Probleme la plata despăgubirilor RCA: Euroins acuză că asociația transportatorilor auto (COTAR) ar reprezenta și service-uri auto care cer tarife indecente la reparații

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 13 ianuarie 2020, 14:13 Economie | Asigurari


Situatia daunelor RCA platite de Euroins
Foto: ASF
​Lăcomia unora dintre service-urile auto, care ar fi reprezentate de Confederația transportatorilor auto (COTAR), îi împiedică pe români să cumpere asigurări RCA mai ieftine, susține luni Euroins România, cel mai mare asigurător RCA din țară. Societatea susține că firmele de asigurări care vând poliţe RCA ar fi ţinta abuzurilor unora dintre service-urile auto. Reacția asigurătorului vine după ce vinerea trecută transportatorii auto membri COTAR au amenințat cu proteste de amploare, acuzând abuzuri ale Euroins nesancționate de ASF.

Euroins România, liderul pieței RCA cu peste 2,4 milioane de contracte RCA în vigoare la sfârșitul trimestrului trei din 2019, a reacționat luni față de acuzațiile lansate săptămâna trecută de Confederația transportatorilor auto (COTAR) privind presupuse abuzuri ale acestui asigurător la plata despăgubirilor RCA.

Asigurătorul acuză că este supus unei campanii artificiale din partea COTAR, care ar avea partea sa de vină în disputa legată de problemele care apar la plata despăgubirilor RCA:

  • "Această asociaţie reprezintă, de asemenea, şi service-uri auto care au reuşit performanţa uluitoare de a factura un far de Dacia Logan cu aproape 400 de euro – în condiţiile în care o asemenea piesă costă între 300 şi 700 de lei, în funcţie de generaţia modelului. Legea invocată de service-urile auto nu limitează asemenea tarife indecente. De aceea, ori de cât ori Euroins Romania contestă aceste costuri, lacomele service-uri auto depun o plângere la ASF, iar ASF o ia în considerare ca atare şi aşa se face că Euroins Romania ajunge in situaţia de a avea mii de petiţii anunţate de către arbitrul pieţei. De aceea citiţi în media despre cele câteva mii de petiţii împotriva Euroins şi care reprezintă mai puţin de 10% din toate dosarele de daună soluţionate de către Euroins Romania fără nicio problemă.
  • Euroins Romania este victima lăcomiei unor service-uri auto şi aveţi câteva exemple în documentul care însoţeşte acest mesaj. Dacă aceste service-uri auto nu ar forţa Euroins Romania şi alte societăţi care vând asigurări obligatorii RCA să plătească preţuri extravagante pentru unele reparaţii, valoarea medie a poliţelor RCA ar scădea probabil şi mai mult, în beneficiul consumatorilor români.", susține luni Euroins.

Asigurătorul susține că 'ceea ce a făcut COTAR vineri reprezintă o manevră evidentă de discreditare a Euroins Romania, cu potenţiale prejudicii serioase asupra activităţii societăţii, care în caz că vor produce vreun efect vor fi imputate celor ce au aruncat în spaţiul public aceste acuzaţii."

  • Euroins spune că și firmele de asigurări sunt ținta abuzurilor unor service-uri auto

Într-un document separat, Euroins susține că și asigurătorii ar fi ținta abuzurilor unor service-uri auto.

  • "Cu toţii ştim că rolul unei asigurări RCA este de a acoperi financiar contravaloarea reparaţiilor unui autovehicul accidentat de către un alt vehicul asigurat, respectiv de a achita maşina de schimb închiriată şi pusă la dispoziţia persoanei afectate, în conformitate cu legea. Teoretic, lucrurile sunt clare şi simple. Practic, firmele de asigurări RCA sunt silite de către unele service-uri aşa zis independente să achite despăgubiri de câteva ori mai mari decât cele mai scumpe reparaţii la reprezentanţe de firmă.
  • Să luăm un exemplu banal, să spunem înlocuirea unui far de Logan – cel mai popular model în România, ca vânzări. Există mai multe versiuni, care au faruri diferite. Un far original, de Logan, costă, în funcţie de generaţii, între 300 şi 700 de lei, preţ cerut de producător, cu toate taxele incluse. Unele service-uri auto independente însă au cu totul alte tarife, la acelaşi far, şi aceasta din cauza faptul că nu există niciun plafon maximal legal, ceea ce le permite să practice adaosuri comerciale halucinante, care duc preţul unui banal far spre 1.000 până la 2.000 de lei.", susține Euroins.

Asigurătorul acuză că "sunt service-uri care au trimis facturi la firmele de asigurări RCA cu costuri orare de manoperă de mecanic sau tinichigiu de până la 1.000 de lei care, transformate în salarii lunare ale prestatorilor, i-ar face să fie mai bine plătiţi chiar şi decât preşedintele României"

  • COTAR: Euroins pretinde că despăgubirile sunt ajustate „astfel încât să corespundă nivelului mediu de trai din România”

Confederația transportatorilor auto (COTAR) a anunțat vineri că va organiza un protest de amploare pentru a atrage atenția autorităților statului asupra nerespectării legii la plata despăgubirilor de către Euroins pe piața RCA. Transportatorii cer măsuri urgente, inclusiv declanșarea unei anchete cu privire la modul de îndeplinire a obligațiilor de către personalul ASF însărcinat cu supravegherea pieței de asigurări și demiterea persoanelor care au girat aceste practici ilicite prin atitudinea lor pasivă.

Confederația a acuzat personalul Euroins de "conduită abuzivă și profund prejudiciabilă persoanelor păgubite, manifestată, între altele, prin refuzul de a efectua constatarea daunelor în condițiile legii, diminuarea nejustificată a despăgubirilor, prin aplicarea unor criterii și modalități de calcul arbitrare și contrare legii și refuzul de a înregistra cereri de despagubire."

În sprijinul acuzațiilor, COTAR a transmis presei două note Euroins în care asigurătorul își motivează nivelul stabilit al despăgubirii de plătit astfel:

  • 'Despăgubirea cuvenită s-a stabilit în baza datelor furnizate de sistemul de evaluare specializat DAT cu privire la valoarea pieselor de schimb și a normativelor orare precum și în baza salariului mediu pe economie și a nivelului de trai din România'

COTAR a mai susținut că 'Euroins pretinde că despăgubirile sunt ajustate „astfel încât să corespundă nivelului mediu de trai din România”. Așa cum transportatorii, obligați prin lege să încheie contracte de asigurare RCA, au obligația de a achita prețul integral al poliței, la fel și asigurătorul are obligația de a achita cuantumul integral al despăgubirilor, astfel cum sunt stabilite prin lege, nu în funcție de criterii imaginate de acesta."


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12102 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    hotie (Luni, 13 ianuarie 2020, 18:06)

    nustiunimic2019 [utilizator]

    Razboiul acesta este vechi insa numai cei care sunt in sistem pot sa inteleaga dimensiunea situatiei.

    Ceea ce nimeni nu spune este singurul care are de suferit este posesorul de auto, acela care sta cu masina blocata in service si care se razbuna pe societatea de asigurare caci nici unul din noi nu stam sa ne gandim, decat cei care chiar au patit-o, cate excrocherii se fac in service-urile auto.

    Adica atunci cand service-ul cere despagubire la nivel de piesa de origine dar tie iti monteaza real un aftermarket (s-au vazut si cazuri cu piese din dezmembrari), atunci nene, ce vina mai are firma aia de asigurari!

    Una peste alta, aceasta situatie conflictuala a fost alimentata si de catre ASF care in loc sa medieze, l-a facut consilier pe domnul de la COTAR. Acum ca tot este consilier, baietii iar fac greva, ca au mai facut si acum cativa ani.
    Adica de nu ar fi consilier la ASF si cineva din consiliul de administratie EUROINS? Cum ar fi?
  • +1 (1 vot)    
    Euroins are calea instanțelor de judecată (Luni, 13 ianuarie 2020, 18:22)

    hic sunt leones [utilizator]

    dacă i se pare că tarifele practicate de service-uri sunt „indecente”.
    Sunt curios ce lege prevede „indecența” tarifelor practicate de o firmă și ce face ca un preț să fie indecent - într-o piață LIBERĂ faptul că un operator economic vrea să aibă marja de profit de o mie sau de un milion % nu face ca tarifele sale să fie indecente; în aceeași piață LIBERĂ Euroins este liberă să practice aceleași tarife ridicate pe care le practică Generali sau Allianz, dacă actualele tarife îi influențează negativ profitabilitatea; sau să NU MAI VÂNDĂ RCA.

    Nu reprezint nici un service, nici o firmă de asigurare; sunt doar un păgubit care a așteptat jumătate de an ca să binevoiască Euroins să-mi returneze sumele cheltuite cu repararea unui prejudiciu produs de unul din asigurații săi (data viitoare când/dacă am să mă întâlnesc cu voi, am să vând creanța, pentru că văd că vă place să plătiți și penalități, taxe, onorarii avocățești etc).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by