Guvernul a pus in consultare publica toate tarifele RCA maxime: Cel mai scump RCA, de 3.087 lei, il vor plati tinerii cu varste mai mici sau egale cu 25 de ani si care detin masini puternice/Ce amenzi primesc asiguratorii daca nu vor aplica tarifele maxime
Asiguratorii care nu respecta aceste plafoane risca amenzi cuprinse intre 1000 lei si 50.000 de lei.
Potrivit proiectului de Hotarare de Guvern, supravegherea practicarii tarifelor de prima maxime de catre societatile de asigurare care practica RCA se exercita de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).
In proiect se mentioneaza ca 'societatile de asigurare care practica RCA vor aplica pe perioada de 6 luni tarifele de prima notificate anterior datei de intrare in vigoare a prezentei hotarari, fara insa a depasi tarifele de prima maxime stabilite de ASF si prezentate in acest act normativ.
Acest proiect de act normativ ar urma sa intre in dezbaterea Guvernului saptamana viitoare, potrivit surselor HotNews.ro, iar daca va fi aprobat va intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.
Tot joi, ASF a publicat pe site-ul sau o prezentare detaliata a modului in care a ajuns la stabilirea acestor tarife maxime la RCA.

Marian Popescu, Centrul de Integritate al Universității București, despre frauda de la Drept: „Numărul studenților e șocant / Când copiatul ca mod de a funcționa ajunge la facultate, partida e pierdută”
Când marketingul ne păcălește să cădem în capcana consumului irațional/ Sunt diamantele valoroase sau nu?
Medicii de familie admit că unii dintre ei au refuzat să își programeze pacienții la vaccinarea împotriva COVID-19 și recomandă "utilizarea celorlalte 6 modalități de programare"
VIDEO Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Cum arată acum lucrările avansate de pe prima secțiune
VIDEO. A lăsat jobul din City-ul londonez pentru a cumpăra o clădire monumentală părăsită de pe o insulă grecească, pe care a transformat-o în hotel de lux
Bine, nici impozitul nu se calculeaza corect prin raportare la cilindree, nici ministetrul finatelor nu e mai breaz.
Nu mai zic ca actuala masina are senzori pentru franare automata in caz de pericol, camera video spate, monitorizare unghi mort....sisteme care ajuta la diminuarea riscului de accident si de care asiguratorul nu tine cont.
Nu cumva cei ce fac des accidente au masini ieftine, prost intretinute si cu motoare mici ?
Masinile inmatriculate in Bulgaria nu sunt dotate cu motoare mari si puternice.
cifre reale de pe masini... daca ai capacitatea ..
1800 cmc si 200 KW => risc crescut de accident din cauza puterii mari a motorului
2500 cmc 125 KW => risc mai scazut de accident decat in cazul prezentat mai sus dar risc crescut de accident cu urmari mai grave (masina este mai grea)
Cine stie, cunoaste ;)
oricum atata timp cat nu exista o baza de date comuna cu istoricul rutier per sofer/masina, de genul celei care exista in sistemul bancar, nu se va putea introduce un sistem decent de bonus mallus.
astfel incat vom vedea majoritatea asiguratorilor inghesuindu-si preturile in imediata apropiere a maximului stabilit de ASF.
probabil ca si anul viitor vom asista la o majorare cu minim 50% a rca-ului fata de anul acesta.
Sper ca USR-ul sa continue in continuare aceste masuri!
- in loc sa stabileasca un prag initial pt RCA, sa zicem pt un sofer incepator costa ipotetic 100 lei
- urmand ca acest prag sa scada de la an in cazul in care nu a produs nici un accident din vina lui pana la pragul minim sa zicem de 50 lei
- la RCA sa se tina cont de amenzile de circulatie, parcat aiurea, acordare prioritate etc si sa se adauge la RCA chiar daca nu ai comis un accident
- daca produci un accident din vina ta, revii la pragul initial de 100 lei, plus o valoare penalizare.
- dupa producerea unui accident ramai la valoarea de baza 3 ani, abia dupa asta va incepe sa scada din nou.
- daca in acesti 3 ani ai mai comis inca un accident RCA-ul se dubleaza, trippleaza pana cand nu iti mai permiti sa mergi cu masina.
Cu un astfel de sistem ii faci pe bizoni sa conduca prudent, nu cu aberatia asta de lege ! Oricum cele mai multe accidente le fac aia cu masini SH inmatriculate in bulgaria.
Si observatia legata de capacitatea cilindrica e corecta!
Inteleg totusi ca acest tabel este in consultare...poate cineva schimba criteriul din capacitate in putere. Si criteriul de varsta poate fi eliminat altfel nu o sa facem decat sa crestem numarul de vanzari de masini catre bunicii nostri. Nu cred ca legea impune proprietarului unei masini sa aiba carnet.... deci ...
ar trebui corelata cu varsta UTILIZATORULUI, NU a proprietarului
Asta e Romania reala, cand nu ai bani decat de o singura masina pe familie pe care o folosesc pe rand fiecare.
Da, la p$Distii care fura mereu isi pot cumpara 2-3 masini pe rublele primite, dar in Romania reala nu sunt banii astia, in Romania unde se lucreaza corect si se platesc taxe.
Sper ca USR sa schimbe ceva dupa ce ii voi vota!
daca sunt sofer bun pe motor 1.2 ,sunt si pe 3000. Cand am gresit,sa creasca,sa se mentina crescuta..
Aceasta valoare se aplica celor care au probabil malusul maxim., sau B0, cine nu are accident va avea parte de reduceri, stirea este un pic falsa si toata presa procedeaza la fel. Ok poate ca au crescut asigurarile, insa nu cu mult pentru cine nu a avut niciodata vreun accident.
N-am vazut niciodata si nu gasesc nicaieri o statistica care sa zica clar: anul trecut s-au incasat din rca atatia bani,s-au cheltuit cu despagubiri atatia bani .
Sa vedem si noi ,clar,pierderile alea de care tot bocesc companiile de asigurari.
Cea pe care am ales-o era cea mai ieftina si cu 100 de ron in plus fata de cea anterioara(6luni)
Dar incuiatii de la ASF ii dau inainte cu metoda asta de calcul care cred ca se aplica asa in maxim 20% din cazuri.
De asemenea un sofer care ajunge pe malus maxim, schimband masina pleaca din nou de la zero. Sunt nenumarate cazuri de soferi cu dare de mana care folosesc aceasta "portita".
Asa ca sistemul nu se aplica cum a fost gandit, exceptand putinele cazuri, a celor "mai catolici decat papa".
Asigurarea RCA trebuie sa fie divizata:
- o parte pe sofer cu istoricul aferent si
- o parte pe masina care nu prea mai are nevoie de istoric, ci doar de clasa de risc.
Am avea 4 cazuri de baza:
1. RCA ieftin <<< Sofer cu istoric bun + Masina cu risc mic (raport greutate/putere mic)
2. RCA mediu <<< Sofer cu istoric bun + Masina cu risc mare (raport greutate/putere mare)
3. RCA scump <<< Sofer cu istoric prost + Masina cu risc mic (raport greutate/putere mic)
2. RCA foarte scump <<<Sofer cu istoric prost + Masina cu risc mare (raport greutate/putere mare).
O firma de transport ar vedea in functie de RCA-ul personal ce profiluri de soferi va angaja si deci ar putea influenta costul asigurarii.
Sa nu omitem faptul ca service-urile in complicitate cu firmele de asigurari umfla foarte mult preturile lucrarilor si banii suplimentari se impart intre patronii de la service si agentii de la asigurari.
Si asa ajungem sa platim, doar niste statistici, care nu au nici un suport real.
Daca RCA s-ar baza pe istoricul real al "bizonilor", nu i-ar mai asigura nimeni pe bani putini si numarul lor ar scadea prin "selectie naturala".
Si implicit si daunalitatea. Si deci si RCA-ul tuturor.
Accidente rare,despagubiri minime pt. asiguratori !!