Reactia administratorilor de pensii private la declaratiile ministrului Olguta Vasilescu: Pilonul II reprezinta singurul mijloc de economisire, fara niciun cost suplimentar, pentru circa 50% din populatia activa a Romaniei

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 1 martie 2018, 16:04 Economie | Asigurari


Tineri
Foto: AGERPRES
"Obligativitatea instituita prin lege a facut din Pilonul II de pensii o cale sigura de a atinge toti salariatii, in vederea asigurarii pentru acestia a unui venit suplimentar la varsta pensionarii. De asemenea, Pilonul II reprezinta singurul mijloc de economisire (fara niciun cost suplimentar!) pentru circa 50% din populatia activa, procentul fiind progresiv mai mare cu cat veniturile sunt mai mici", au subliniat joi administratorii fondurilor de pensii private, "in contextul dezbaterilor continue privind Pilonul II de pensii private, initiate in urma cu aproape un an". Acestia au reiterat faptul ca sistemul public de pensii nu mai poate sa asigure de unul singur pensii adecvate generatiilor viitoare de romani.

  • Redam mai jos integral comunicatul transmis joi, 1 martie 2018, de Asociatia pentru Pensiile Administrate Private (APAPR):

"In contextul dezbaterilor continue privind Pilonul II de pensii private, initiate in urma cu aproape un an, APAPR doreste sa reitereze cateva informatii-cheie:

Pilonul II de pensii a fost infiintat in urma cu 10 ani si pana in prezent a functionat transparent, in siguranta, eficient si cu performante investitionale remarcabile in beneficiul contributorilor. Obligativitatea instituita prin lege a facut din Pilonul II de pensii o cale sigura de a atinge toti salariatii, in vederea asigurarii pentru acestia a unui venit suplimentar la varsta pensionarii. De asemenea, Pilonul II reprezinta singurul mijloc de economisire (fara niciun cost suplimentar!) pentru circa 50% din populatia activa, procentul fiind progresiv mai mare cu cat veniturile sunt mai mici.

Perspectivele demografice vor continua sa se inrautateasca, dupa cum arata un raport recent al Organizatiei Natiunilor Unite (ONU), Romania urmand sa inregistreze a saptea cea mai drastica reducere a populatiei in perioada 2017-2050 la nivel mondial: de la 19,7 milioane locuitori in 2017 la 16,4 milioane in 2050, adica -17%. Potrivit studiului ONU, pe langa trendul global de imbatranire a populatiei, 51 de state se vor confrunta si cu reducerea acesteia, Romania plasandu-se intre statele cu cea mai accentuata reducere a populatiei in urmatoarele decenii. Ca urmare, in Romania, ca in multe state ale lumii, sistemul public de pensii nu mai poate sa asigure de unul singur pensii adecvate generatiilor viitoare de romani.

Ca raspuns la toate aceste probleme demografice, Romania a introdus in anii 2007-2008, sub indrumarea institutiilor internationale, fondurile private de pensii: Pilonul II obligatoriu si Pilonul III facultativ. Cele mai recente cercetari independente, precum cele citate anterior, confirma ca motivele pentru care a fost aplicata reforma pensiilor private nu doar ca nu s-au rezolvat de la sine, ci chiar s-au acutizat in ultimii ani. In concluzie, APAPR considera ca doar continuarea dezvoltarii sistemului de pensii private este de natura a imbunatati capabilitatea sistemului de pensii in general de a intruni asteptarile populatiei active de azi.
"

Comunicatul APAPR vine in contextul in care ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu, a reluat luni, 26 februarie, in cadrul unei reuniuni cu usle inchise pentru presa, posibilitatea renuntarii la Pilonul II de pensii, declarand ca decizia luata in 2008, cand s-a infiintat Pilonul II n-a fost o decizie buna.

Lia Olguta Vasilescu
Foto: Agerpres
"In 2008 s-a dat posibilitatea celor mai tineri sa opteze pentru Pilonul I sau II. Eu va spun punctul meu de vedere: nu este foarte bine ce s-a intamplat! Eu am optat doar pentru pilonul I de pensii si cred ca e cel mai bun lucru. Intotdeauna Statul va veni sa completeze pensiile pe cand in momentul in care discuti cu niste privati, situatia se pune altfel!", le-a transmis luni ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu persoanelor varstnice la o reuniune care a avut loc la sediul Institutului National de Statistica, potrivit unor surse participante la discutii.


Miercuri, 28 februarie, Lia Olguta Vasilescu a dat asigurari ca nu se desfiinteaza pilonul 2 de pensii, dar a precizat ca este in analiza posibilitatea ca fiecare persoana sa poata sa aleaga daca vrea sau nu sa cotizeze la acest pilon, potrivit Agerpres.

  • "Nu este niciun fel de modificare fata de ceea ce am comunicat acum trei luni si eu, si domnul presedinte Liviu Dragnea, in sensul ca nu se desfiinteaza acest pilon 2 de pensii, nici nu am avea cum sa facem acest lucru, doar ca analizam la ora actuala posibilitatea ca fiecare persoana sa poata sa opteze, adica sa nu mai fie o obligatie prin lege ca persoana sa fie si la pilonul 1, si la pilonul 2 de pensii si sa-i dam posibilitatea sa opteze", a explicat Vasilescu la Palatul Parlamentului, intrebata care este viziunea sa in legatura cu pilonului 2 de pensii.

Ministrul Muncii a adaugat ca si ea a optat la vremea respectiva doar pentru pilonul 1.

  • "Asa este corect. Eu, la vremea respectiva, asa am facut. Eram exact intre varsta de 34 si 35 de ani, in acel an s-a putut opta, nu am fost redistribuita direct la pilonul 2 - asa cum spunea astazi un personaj din Parlament care nu avea cum sa cunoasca situatia mai bine decat mine - si eu, la vremea respectiva, am optat sa raman doar la pilonul 1 de pensii, pe considerentul ca niciodata statul nu poate sa dea faliment. Cand vorbim de firme private, este cu totul alta discutie, dar eu va invit sa asteptati aceasta initiativa, ca sa vedeti despre ce este vorba cu certitudine. Ca si concluzie: nu se desfiinteaza pilonul 2 de pensii", a mentionat ea.

Olguta Vasilescu a mai precizat ca va prezenta cifre care sa arate celor interesati cat de eficient sau ineficient este pilonul 2 de pensii.

Reamintim ca in vara anului trecut, fostul ministru al Finantelor, Ionut Misa, a declarat ca Pilonul II de pensii va disparea pana la finalul acelui an, urmand sa ramana doar Pilonul I si III. "Pilonul II, da, se va desfiinta. Banii se vor intoarce inapoi la cei care au cotizat la pilonul de pensii, ei avand posibilitatea sa opteze pentru bugetul asigurarilor sociale sau pentru Pilonul III, cel privat. Practic vor opta intre posibilitatea de a le administra statul acesti bani si a le oferi o pensie la sfarsitul stagiului de cotizare sau sa fie un privat care face acest lucru", spunea atunci Misa, la doar doua luni dupa ce fondul de pensii NN, cel mai mare administrator de fonduri de pensie privata din tara noastra, a primit o amenda uriasa din partea Statului pentru ca si-a avertizat cientii sa fie atenti la discutiile publice despre o posibila nationalizare a acestor fonduri de pensii private.


Citeste mai multe despre   


















3486 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    Populatia activa? Adica nu PSDistii, (Joi, 1 martie 2018, 16:13)

    Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator]

    deci ce aveti de zis e irelevant pentru Olguta.

    Dar imi place cum ii explica Olgutei functionarea sistemului de pensii, cum i-ai explica unui copil fiindca Olguta nu are discernamant.
    • 0 (2 voturi)    
      probabil ca (Joi, 1 martie 2018, 19:37)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Jos_Dictatura_Dragnea

      ar trebui si un ton si o ritmicitate a vorbirii ca a lui 2dorel si atunci ar pricepe.
      Ce sa-i faci insa acestei motate care e cu creierii inca in nationalismul vadimist si cu urechile astupate, una de limba lui Baudlaire (je sui, tu e, el e) iar cealalta cu a lui Shakespeare (ai em, iu ar, hi iz). Curat garantat Vanghelie cu aceeasi conjugare a verbului "a fi".
  • +12 (14 voturi)    
    Ce privire are Olguta asta.... (Joi, 1 martie 2018, 16:18)

    LLLL [utilizator]

    ..., parca ar fi necuratul... Mai ales cand ma gandesc ca ea decide ce se intampla cu banii castigati de mine si platiti catre CAS.
  • +9 (9 voturi)    
    Doamna asta fara buze, nu ar face nimic (Joi, 1 martie 2018, 16:21)

    A_n_c_a [utilizator]

    fara consimtamantul lui Livache. Igorati-i !

    Corneliu Vadim Tudor ii spunea (pe vremea cand activa in PRM): „O sa-ti rupi gatul de la afaceri, bautura si barbati!”
  • +7 (9 voturi)    
    Trebuie mai mult (Joi, 1 martie 2018, 16:21)

    paper [utilizator]

    Fondurile de pensii private trebuie sa inceapa sa duca o campanie mai agresiva de lamurire a populatiei .
    Au datoria sa le explice oamenilor pe intelesul lor si sa puncteze foarte clar ca PSD atenteaza la banii si mostenirea noastra .
    Poate vor intelege si cei care voteaza orbeste ca ei au o mica avere pe care PSD VREA SA LE-O FURE , BANII DIN FONDUL ACUMULAT LA PILONU 2 DE PENSII SE MOSTENESC , ADICA DACA MOARE ASIGURATUL URMASII SAI MOSTENESC ACEI BANI.
    • +1 (3 voturi)    
      neah.. (Joi, 1 martie 2018, 21:05)

      LiviuBC [utilizator] i-a raspuns lui paper

      ar trebui o interpelare parlamentara la adresa tovarasei..

      - pentru ca e grav sa ai la butoane un clown care nu numai ca nu cunoaste una din legile pe care e obligata sa le aplice (legea e in vigoare.. de 10 ani, right?)
      - dar care nici macar nu stie unde si cum contribuie ea insasi..

      pe linga asta, nu ceea ce am cotizat pana acum ii intereseaza pe cei de la PSD.. daca te uiti pe orice raport de gestiune al unui fondurile care administreaza contributiile din pilonul 2 vei vedea ca majoritatea banilor ii au investiti in titluri de stat.. deci cotizatiile deja au mers in acoperirea deficitului bugetar

      tristul adevar e ca PSD`istii prefera aceasta schema Ponzi, numita pilon 1, in care nu trebuie sa dea nici un fel de socoteala..

      btw Mazeta & Co: poate careva din voi sa spuna citi bani a cotizat pana acum in pilonul 1? :)
      • -1 (3 voturi)    
        aceasta schema Ponzi.. (Vineri, 2 martie 2018, 2:23)

        Daredevil [utilizator] i-a raspuns lui LiviuBC

        Si pana la urma care este smecheria ca fondurile private investesc in titluri de stat? Cine plateste la rascumpararea acestora ? Nu tot noi ? Plus o gramada de fee-uri pentru ei ..
  • -11 (15 voturi)    
    înduioșător (Joi, 1 martie 2018, 16:24)

    Mazeta [utilizator]

    Bancherii sunt singurii care vor binele generațiilor viitoare. Chiar cu de-a sila!
    • +2 (4 voturi)    
      Glumesti sau asa . . .gandesti? (Joi, 1 martie 2018, 17:52)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      .
      • +2 (2 voturi)    
        el e (Joi, 1 martie 2018, 19:40)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui ty

        mazeta, suzeta (n-am gasit alta rima) lui lenin, stalin si putin.
    • 0 (0 voturi)    
      noooo (Joi, 1 martie 2018, 19:39)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ala e putin.
      Te pomenesti ca putin al tau sta cu banii la ciorap ca tudose al nostru?!
  • -4 (16 voturi)    
    Serios? Fara nici un cost? (Joi, 1 martie 2018, 16:31)

    gogu70 [utilizator]

    Poate pentru fonduri si administratorii lor

    Pai in cazul meu, la pilonul II, un comision de 6.8 ron la o contribuite de 270 Ron/luna = 2.51 %. Avind in vedere ca randamentul este in jur de 2% pe an...cam merg in pierdere nu? In doi ani abia recuperez comisionul pe care ei l-au inhatat de la inceput. Numai fondul merge in cistig se pare

    La pensia privata, pilonul III, cistigul net dupa 4 ani de contributie 300ron/luna este de 680 RON. Comisionul incasat este mult mai mare.

    Pierzi,castigi, negustor te numesti, dar in cazul lor se pare ca notiunea de pierdere nu exista, cind ei percep comision oricum. De ce nu percep comision la profitul realizat daca sunt capabili(stiu nu-i lasa legea:) ).

    Problema este, ca daca investeam intr-un fond si-mi aducea randamentul asta de mult eram iesit, dar aici esti captiv nu te poti retrage, cel mult te muti la un alt fond care nu-i mai breaz

    Cu toate ca sunt administratorii sunt internationali, seamana cu o mica escrocherie romaneasca
    • +3 (9 voturi)    
      Da Gogule (Joi, 1 martie 2018, 16:38)

      seek [utilizator] i-a raspuns lui gogu70

      Exact. Te retrageai de mult si puneai banii la mama Olguta si tata Dragnea ca aveau ei grija de tine. Verifica si ce randamente aveai prin alte parti daca te plangi de 2% (nu am verificat daca e adevarat ce ai zis dar tot este peste tot ce obtii pe piata la momentul asta). Banii dati la stat, ca sa intelegi pe limba ta, sunt banii pe care ii folosesc pentru plata pensilor actuale; nu sunt banii tai mai Gogule. Deci randament ....
      • +1 (5 voturi)    
        Offff (Joi, 1 martie 2018, 21:12)

        gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui seek

        N-ai priceput nimic.

        Tocmai am explicat cum am schimbat smenarul de stat cu smenarul privat. Randament fond 2% pe an este diferit de randamentul banilor tai. citeste mai jos ca o sa-i explic "matematicianului" teo4ro

        Smenarul de stat: cel pe care l-ai descris tu, de acord, nimic de adaugat(teapa, olgute, dragni, babe cu slogane la DNA, tot tacimul)

        Smenarul privat:
        - incaseaza comision indiferent daca tu castigi sau pierzi - deloc neglijabil, comparativ cu cistigul tau, luat in avans sa fie sigur
        - nu-ti garanteaza nimic, in caz de pierdere/faliment inseamna ca ai avut ghinion
        - nu-si asuma nici un risk - daca ai uitat 2008, AIG, investitii proaste -> groapa, -> 180 miliarde $$$ -> platit prostimea (americanski, deci nu ne doare capul pe noi, e la ei la noi nu se poate intimpla), daca nu ghici cine raminea fara pensii :) Bonusuri grase - administratorii. Pe scurt daca ceva merge prost e vina ta
        - daca nu esti mutumit - ghici, nu te poti retrage.

        Si ca sa-ti satisfac si curiozitate legata de ce faceam cu banii retrasi, daca o putam face: ii investeam cu cap, respectind axioma de baza a economiei : o bere bauta astazi este mai valoroasa decit o bere bauta miine. Direct sa fiu sigur ca nu ma praduieste nimeni
    • +3 (9 voturi)    
      Daca faci matematica pe genunchi da... (Joi, 1 martie 2018, 17:16)

      teo4ro [utilizator] i-a raspuns lui gogu70

      Daca faci matematica pe genunchi, intradevar iesi pe minus. Comisionul de 2,5% lunar se apiica la suma pe care o contribuita in fond lunar. Randamentul de 2% e pe toata suma din cont. Deci sa zicem ca ai un salariu foarte stabil (fara bonusuri si alte elemente care sa fluctueze de la luna la luna) si contribui cu 100 de lei in fiecare luna, In fiecare luna fondul opreste 2,5% din suma aia, deci in contul tau ajung de fapt 97.5 lei in fiecare luna = 1170 de lei dupa un an de zile. Daca randamentul fondului este de 2% aia inseamna (intrun calcul foarte simplist) ca la finalul anului ai 1193,4 lei Cu 6,6 lei mai putin decat ceea ce ai contribuit.

      Dupa inca un an de zile in care nu se intampla nimic nici cu salariul tau nici cu fondul vei avea 1193,4 lei + 1170 lei = 2363.4 lei la care se adauga 2% randamentul fondului, suma totala ajungand la 2410.6 lei (cu 10 lei mai mult decat ai contribuit in acesti 2 ani)

      Astea au fost bineinteles niste calcule simpliste. Eu am 4 ani in campul muncii. Sunt pe plus binisor in ce priveste pilonul II. Suma din pilonul II mi-a fost afectata direct atunci cand aceiasi oameni care vorbesc astazi despre desfintarea pilonului II au cerut amendarea fondului meu de pensii pentru ca mi-a adus la cunostinta ca exista discutii pentru desfintarea pilonului II.

      Ministresa Volguta ne zice cu ranjetul ei caracteristic de Crouella ca "statul nu poate da faliment". Da, statul nu poate da oficial faliment, dar statul poate sa ridice oricand din umeri si sa zica "n-avem bani sa va platim pensiile - ne pare rau pentru voi, dar motive". Si la cum arata lucrurile momentul ala pare inevitabil in viitor. Nu cred ca o sa vina atunci pesedeii cu bani de acasa sa ne zica "uite ba... de asta am devalizat totul, ca sa avem acum bani sa va dam cand n-are tara bani."
      • -1 (5 voturi)    
        Hai ca esti simpatic cu calculele tale (Joi, 1 martie 2018, 21:28)

        gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui teo4ro

        ceva mai pueril nici ca am vazut :)

        Hai sa-ti explic pe intelesul tau cum functioneaza un annuity-due, in termenii dati de tine - un an - daca randamentul fondului este de 2% pe an, acest randament se aplica numai primei depuneri, ultima depunere are 2/12. Deci randamentul banilor tai este diferit de al fondului fara sa iau in calcul comisioanele. Este ca au inceput sa te doara genunchii?

        Daca citeai cu atentie si nu erai ocupat s-o faci pe dom' Profesor pe aici vedeai exemplul pe care l-am dat la pilonul III

        4 ani x 300 = 14400 RON - contribuitie

        Cistig nominal net ( randament - comisioane) 680 RON in 4 ani

        Randament pe 4 ani 4,7% . O caruta de bani, daca iau in calcul si inflatia ... dar te las pe tine sa-l duci la capat ca te pricepi
    • +1 (5 voturi)    
      goguleeee, (Joi, 1 martie 2018, 19:42)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui gogu70

      minti cu nerusinare.
      Comisionul catre fond se calculeaza din profitul contributiei nu din ea.
      • -1 (1 vot)    
        He he (Vineri, 2 martie 2018, 11:20)

        gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Mai exact comisionul ti-l da nu ti-l ia, si-ti plateste si ratele la Provident. Mergi iute ca-i promotie
  • +3 (5 voturi)    
    olguta apare/soarele dispare/gerul e in floare (Joi, 1 martie 2018, 18:17)

    dany-ingineru [utilizator]

    in 2006 olguta avea 32 de ani, si conform legii era trecuta la pilonul 2
    Inn icun caz nu avea 34 de ani si ceva
    Poate pe la 35 de ani s-a angajat prim a data cu CM
    Dar oare o verfica careva?
    Ca daca era vreunul de la opozitie, stiau si ce salarii a luat in ultimii 50 de ani
  • +1 (3 voturi)    
    Operatorii pilonului III (Joi, 1 martie 2018, 18:30)

    rubberdick [utilizator]

    Au grave probleme de intelegere: guvernul nu este interesat de gestionarea banilor ci doar de bani. Atat.
  • +1 (3 voturi)    
    pilonul 2 este deja puternic reglementat (Vineri, 2 martie 2018, 8:09)

    Razvan_M [utilizator]

    Adica administratorii de fonduri de pensii sunt oricum OBLIGATI prin lege sa investeasca o mare parte din banii de la noi in chestii "sigure" - adica BONDURI EMISE DE STAT.
    A se vedea aici: http://www.apapr.ro/statistics.html. Investitiile in bonduri de stat reprezinta vreo 60% din activul net al fondurilor.... Mai putin de 20% sunt investitii in actiuni.

    In State, TOTI banii de pensii pot fi administrati de catre beneficiar (asa cum este si normal). Acolo sunt milioane de oameni care-si administreaza fondurile singuri sau le aloca unor firme specializate, pe o piata libera.
  • 0 (0 voturi)    
    Este foarte (Vineri, 2 martie 2018, 11:29)

    A310 [utilizator]

    corect , ca fiecare sa aiba libertatea de a lua o decizie . In 2008 statul a impus ca toti sa perticipe la pilonul II si respectiv III .
    Eu as fii de acored ca sistemul sa fie ca in SUA , dar cand vor aparea efectele preverse ale sistemului sa nu inceapa sa se vaite .
    Eu cunosc cateva cazuri din State , respectiv din Chicago , care s-au lacomit si au ramas fara bani , iar sumele nu au fost deloc mici .
    Consider ca inainte de a lua o decizie este obligatoriu sa te documentezi temeinic .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version