GRAFICE/UPDATE Casa Națională de Pensii contrazice ASF: 450 de români au făcut cereri de retragere de la Pilonul II până în septembrie 2019

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 6 decembrie 2019, 11:11 Economie | Asigurari


Cererea de retragere din Pilonul II
Foto: Monitorul Oficial
Cei 397 de români care ar fi renunțat în perioada iunie-octombrie 2019 la Pilonul II de pensii private, alegând ca viitoarele contribuții să se ducă exclusiv la sistemul public de pensii, conform informațiilor ASF, reprezintă de fapt situația cererilor de retragere pentru luna august 2019, au precizat pentru HotNews.ro oficialii Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Între timp, cele mai recente date, aferente lunii septembrie, arată că numărul acestora a crescut la 450 de persoane, dar este la fel de nesemnificativ raportat la cei peste 7,3 milioane de participanți la Pilonul II de pensii.

  • UPDATE ASF confirmă că datele pentru luna octombrie se referă la cei care au solicitat transferul contribuțiilor în urmă cu două luni. Practic, CNPP publică situația la momentul înregistrării solicitării de sistare a contribuției la Pilonul II, în timp ce ASF publică lunar numărul celor pentru care s-au sistat efectiv contribuțiile în sistem.

Redăm mai jos integral explicațiile ASF:

  • “Conform datelor raportate lunar la ASF de către administratorii fondurilor de pensii private, la data de 31 octombrie 2019, au fost raportați un număr de 397 de participanți care au solicitat suspendarea plății contribuțiilor către Pilonul II.
  • Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) publică pe site, în fiecare lună, numărul persoanelor ale căror contribuții la Pilonul II nu au fost virate, în luna de referință, în baza solicitării depuse la administratorul fondului de pensii în urmă cu două luni. Pe de altă parte, CNPP publică situația la momentul înregistrării solicitării de sistare a contribuției la Pilonul II.
  • Spre exemplu, un participant la Pilonul II de Pensii, care solicită în luna august a anului 2019 transferul contribuției de la Pilonul II la Pilonul I de Pensii, apare în evidența CNPP în luna august, iar în evidența ASF în luna octombrie, lună în care se operează efectiv sistarea contribuției la Pilonul II, aferente lunii august.
  • Astfel, pentru luna august de exemplu, evidențele CNPP indică un număr de 16 cereri, cifră care se regăsește în evidențele ASF în luna octombrie.”

Românii care au cotizat cel puțin 5 ani la Pilonul II de pensii pot să ceară încetarea plății contribuțiilor la acest sistem și virarea contribuțiilor viitoare exclusiv către sistemul public de pensii (Pilonul I), potrivit modificărilor legislative aduse prin controversata Ordonanță a lăcomiei (OUG 114/2018) adoptate în decembrie 2018 de Guvernul Dăncilă (PSD).

Norma care viza modalitatea de retragere de la Pilonul II a fost adoptată de ASF în luna martie 2019 și au mai fost și alte modificări ale legislației secundare pentru a pune în practică OUG 114.

HotNews.ro a solicitat atât către ASF, cât și către CNPP, situația celor care au optat pentru retragere din Pilonul II și virarea viitoarelor contribuții exclusiv către sistemul public de stat, însă datele furnizate de cele două autorități diferă.

Potrivit centralizării făcute de ASF, numărul participanților la Pilonul II care au solicitat transferul viitoarelor contribuții la Pilonul I a fost de 397 de persoane în perioada iunie-octombrie 2019. ASF prezintă pe site-ul propriu și situația pe fiecare fond de pensii în parte.


Click pentru a deschide


La aceeași solicitare din partea HotNews.ro, Casa Națională de Pensii Publice, instituția către care administratorii sunt obligați să trimită informații referitoare la participanții care au formulat cererea privind retragerea de la fondul de pensii administrat privat, a furnizat date diferite - 450 de cereri de retragere în perioada aprilie-septembrie 2019.


Click pentru a deschide


Întrebați care este explicația acestor cifre diferite, oficialii CNPP susțin că numărul de 397 ar reprezenta cererile de retragere de la Pilonul II din perioada aprilie-august.

  • "Cererile însumate din aprilie-august 2019 sunt în total 397 și sunt acelea pe care vi le-a furnizat ASF, având ca lună de referință luna august 2019. CNPP are în evidență și luna septembrie 2019 (total 53 de cereri) care însumate dau 450 de cereri. Menționăm că declarațiile D112 se depun de angajatori în perioada 1-25 ale lunii pentru luna anterioară, iar viramentele către fondurile de pensii se efectuează în 20 ale lunii următoare depunerii acestor declarații, rezultând un decalaj de două luni față de luna de referință.", au precizat oficialii CNPP.

Vezi aici integral răspunsul CNPP la solicitarea HotNews.ro.

De partea cealaltă, oficialii ASF nu au oferit încă explicații cu privire la această raportare diferită. Vom reveni cu răspunsurile ASF imediat ce le vom primi.

Chiar dacă datele cele două autorități sunt diferite, în ambele cazuri numărul celor care au ales să nu mai cotizeze la Pilonul II este extrem de mic raportat la numărul total de participanți din sistem care depășește 7,3 milioane de persoane încă din martie 2019.

Clasamentul celor 7 fonduri de pensii private în funcție de numărul de participanți este în continuare neschimbat.


Click pentru a deschide


Cererea de retragere de la fondul de pensii administrat privat se face către compania care gestionează fondul de pensii private și va avea efect chiar din luna în care a fost depusă. În cazul celor care aleg asta, procentul de 3,75% din cota de 25% de CAS, care se ducea în contul pensiei private, se va vărsa în sistemul public de pensii.

În același timp, fondurile deținute până la data transferului în sistemul public de pensii vor rămâne în conturile personale ale acestora, gestionate în continuare de administratorul care le-a gestionat anterior fondul de pensii, până la deschiderea dreptului la pensia privată.

Sustenabilitatea sistemul public de pensii (Pilonul I), bazat pe solidaritatea între generații și în care actualii angajați plătesc pentru pensionarii de acum, este serios afectată pe termen lung, se arăta chiar în expunerea de motive a Legii 411/2004 care a introdus Pilonul II de pensii, lege adoptată în Guvernarea Năstase.

De ce nu mai este sustenabil? Sunt tot mai puțini angajați care susțin persoanele ieșite la pensie. Reducerea natalității concomitent cu îmbătrânirea populației este bomba cu ceas care a determinat foarte multe țări, printre care și România, să introducă pilonul II de pensii și să tot crească vârsta de pensionare. La acestea se adaugă emigrația și lipsa educației financiare.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















12187 vizualizari

  • +2 (12 voturi)    
    450 de viitori pensionari (Vineri, 6 decembrie 2019, 11:34)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    care nu se stie daca vor mai lua pensii de la pilonul I care va intra in faliment
    • +8 (8 voturi)    
      mda (Vineri, 6 decembrie 2019, 13:06)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      astia 450 au pensii speciale

      ii doare`n cot de pilonul 1 sau 2...
  • +1 (13 voturi)    
    situatia e asa (Vineri, 6 decembrie 2019, 11:56)

    zxcv [utilizator]

    sistemul public nu poate da faliment, atât timp cât e în vigoare, deoarece nu e un cont cu bani pus deoparte ci se alimentează de la bugetul consolidat al statului. Pilonul II se plătește 5 ani de la ieșirea la pensie.Sau suma integrala o dată. Această sumă se impozitează și ea , ca orice venit, inclusiv pensie,ce este (cumulat cu pensia de stat) peste 2000 lei.Dacă ai ”ghinion” să ai o viață lungă după pensionare, pilonul II nu te ajută, dimpotrivă, rămâi pe pensia de stat pilon I care va fi ca punctaj mai mică. Avantajul pilonului II este că poți avea întreaga sumă după pensionare și în caz de Doamne ferește mai devreme, banii sunt moșteniți de familie.
    • -2 (12 voturi)    
      corect (Vineri, 6 decembrie 2019, 12:09)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui zxcv

      Dar cati crezi ca stiu ce ai scris? In mintea lor, P2 e "pensie" pentru ca scrie in "nume" si habar n-au ca este o suma finita.
    • +3 (5 voturi)    
      daca ai ghinion de viata lunga? :)) (Vineri, 6 decembrie 2019, 17:22)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui zxcv

      Da, daca ai "ghinion" sa traiesti inca 30 de ani dupa ce incasezi banii din pilonul 2, ce te faci cand primesti din start toti banii? Grea dilema.. :)

      Sistemul public de pensii nu poate da "faliment", dar poate fi foarte usor redus la categoria "inutil". Astazi legea permite deficit la fondul de pensii. Deficit alimentat din imprumuturi? Pana cand? Pana cand cei care imprumuta Romania vor decide ca nu mai merita riscul. In plus, legile se schimba.. Poate maine nu va mai permite acest deficit, si pensionarii vor incasa fix atat cate platesc salariatii asigurati. Sa vezi atunci bucurie.
      • +1 (3 voturi)    
        nu poate exista (Vineri, 6 decembrie 2019, 18:05)

        zxcv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        o societate atât de bolnavă încât să-și lase bătrânii să moară de foame. Nemaivorbind că pentru orice partid politic ar fi sinucidere politică.
        • 0 (2 voturi)    
          dramatizezi inutil (Vineri, 6 decembrie 2019, 20:38)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui zxcv

          1. Deci pana la aparitia sistemului public de pensii, in ultima suta de ani, in Romania batranii mureau de foame?
          2. Nimeni nu mananca "pensia". Daca se ajunge la o astfel de problema, statul poate sa instituie un sistem de cantine sociale si bonuri de masa pentru persoanele cu risc de malnutritie.
          3. O fi decent sa-i dai bani de pomana unuia care are case si terenuri sau apartament in timp ce tanarul care munceste pentru 1-2 pensionari trebuie sa plateasca in acelasi timp chirie?..
          • +2 (2 voturi)    
            răspuns (Sâmbătă, 7 decembrie 2019, 13:06)

            zxcv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            1. până la apariția în a doua jumătate a sec. XIX a sistemului public de pensii, foarte puțini oameni ajungeau la bătrânețe, iar cei puțini care ajungeau erau susținuți de familie sau de ....mila publică
            2. probabil că ești gata să experimentezi pe propria piele traiul la bătrânețe cu masa la cantina socială, să știi că anii trec foarte repede, ca mâine vei ajunge acolo
            3. pensia nu e pomană, iar averea acumulată de-a lungul vieții (și pe care nimeni nu o ia în mormânt, de regulă rămâne unora mai tineri care nu au muncit pentru asta), nu e ceva indecent, iar , cândva, în tinerețe, poate și el a stat cu chirie, iar tânărul care stă cu chirie și muncește pentru 2 pensionari, va fi și el la rândul lui bătrân cândva. Si poate atunci va avea și o casă la care a muncit toată viața.
  • -4 (6 voturi)    
    incorect (Vineri, 6 decembrie 2019, 12:58)

    popescuv2008 [utilizator]

    Sistemul de pensii din RO este un sistem bazat pe sistemul vestic MLM. Adica exact ca la CARITAS, cat timp sunt fraieri care sa cotizeze la pensii , atunci sunt "destepti" care primesc pensie. Intrebarea este: Daca maine "crapi" (infarct, AVC) , ai avut "norocul" sa muncesti ca prostul si sa nu iei niciun leu, pe cand la pensie pilon 2, mostenitorii vor lua ceva- ce ai acumulat in cont. Nu mai vorbesc de faptul ca sistemul de pensii al statului este nesustenabil, nu vor mai fi multi fraieri ca sa contribuie la pensii, astfel incat cei care vor iesi la pensie sa primeasca pensie si atunci statul va lua masuri ca sa muncesti ca prostul pana mori- vor creste varsta de pensionare astfel incat vei iesi la pensie cu picioarele inainte si atunci ce le mai lasi copiilor din pensia ta, pentru care ai muncit 40 de ani?
    • +2 (6 voturi)    
      numai ca (Vineri, 6 decembrie 2019, 13:41)

      zxcv [utilizator] i-a raspuns lui popescuv2008

      la pilonul I nu se contribuie benevol, se retin banii pe stat ca asa e legea. Și cât timp va fi în vigoare sistemul de stat, ți se vor reține banii pentru pensie.Nu e nici un MLM , se vede că nu știi ce e ăla MLM. Iar sistemul de pensii de stat e și în restul Europei.Nivelul pensiei de stat, de fapt , depinde în realitate de nivelul de dezvoltare economică a țării și nu de câți bani ți s-au reținut de-a lungul vremii 35 de ani. La pilon II primești un adaos la pensie timp de 5 ani e adevărat, dar asta diminuează puțin pensia de stat pe care ai fi primit-o dacă nu ai fi cotizat la pilon II, deci după 5 ani dacă ai norocul să trăiești mai mult (adică peste 70 de ani), pensia va fi mai mică. Adevărat, e o consolare faptul că, dacă mori mai devreme, înainte de 68-70 de ani, banii se moștenesc.
      • -3 (5 voturi)    
        zxcv (Vineri, 6 decembrie 2019, 14:37)

        popescuv2008 [utilizator] i-a raspuns lui zxcv

        Se vede ca gandesti ca cei care au fost inregimentati in PCR, "acum"ceva timp in urma. Sistemul de pensii de stat este exact ca plata la asociatie la pausal, cu gazele
        • +2 (4 voturi)    
          la asociatie (Vineri, 6 decembrie 2019, 15:06)

          zxcv [utilizator] i-a raspuns lui popescuv2008

          la pausal toata lumea plateste la fel, pensia se primeste diferit, dupa cat ai contribuit, ce salariu ai avut, se vede ca nu prea intelegi lucrurile, cam asa e cu analfabetismul functional, chiar la oameni care au diploma de studii superioare
        • +1 (3 voturi)    
          esti habarnist total (Vineri, 6 decembrie 2019, 15:14)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui popescuv2008

          Omul ti-a explicat foarte detaliat, dar esti incapabil sa pricepi lucruri simple si esti ancorat in ce "stii" tu, adica nimic. Ca doar atat poti sti daca citesti doar titlurile sau articolele care mint prin omisiune aka manipulare pentru fraieri sfertodocti.

          Da-te un pic pe goagle si vezi cine aplica sistemul Bismark, pausalul din capul tau, si ce state au P2 OPTIONAL, daca au. Vei descoperi ca fix statele cu "apa calda".
  • 0 (4 voturi)    
    Ciudat interesul casei de pensii! (Vineri, 6 decembrie 2019, 13:10)

    asavreau [utilizator]

    Ce treabă are Casa de pensii cu pilonul II de pensii?Sunt la concurență și orice părere a lor ar trebui sancționată.Cine a făcut aprecierea merită dat afară din funcția avută la Casa de pensii.Ar merita știut câți funcționari primesc leafă la Casa de pensii,din banii strânși pentru a da pensii românilor.Și ce sarcini au,că durează luni până îți calculează un dosar și dacă ai o nelămurire te trimit la plimbare,de parcă plătesc pensiile din averea lor,ori tătânes-o.
    • -1 (3 voturi)    
      casa de pensii (Vineri, 6 decembrie 2019, 13:42)

      zxcv [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      reține contribuțiile lunare de la oameni, din care plătește lună de lună către societățile care administrează pilonul II, sumele, pe CNP uri. Deci, foarte multă treabă!
      • +2 (2 voturi)    
        Și fiscul ce face? (Vineri, 6 decembrie 2019, 15:16)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui zxcv

        !!!!!!!....????.
        • +1 (1 vot)    
          corect (Vineri, 6 decembrie 2019, 15:52)

          zxcv [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          banii se platesc la fisc, evidenta se tine la casa de pensii pe cnp uri, casa transmite catre societatile de asigurare, cam asa
  • -2 (4 voturi)    
    Intrebare (Vineri, 6 decembrie 2019, 14:39)

    Rdu [utilizator]

    "Sustenabilitatea sistemul public de pensii (Pilonul I), bazat pe solidaritatea între generații și în care actualii angajați plătesc pentru pensionarii de acum, este serios afectată pe termen lung,"
    "De ce nu mai este sustenabil? Sunt tot mai puțini angajați care susțin persoanele ieșite la pensie."
    "numărul total de participanți din sistem care depășește 7,3 milioane de persoane încă din martie 2019"

    Poti contribui la pilonul II fara sa contrbui la pilonul I?
    Multumesc
    • +2 (2 voturi)    
      raspuns (Vineri, 6 decembrie 2019, 15:06)

      zxcv [utilizator] i-a raspuns lui Rdu

      nu, la pilonul I banii se retin pe statul de plata
    • -2 (4 voturi)    
      Oricum (Vineri, 6 decembrie 2019, 15:09)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Rdu

      si din pilonul 2, ti se trag bani. Esti furat prin inflatie.Cam pe cand o sa ajungi sa iei bani aia o sa iti ajunga pentru mancare o luna. Asta daca esti contributor mediu cu un net de 1000 de euro...
    • +1 (3 voturi)    
      Raspuns (Vineri, 6 decembrie 2019, 15:17)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Rdu

      Poate in cazul in care parintii/bunicii tai nu vor mai avea pensie de la stat, ca le-o vei plati tu direct. Presupun ca n-ar fi o problema pentru tine

      Cu placere.
    • 0 (2 voturi)    
      Prezinți niște date aiurea. (Vineri, 6 decembrie 2019, 15:18)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Rdu

      Răspunsul este nu.Nu sunt 7,3 milioane de pensionari.Nici salariați nu sunt atâția.Nu pari a ști ce vrei.
      • -1 (3 voturi)    
        Multumesc (Vineri, 6 decembrie 2019, 16:21)

        Rdu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Asta era raspunsul. Se ehiculeaza date aiurea.
  • +2 (2 voturi)    
    pentru cei care au acum pana in 50 de ani (Vineri, 6 decembrie 2019, 17:52)

    Antenistontel [utilizator]

    aritmetica ne arata ca:
    - ori vor avea pensii cu o putere de cumparare mai mica decat a pensionarilor din prezent
    - ori se vor pensiona la varste mai inaintate (67-70 de ani)
    - ori, cel mai probabil, vor fi in ambele situatii de mai sus.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by