Soferii cu un comportament adecvat primesc un discount de 50% la RCA; cei cu risc ridicat vor plati pana la 180%
"Nu sunt modificari semnificative fata de proiectul publicat pe site. Numai in ceea ce priveste bonus malus am discutat cu toti cei implicati si am convenit ca cel care este asigurat si are un comportament adecvat in trafic trebuie sa fie bonusat, trebuie sa primeasca un discount semnificativ. Am crescut acest bonus de la 32% la 50%. Astazi, cei care au un comportament adecvat in trafic primesc un discount de 50% la clasa de bonus 8. In ceea ce priveste categoria persoanelor care sunt malusate, care au un comportament inadecvat in trafic, care fac accidente, care ne imping catre zona de crestere a tarifelor si de rezolvare a acestor probleme pe care le constatam ca exista, vor fi malusati pana la 180%. Era 200%, dar 180% a rezultat in urma dezbaterilor cu asociatii de protectia a consumatorului, transportatori, service-uri", a spus Constantinescu, intr-una din pauzele dezbaterii din Parlament pe proiectul de norma RCA.
Potrivit acestuia, clientii cu risc ridicat vor fi orientati catre Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romani (BAAR) in momentul in care primesc 3 oferte peste tariful de referinta plus factorul n.
"Atunci BAAR, intr-un termen prestabilit de norma, va oferta acesti clienti si ii va repartiza catre asiguratori in functie de cota de piata pe care o au acestia la o data de referinta. Se protejeaza inclusiv clientii cu risc ridicat. Nu putem lasa preturile sa creasca in mod necontrolat. Clientii cu risc ridicat vor fi cei care au facut cele mai multe accidente, frecventa daunei este foarte ridicata, care in mod evident nu respecta regulile in trafic. Un proiect al nostru pe termen mediu si lung este de a interconecta bazele de date ale pietei asigurarilor cu cea a politiei si a merge pe individualizarea riscului", a mai aratat oficialul ASF.
El a mai aratat cu ASF va face tot ce se poate pentru ca asiguratul sa aiba un plus de respect.
"Decontarea directa, tariful de referinta, factorul n, clientul cu risc ridicat, toate aceste chestiuni inseamna un plus de perfectie si de stabilitate a acestei piete in care singurul obligat sa incheie aceasta asigurare este asiguratul. Pe aceasta piata nu este obligat sa lucreze nimeni", a precizat Constantinescu.

Discursul de adio al lui Donald Trump: Am făcut ceea ce am venit să facem. Am dus cele mai grele bătălii VIDEO
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Navalnîi prezintă imagini cu "palatul lui Vladimir Putin": 18.000 de metri pătrați, într-un complex de 7.000 de hectare, dotat cu teren de hochei, tunele spre Marea Neagră și podgorii VIDEO
Ultimele ore la Casa Albă: Trump l-a grațiat pe fostul său consilier Steve Bannon, acuzat de fraudă- UPDATE
Ursula von der Leyen: După patru ani lungi, Europa are un prieten la Casa Albă
Un crematoriu din Germania lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte / Mesajul directorului pentru coronasceptici: Veniți să ne ajutați să mutăm sicriele VIDEO
As dori ca domnul Cornel Coca Constantinescu sa fie dat afara prin desfacerea contractului cu litera i din cadrul institutiei bugetare in care activeaza. Cuvintele 'bonusat' si 'malusat' nu exista in limba romana. Limba romana e una din limbile care are suficiente cuvinte sa exprime aproape orice. Bonus e un fel de gratificare pt ceva, malus e un fel de caracteristica a unor copaci sau chiar specii de copaci, naiba stie- in cazul de fata se refera la penalitate. Faceti voi flexiunile logice sau luati cuvintele ca atare fiindca in limba romana nu inseamna mare lucru. La fel si job... in palaria mea, chiar avem destule cuvinte si destul de explicite. Omul asta e platit din banii nostri sa ne vorbeasca in alte limbi, despre tot felul de procente scoase din burta.
de cei care NU sunt soferi?!..cum platesc asigurarea?!..ca....cei fara permis, evident, au cel mai curat cazier rutier!!
Cum sa se gandeasca ei asa departe ca ii apuca durerile de cap.
Sigur ca e mai usor sa vorbesti ROMgleza, sau orice alta varietate lingvistica, doar ca as prefera sa folosim romana asa, cu posibilitatile imense de exprimare pe care le are. Nici ca francezii care cam traduc orice in franceza dar nici asa.... Bravo celor care atrag atentia asupra acestui aspect !!
Se aplica si la RCA? In continuare doar noi vom plati totul, in timp ce ITistii o sa fie scutiti si de RCA?
Asa ca RCA asociat cu categoria vehiculului (ceea ce se intampla acum, si vai de transportatorii publici, ce prime au de achitat) este un stadiu. Intr-o buna zi se va ajunge la aplicarea modelului mentionat la inceputul interventiei mele.
Cat despre ceea ce sustine domnul Coca Constantinescu de la ASF, ii dau un contra exemplu din propria mea familie care demonteaza fara putinta de tagada modelul promis: masina inmatriculata pe numele bunicii de 87 de ani si condusa de fiul meu, caruia ii cam flutura urechile cind o conduce. Noroc ca e o rabla si nu prinde mai mult de 60 km/ora. La ultimul RCA incheiat acum o luna, nici o problema. Ba din contra, reducere de prima pe baza chitantei de pensie.