Scrisoare deschisă către Guvern: Peste 1300 de service-uri auto spun că se află în pragul falimentului și nu-și mai pot plăti taxele din cauza a doi asigurători RCA

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 27 octombrie 2020, 14:38 Economie | Asigurari


Service auto
Foto: Hotnews
​"Toate cele peste 1300 de unități reparatoare membre COTAR înregistreaza sume record reprezentând debite neachitate de către societățile de asigurări care dețin peste 75% din cota de piață RCA (n.a City Insurance și Euroins), datoriile acestora fiind de ordinul zecilor de milioane de euro, susține Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizati din România (C.O.T.A.R). Într-o scrisoare deschisă adresată Guvernului, Ministerului de Finanțe și ANAF, confederația cere măsuri urgente pentru evitarea falimentului acestor service-uri și creșterea șomajului.

  • "Nu vom avea bani pentru plata taxelor în data de 25 noiembrie a acestui an, întrucât cele două societăți de asigurări care dețin 75% din piața RCA nu achită despăgubirile conform legii, iar ASF a dovedit de-a lungul anilor că este incapabilă să gestioneze aceste probleme care devin tot mai severe în fiecare zi de pasivitate a acestei instituții.
  • A venit timpul ca statul român să sprijine munca și activitatea operatorilor economici, ale căror constribuții finanțează bugetul național, și să se implice în mod direct și activ în colectarea sumelor de bani (taxe, impozite) neachitate de către societățile de asigurări rău-platnice", susține COTAR în scrisoarea deschisă adresată autorităților.

CITEȘTE AICI INTEGRAL SCRISOAREA DESCHISĂ

Confederația amintește faptul că deși pandemia de COVID-19 a impus restricții de circulație care au redus numărul accidentelor și rata daunei în sectorul asigurărilor, generând venituri firmelor de asigurări, acestea întârzie foarte mult plata daunelor.

  • "Toate cele peste 1300 de unități reparatoare membre COTAR înregistreaza sume record reprezentând debite neachitate de către societățile de asigurări care detin peste 75% din cota de piata (RCA), datoriile acestora fiind de ordinul zecilor de milioane de euro.
  • Cu titlu de exemplu, una dintre societatile de asigurari fruntață în vânzarea polițelor RCA achită despăgubirile ori cu întârziere, ori în proporție de cel mult 20 -25% din valoarea reparațiilor. Desigur, există și cazuri, deloc puține, în care asigurătorul refuză pur și simplu să achite despăgubirea. Amintim faptul că sub supravegherea ASF, aceasta societate a înregistrat o creștere record a petițiilor în primele 6 luni ale acestui an, ajungând la un număr de 11.250 de reclamații, în creștere cu 199,57% fața de aceeași perioada a anului 2019.", acuză COTAR.

Confederația susține că în instanțe ar fi multe procese împotriva societăților de asigurări, dar că durează mult rezolvarea pe această cale.

  • "Aproximativ 93-94% dintre păgubiți câștigă în instanță litigiile împotriva societăților de asigurări, dar asta numai după 2-3 ani până la pronunțarea unei hotărâri definitive și apoi încă aproximativ 2 luni necesare pentru desfășurarea executării silite împotriva societății de asigurări, care nu achita nici după finalizarea litigiului printr-o hotărâre judecatorească definitivă.", susține COTAR.

Potrivit COTAR, dacă statul român va rămâne pasiv față de problemele semnalate, acest lucru va avea consecințe nefaste pentru economie: 'mii de unități reparatoare vor intra în faliment și nu vor mai achita niciun fel de taxe, numărul de șomeri din România va crește considerabil, în timp ce banii colectați de asigurători în România, și care ar fi trebuit să acopere despăgubire pentru riscurile asigurate, vor fi scoși din România de către societatile de asigurări, în baza dosarului prețurilor de transfer.'

Românii au făcut de două ori mai multe reclamații în asigurări în primul semestru din 2020, dar puțin peste jumătate au primit câștig de cauză: Euroins, cel mai reclamat asigurător


Potrivit datelor oficiale comunicate recent de ASF, peste 18.000 de consumatori au reclamat nereguli în piața asigurărilor în primul semestru din acest an, de mai mult de două ori decât în perioada similară a anului trecut, însă doar 54% dintre aceștia au primit câștig de cauză din partea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). 95,7% din cele 18.111 de reclamații unice din asigurări au vizat nereguli în sectorul RCA, Euroins fiind cel mai reclamat asigurător cu peste 11.200 de petiții împotriva sa.

City Insurance s-a clasat pe locul 2 cu peste 5100 de reclamații, în creștere cu 139% față de semestrul I al anului 2019.

  • City Insurance și Euroins sunt cei mai mari asigurători RCA, având 75% din contractele în vigoare.

Pe de altă parte, ASF a subliniat în raportul său că numărul de 18.111 reclamații unice pe petent, deși este în creștere semnificativă, reprezintă doar 2,80% din numărul total al dosarelor de daună avizate de către asigurători în semestrul I al anului 2020 și 0,11% din numărul contractelor de asigurare în vigoare la data de 30.06.2020.

La o analiză mai atentă se observă însă că din cele 11.225 de petiții împotriva Euroins, doar 50,84% au fost avizate în favoarea consumatorilor de către ASF, adică doar 5707 reclamații.


Click pentru a deschide


Spre comparație, al doilea mare asigurător reclamat a fost City Insurance cu 5129 de reclamații, din care peste 66% (3.387 reclamații) au fost soluționate în favoarea consumatorilor.

Numărul de reclamații versus contracte în vigoare - situația la fiecare asigurător


Un alt aspect important este cel legat de ponderea reclamațiilor împotriva firmelor de asigurări raportate la dosarele de daună ale acestora ori la numărul total de contracte în vigoare.


Click pentru a deschide


Se poate observa că cele 11.225 de reclamații unice împotriva Euroins reprezintă doar 0,35% din numărul total de contracte de asigurări în vigoare deținute de acest asigurător în prima jumătate a acestui an, și 19,4% din totalul dosarelor de daună avizate în aceeași perioadă.

Euroins a fost amendată luna trecută de Autoritatea de Supraveghere Financiară cu 2,1 milioane de lei și trebuie „să revizuiască tarifele de primă RCA, având în vedere deficiențele constatate, în termen de 90 de zile de la data comunicării deciziei”.

ASF a sancționat și doi directori executivi din conducerea Euroins - Mihnea Tobescu (director general) și Milena Guentcheva (director executiv) cu câte 100.000 de lei și cu retragerea autorizației pentru funcțiile deținute. Atât societateaEuroins, cât și cei doi executivi au contestatînsă deciziile ASF, iar Mihnea Tobescu a câștigat chiar în primă instanță procesul cu ASF.

Pentru detalii citește:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4604 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Romanica... (Marţi, 27 octombrie 2020, 14:45)

    arpi [utilizator]

    Service-urile auto sa mai taie din devizele alea astronomice.... Dreptatea este undeva la jumatate...
  • +5 (5 voturi)    
    Astazi euroins si city... (Marţi, 27 octombrie 2020, 15:06)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ...au marit politele cu 30%. Oficiul concurentei mai exista ?????
  • +6 (6 voturi)    
    hotul striga hotii (Marţi, 27 octombrie 2020, 16:25)

    BIM15 [utilizator]

    Probabil nu mai merg combinatiile cu epave aduse din vest si reparate pe RCA la care cotizam toti, de aici disperarea cotar. Iar service-urile auto sa faca reparatii de calitate cu preturi corecte. E plin de hoti in relatia asta service-asigurator-asf.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by