteaza cineva din call center?
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 14:34)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Constantin Aurel

      Buna ziua,

      Pentru un prim contact este recomandat sa luati legatura cu reprezentantii companiei alese, prin call center sau pe website. De aici, cererea Dvs va fi directionata si vor fi stabiliti pasii urmatori, in functie de nevoile Dvs. Consultantii sunt cei care analizeaza situatia si nevoile complexe ale fiecarui client.
  • Tipuri de achizitii asigurari (Luni, 24 octombrie 2016, 14:47)

    Anonim [anonim]

    Care este diferenta intre o asigurare de viata pe care o achizitionez prin telefon si una pe care mi-o prezinta un consultant?
    • R (Luni, 24 octombrie 2016, 14:56)

      Emilia Bunea [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anonim

      Asigurarile vandute prin telefon sunt asigurari simple, care acopera o protectie de baza, fara componenta de economisire sau investitii, si cu prime lunare reduse (de regula sub 30 de lei pe luna). Un consultant de asigurari va incepe prin a analiza in detaliu nevoile specifice ale clientului si ii va recomanda apoi produsul sau produsele care raspund cel mai bine acestora. De regula produsele oferite de consultanti acopera nevoi mai complexe iar consultantul va tine legatura cu clientul pe parcursul derularii contractului pentru a raspunde nevoilor in schimbare ale acestuia.
  • Contract (Luni, 24 octombrie 2016, 14:49)

    Doriana Andrei [anonim]

    Am fost contactata telefonic pentru o asigurare de viata, am acceptat propunerea, insa nu am primit contractul in original. Care este termenul legal pentru aceasta procedura?
    • Raspuns (Luni, 24 octombrie 2016, 15:02)

      Calin Rangu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Doriana Andrei

      Daca nu ati primit contractul insemana ca nu ati contractat serviciul/produsul. Dupa ce primiti contractul, termenul legal la contractarea la distanta pentru a refuza este de 14 zile. Unii asiguratori va lasa 30 de zile. Trebuie sa verificati cum ati putea denunta si ulterior, daca sunt anumite consecinte sau consturi incluse in contract. In principiu includerea de costuri la reziliere, daca rezilierea e permisa, este posibil un abuz prevenit de lege.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by