Gafa a autoritatilor in Ordonanta care plafoneaza tarifele RCA: Au introdus obligatia asigurarii carutelor/ASF: Cel mai probabil vorbim despre o eroare materiala, care va fi discutata

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:40 Economie | Asigurari


la trap
Foto: USER UPLOADED
Ordonanta de Urgenta 54/2016 privind RCA introduce, cel mai probabil fara intentia autorilor, obligativitatea asigurarii carutelor, informeaza Profit.ro. Actul normativ a schimbat definitia termenului de vehicul in asa fel incat proprietarii atelajelor cu tractiune animala care au nevoie de inregistrare nu mai pot circula legal fara polita RCA. Contactati de HotNews.ro, oficialii ASF au comunicat ca 'in privinta informatiei conform careia trebuie incheiate contracte RCA si pentru vehicule cu tractiune animala (ex. carute), cel mai probabil vorbim despre o eroare materiala, care urmeaza a fi discutata in contextul finalizarii normelor de aplicare a ordonantei de urgenta'.

Contactati de HotNews.ro pe aceasta tema, oficialii ASF au transmis ca 'normele RCA, care urmeaza a fi adoptate in scurt timp, in urma finalizarii procesului de consultare publica, vor lamuri toate aspectele legate de implementarea OUG 54/2016. In privinta informatiei conform careia trebuie incheiate contracte RCA si pentru vehicule cu tractiune animala (ex. carute), cel mai probabil vorbim despre o eroare materiala, care urmeaza a fi discutata in contextul finalizarii normelor de aplicare a ordonantei de urgenta'.

Profit.ro a scris marti ca sutele de mii de carute care circula pe drumurile din Romania vor avea nevoie de asigurare RCA, daca autoritatile vor aplica intocmai prevederile OUG 54/2016 privind asigurarea de raspundere fata de terti.

In aceasta situatie absurda s-a ajuns prin modificarea definitiei termenului de 'vehicul', dar si a paragrafelor din vechea lege care defineau obligativitatea asigurarii.

Concret, la articolul 2, OUG defineste vehiculul ca fiind 'mijloc de transport cu sau fara propulsie proprie, destinat deplasarii pe uscat, inclusiv orice tip de remorca, indiferent daca este cuplata sau nu, cu exceptia celor care se deplaseaza pe sine, bicicletelor sau vehiculelor cu tractiune animala, pentru care nu exista obligatia legala de inmatriculare sau inregistrare'.

In Romania, proprietarii carutelor sunt obligati sa isi inregistreze caruta la Primaria comunei de care apartin si, mai mult, platesc si o taxa anuala pentru aceasta. Asadar, potrivit definitiei din OUG, carutele sunt inregistrate, deci nu sunt excluse din categoria 'vehiculelor'.

Mai departe, la articolul  4, OUG arata pentru cine este obligatorie incheierea contractului RCA. 'Persoanele fizice sau juridice care au in proprietate vehicule supuse inmatricularii sau inregistrarii in Romania (nr: deci si carutele), precum si tramvaie au obligatia sa se asigure pentru cazurile de raspundere civila care urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule...', arata Ordonanta de Urgenta.

In baza acestor doua articole, Politia poate oricand sa treaca la amendarea celor care circula cu carute, inclusiv pe drumurile comunale. Surse din piata au aratat, pentru Profit.ro, ca aceasta aberatie a fost sesizata inclusiv la nivelul ASF, care nu a luat inca nicio masura in acest sens.

Amintim ca in urma protestelor transportatorilor rutieri fata de explozia tarifelor RCA, Guvernul Ciolos si Consiliul Concurentei au considerat necesara instituirea unui mecanism de control al pietei asigurarilor obligatorii auto din Romania, manifestat in prima etapa, prin stabilirea de catre ASF a unor tarife de plafonare aferente primelor RCA.

Astfel, Guvernul a adoptat in luna septembrie Ordonanta de Urgenta 54/2016 care prevedea mecanismul plafonarii tarifelor RCA. ASF a stabilit tarife maxime RCA la toate tipurile de vehicule.

Guvernul a aprobat apoi, in data de 2 noiembrie, hotararea privind tarifele de prima maxime la RCA care urmeaza sa fie aplicate de catre societatile de asigurare pe o perioada de sase luni, conform propunerilor Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Societatile de asigurare vor aplica timp de sase luni tarifele de prima notificate anterior datei de intrare in vigoare a acestei hotarari, fara insa a depasi tarifele de prima maxime prevazute in hotarare.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4527 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    atentie, nu e vb de asig. carutelor... (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:47)

    demaGOGU [utilizator]

    ...ci de asigurarea raspunderii carutasilor, i.e. a pagubelor produse de carute tertilor!
  • +25 (25 voturi)    
    De ce nu? (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:49)

    reiand [utilizator]

    De ce să nu plătească, căruțele nu pot cauza accidente?
  • +18 (18 voturi)    
    Da de unde (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:51)

    mitg [utilizator]

    Sper ca a fost facuta cu buna stiinta. De cate ori n-am patit sa se intoarca o caruta pe linie continua si sa intre chiar pe banda mea ... la tara asa se intampla.

    O dee foarte buna!
  • +15 (15 voturi)    
    Eu nu văd nimic absurd (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:55)

    Mustata lui Dragnea [anonim]

    să se plăteasca asigurare si pentru cărute atâta timp cât au voie să circule pe drumurile publice . Nu cred că isi doreste nimeni să aibă un incident cu o astfel de căruta din care să rezulte distrugerea unei masini , sau si mai rău cu victime . Cine despăgubeste in astfel de cazuri ? Cel ce are căruta ? Să fim seriosi .
  • +18 (18 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:56)

    [anonim]

    • -1 (13 voturi)    
      mda, biciclistii si pietonii sunt f periculosi (Marţi, 15 noiembrie 2016, 18:49)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

      De nenumarate ori au spart parbrizele masinilor cu propriile capete. Iar nenorocitii de biciclisti mai au si casca. Si apoi se urca pe bicicleta si pleaca nonsalant!
    • 0 (6 voturi)    
      În teorie sunt de acord (Marţi, 15 noiembrie 2016, 19:21)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui

      Dar doar în teorie. Pt că bicicliștii nu-s pe jumătate adormiți cînd merg pe șosea. Și-s mult mai simțiți, conform celor 3 cazuri în care am atins o mașină:

      1) șoferul nu se uita cînd făcea stînga. S-a oprit să vadă dacă mă ridic, dar în cele 10 secunde cît am verificat dacă mi-am rupt ceva, el era deja la următoarea intersecție, ca să nu-mi plătească roata făcută 8.
      2) un șofer a vrut „să mă învețe o lecție” și a calculat greșit apropierea
      3) am luat prost curba la dreapta și am agățat mașina care stătea la semafor pt înainte. M-am oprit și i-am cerut scuze degeaba, că nu se vedea zgîrietura.

      De nenumărate ori am compensat eu pentru greșelile automobiliștilor, rareori au compensat alții pentru mine (și de fiecare dată s-a lăsat cu claxoane îndelungi). Dintre evenimentele prietenilor, toate au fost din culpa șoferilor neatenți sau care vorbeau la telefon.

      Așa că prefer să fie bicicliștii fără RCA, ca să încurajăm oamenii să meargă pe bicicletă. Dacă stă la sat, n-are mașină, și autobuzul vine de 3 ori pe zi, tocmai l-ai pus pe drumuri să-și facă RCA.

      Iar costurile adiministrative cu RCA-ul pentru biciclete (și probabil și la căruțe) va depăși de sute de ori pagubele pe care le produc acestea într-un an.
      • +1 (3 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 noiembrie 2016, 22:37)

        [anonim] i-a raspuns lui Alex Danila

      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 0:25)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        @alex danila
        1) ori e poveste inventata ori nu cunosti codul rutier ceea ce ar fi grav pt un ciclist urban. Pt. propria lui siguranta. Un accident in care ai cazut pe jos si "ti-a facut roata 8" lasa urme pe masina. Daca n-a catadicsit sa opreasca ii iei numarul si te prezinti cu un martor sau cu bicicleta turtita la prima sectie de politie. Cu juliturile te duci la medicina legala si scoti certificat. Ce relatezi tu e cel putin accident usor cu pagube materiale. In legatura cu "nu s-a uitat cand a facut stanga" ori veneai din sens invers si ai avut bushai frontal din care ieseai coafat bine, nu te ridicai in 10 secunde ori erai in spatele lui si ai vrut sa-l depasesti desi ala semnaliza stanga, caz in care esti si tu vinovat. Aia care fac stanga se depasesc prin dreapta.
        3) orice atingere cu un corp dur (bicicleta) lasa urme pe vopseaua/lacul masinii. Se repara dupa caz cu polishare sau vopsirea elementului. Intre 100 si 600 lei. Nu cred ca ajung scuzele. Ar fi fost indicat sa ai RCA. Dar nu inteleg cum naiba l-ai "agatat" daca el statea la semafor pt. inainte si tu faceai dreapta. Traseele voastre nu aveau de ce sa se intersecteze ca sa ai premisa de accident. Aaa, probabil depasirea "smechera" printre bordura si masina. Aia o faci pe riscul tau. Un minim curs de legislatie rutiera ar fi necesar pt. toti care se afla pe carosabil.
        • +1 (1 vot)    
          hmmm (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 9:24)

          tearoftime [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          Eu inca astept sa vad al doilea biciclist care sta la semafor... pe primul l-am vazut acum 2 saptamani, dar din pacate a stat doar la primul semafor, la al doilea a trecut pe rosu ca toti confratii lui.
          Nici nu vreau sa aud de biciclisti si legislatie rutiera. Toti sunt daltonisti.
        • +1 (1 vot)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 10:22)

          [anonim] i-a raspuns lui cartograful

          • +1 (1 vot)    
            ... (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 13:32)

            cartograful [utilizator] i-a raspuns lui

            @V Veroiu, ce spui dom'le, ei salveaza planeta. Motiv pt. care au dreptul sa fie printre cei mai nesimtiti/inconstienti participanti la trafic. Eu am "discutii" aproape zilnice cu biciclistii care traverseaza pe zebra pe bicicleta (eventual in viteza) si nu pe langa bicicleta asa cum prevede legea. Doar ca ei nu-s constienti ca la viteza lor dubla sau tripla fata de un pietoni nu lasa timp de reactie soferului. Dar in general nu-i intereseaza aspectul pt. ca oricum navigheaza cu casti pe urechi.
            A doua chestie elementara care ma scoate din sarite la biciclisti e lipsa celor mai minimale masuri de iluminare pe timp de noapte/crepuscul: nu vesta, nu catadioptri, de faruri nici nu mai vorbesc (mai au acum porcariile alea cu 3 leduri stroboscopice) de te miri cu ce naiba urmeaza sa te intalnesti. Mai are rost sa mai spun de casca?
  • +6 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 noiembrie 2016, 18:54)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      la rigoare, acesti carutasi... (Marţi, 15 noiembrie 2016, 20:00)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui

      ...ar tb obligati sa obtina permis de conducere (a carutei).
      • +4 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 noiembrie 2016, 22:41)

        [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

  • +4 (4 voturi)    
    Intrebare! (Marţi, 15 noiembrie 2016, 21:10)

    drona [utilizator]

    Asigurarea carutelor va face posibila circulatia lor pe autostrada?Daca,da,carutas ma fac.
    • +4 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 15 noiembrie 2016, 22:38)

      [anonim] i-a raspuns lui drona

  • 0 (0 voturi)    
    O sa fie greu pentru carute cu armasari (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 9:01)

    tropotaru [utilizator]

    mai ales daca pretul RCA va fi proportional cu capacitatea cilindrica...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by