Foarte puțini români își cumpără online polițe de asigurare, chiar dacă restricțiile generate de criza COVID-19 i-au făcut să folosească mai mult internetul

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 25 iunie 2020, 10:52 Economie | Asigurari


Cum prefera romanii sa cumpere asigurari
Foto: UNSAR
​​Dacă în 2019 doar 6% dintre români spuneau că preferă să încheie asigurările din fața calculatorului sau a telefonului mobil, în 2020 ponderea acestora a urcat la 12%, cel mai probabil ca urmare a restricțiilor impuse pe perioada pandemiei COVID-19, care au determinat creșterea gradului de accesare a serviciilor online, arată rezultatele unui barometru realizat de IRES la solicitarea UNSAR (Uniunea asigurătorilor și reasigurătorilor din România). Cei mai mulți români continuă să prefere interacțiunea directă atunci când vine vorba despre încheierea unei polițe de asigurare.

  • „În perioada pandemiei, industria de asigurări a luat, în ritm accelerat, o serie de măsuri speciale pentru susținerea clienților noștri, dar și pentru menținerea unui contact permanent, în condițiile în care o mare parte dintre companiile de profil au implementat lucrul de acasă, conform recomandărilor făcute de autorități. Asigurătorii au încurajat folosirea de către clienți a modalităților digitale și online pentru încheierea sau reînnoirea polițelor, pentru constatarea și instrumentarea daunelor. Practic, pandemia a dus la dezvoltarea accelerată a instrumentelor online, în beneficiul clienților", a declarat Adrian Marin, președintele UNSAR.

Același studiu arată că aproximativ 1 din 5 români (circa 18%) preferă serviciile online pentru achiziționarea de polițe sau pentru gestionarea acestora, în timp ce ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este de 59%. Din analiza acestor date reiese existența unui potențial foarte mare neexploatat în domeniul serviciilor online de asigurări.


Categoria de populație pentru care soluțiile online au o importanță mai crescută este reprezentată de tineri până în 35 de ani, cu educație superioară, și care locuiesc în mediul urban.

Două treimi dintre participanții la studiul citat (66%) au declarat că soluțiile online sunt importante pentru ei atunci când achiziționează sau gestionează o asigurare, iar circa 76% dintre respondenți au declarat că sunt mulțumiți de serviciile online pe care le-au utilizat. De altfel, serviciile online reprezintă al doilea factor de mulțumire în ceea ce privește experiența cu companiile de asigurări, după interacțiunea cu personalul, despre care 88% dintre participanții la studiu au declarat că sunt mulțumiți și foarte mulțumiți.

Sistemele online de achiziție și de gestionare a polițelor de asigurare le oferă clienților posibilitatea să deruleze operațiuni legate de asigurările lor mai rapid decât dacă ar face același lucru utilizând mijloace tradiționale.

  • ”Achiziția unei polițe de asigurare online sau notificarea unei daune prin doar câteva click-uri, de pe calculator sau de pe telefon, reprezintă rezultatele digitalizării din ultimii ani a sectorului asigurărilor. Tot mai mulți dintre clienții noștri se conving de simplitatea și rapiditatea acestor servicii. În același timp, asigurătorii investesc din ce în ce mai mult în digitalizare și inovație", a precizat Alexandru Ciuncan, director general al UNSAR.

Folosirea serviciilor online este în strânsă legătură cu accesul la Internet. Potrivit celor mai recente statistici oficiale, trei sferturi din gospodăriile din România au acces la internet. Telefonul mobil este cel mai folosit dispozitiv pentru accesarea internetului, 86% din populație utilizând internetul pe smartphone.

Barometrul UNSAR-IRES a fost realizat în luna mai 2020 pe un eșantion de bază de 1.309 persoane cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani și pe un eșantion de screening de 2.555 de persoane cu vârsta de peste 18 ani, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), cu o eroare maximă tolerată de ±2,7% pentru eșantionul de bază și de ±2% pentru eșantionul de screening.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















935 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Polita CASCO nu o poti cumpara online (Joi, 25 iunie 2020, 11:35)

    Kivek [utilizator]

    am incercat eu la Alianz si altele, mi-am facut cont pe Omniasig, Alianz si inca vreo 2 si am incercat sa cumpar polita CASCO darnu se poate

    vreau sa stiu si eu firma aia care iti vinde polita CASCO online
    • -1 (1 vot)    
      Nu am avut probleme (Joi, 25 iunie 2020, 16:32)

      Porto [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Eu imi fac polita casco online de cativa ani buni... mai toate firmele ofera facilitatea asta


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by