​Creșterea uriașă a prețurilor RCA: Un șofer a aflat că e considerat cu risc ridicat, deși nu a făcut niciun accident în 2 ani / Cum poți afla dacă și tu ești cu risc ridicat și trebuie să primești un preț RCA mai mic

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:27 Economie | Asigurari


Tarife de referinta RCA
Foto: ASF
​Creșterea uriașă a tarifelor RCA în contextul falimentului demarat la City Insurance a început să creeze situații cel puțin ciudate. Dan, un șofer de 41 de ani, fără accidente în ultimii 2 ani de când și-a luat mașină, a aflat cu ocazia reînnoirii poliței RCA că este considerat asigurat cu risc ridicat. Asta în condițiile în care a primit 6 oferte de la asigurători diferiți cu prețuri peste valoarea maximă permisă de lege. Prin urmare, are dreptul la o poliță RCA mai ieftină decât oferta din piață.

Cum a aflat un șofer că este asigurat cu risc ridicat, deși nu a făcut niciun accident în 2 ani de când are mașină: Acesta se poate adresa acum BAAR pentru a cere o poliță RCA mai ieftină


Cazul prezentat mai jos este real, doar numele este inventat.
Situația lui Dan am prezentat-o și într-un articol anterior și din păcate este o situație cu care se confruntă milioane de români în aceste zile, după falimentul City Insurance, cea mai mare companie de asigurări din România și liderul RCA cu peste 3 milioane de clienți.

Polița de asigurare RCA îi expiră lui Dan luna viitoare, astfel că a fost înștiințat de magazinul online de unde își cumpără de regulă această asigurare că trebuie să-și facă una nouă. Magazinul online îți oferă posibilitatea să vezi ce oferte au acum asigurătorii și să o alegi pe cea optimă pentru tine.

Cea mai ieftină ofertă pe 12 luni este acum la Euroins, respectiv 1156 de lei.


Click pentru a deschide

Față de anul trecut, prețul celei mai mici oferte pe 12 luni (și atunci tot la Euroins) este mai mare acum cu peste 50%.

Iată ce oferte a avut anul trecut:



Click pentru a deschide


Nu mai este avanatajos nici să-și facă o poliță RCA pe 6 luni, deoarece majoritatea asigurătorilor au ridicat prețurile foarte aproape de prețul asigurărilor pe 12 luni.

Dan și-a adus aminte apoi că a tot văzut la TV zilele acestea spunându-se că asigurații cu risc ridicat pot primi polițe RCA mai ieftine.

Așa că și-a propus să afle dacă și el este un asigurat cu risc ridicat. Nu mică i-a fost mirarea când a aflat că da, este în această categorie și că cel mai mic preț pe care ar trebui să-l aibă polița sa RCA ar fi în acest moment de 1143 de lei.

Cum poți afla singur dacă ești asigurat cu risc ridicat: Exemple concrete


Șoferii care vor să afle dacă sunt sau nu considerați cu risc ridicat trebuie să intre pe site-ul Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR), organismul care are ca membri toți cei 9 asigurători autorizați să practice RCA din România.

Pasul 1: Accesează secțiunea "Gestionarea asiguratilor RCA cu risc ridicat", din site-ul BAAR.


Aici vei afla că poți fi încadrat în categoria cu risc ridicat dacă:
  • - aveti cel puțin 3 oferte de asigurare aflate în perioada de valabilitate primite de la asigurători RCA diferiți;
  • - ofertele sunt pentru perioade de asigurare de 12 luni;
  • - toate primele de asigurare din ofertele primite (fără tariful pentru decontare directă și fără prima pentru clauze și acoperiri suplimentare) sunt mai mari, la data formulării respectivelor oferte, decât: tariful de referință pentru vehicul (a se vedea mai jos) X factorul N (a se vedea mai jos) X coeficientul pentru clasa de bonus-malus aplicabilă vehiculului pentru care se solicită asigurarea (a se vedea mai jos).
  • Despre factorul N - ce reprezintă și cum a fost calculat puteți citi aici.
Prețul se va calcula deci după formula: Tarif de referință X 1,36 X clasa de bonus-malus

Pasul 2: Cum afli în ce tarif de referință de încadrezi


Pentru a afla tariful de referință din formulă de mai sus, trebuie să intri pe site-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), unde sunt afișate cele mai recente tarife de referință RCA în vigoare, calculate de un auditor independent, în urma unei licitații.


Click pentru a deschide


De notat că, în general, aceste tarife de referință nu sunt obligatorii, ci orientative, fiind introduse în legea RCA în 2017, în urma protestelor și a crizei RCA care a urmat falimentelor Astra și Carpatica, ca un element de transparență, la care asigurații să se poată raporta atunci când primesc oferte de la firmele de asigurări din piață.

Pe de altă parte
, tarifele de referință devin obligatorii în cazul "asiguratului cu risc ridicat", deoarece formula de calcul pentru stabilirea prețului unei polițe RCA pe care o poate primi un astfel de asigurat se raportează la tariful de referință.

  • Exemple de asigurati cu risc ridicat:

1. Pentru un prim exemplu să luăm chiar cazul lui Dan. Acesta are 41 de ani, deci se încadrează în grupa de vârstă 41-50 de ani, iar mașina sa - un Opel Astra G are capacitate cilindrică de 1686 cmc.

  • Aceasta înseamnă că prețul de referință în care s-ar încadra Dan potrivit legii este de 934 de lei pentru 12 luni.

În plus, Dan se află în categoria de bonus B2, deci ar trebui să beneficieze de o reducere de 10%.

Sunt 8 clase de bonus (B) și nivelul de reducere pentru fiecare clasă este următorul:
  • B1– 5%
  • B2 - 10%
  • B3 - 15%
  • B4 - 20%
  • B5 - 25%
  • B6 - 30%
  • B7 - 40%
  • B8 - 50%

Pasul 3: Acum avem deci toți factorii înmulțirii, astfel că putem aplica formula


Mai exact: 934 (tariful de referință) X 1,36 (factorul N) X 0,9 (reducerea de 10% pt clasa B2)= 1.143 lei.

  • Acesta este prețul RCA cel mai mic pe 12 luni la care Dan, asigurat cu risc ridicat, ar avea dreptul potrivit legii.

Acesta a primit nu doar 3 oferte diferite, ci 6 oferte peste prețul de RCA la care ar avea dreptul potrivit legii.

  • Atenție! Magazinul online nu i-a trimis oferte decât de la 6 asigurători din cei 9 autorizați. Dacă una din celelalte 3 oferte neafișate pe magazinul online ar fi mai mică la preț decât 1.143 de lei, nu ar mai fi avantajos pentru Dan să apeleze la BAAR și la toată procedura care vizează asiguratul cu grad de risc ridicat.
  • El ar putea obține în continuare oferta pentru asigurat cu risc ridicat, pentru ca așa stabilește legea, iar BAAR va desemna mai departe unul din cei 9 asigurători RCA pentru a-i vinde această poliță la prețul de 1143 de lei.
  • Bine ar fi deci să verificați ofertele tuturor celor 9 asigurători.
  • Pe de altă parte, din cele 6 oferte primite de Dan, lipsesc oferte de la Allianz, Uniqa și Groupama, companii care de regulă au prețuri mult mai mari decât Euroins. Este puțin probabil deci ca lui Dan să i se aloce o poliță RCA mai scumpă decât ar primi de la cei 3 asigurători care lipsesc din oferta magaionului online.

2. Un alt exemplu concret este prezentat pe site-ul BAAR:


  • - Vehiculul pentru care se solicită asigurarea: autoturism; capacitate cilindrica: 1.461cmc
  • - Detinator: persoana fizica; 45 de ani
  • - Clasa de bonus-malus pentru vehiculul pentru care se solicită asigurarea: B4
  • - Oferte de asigurare primite (fara tariful pentru decontare directa si fara prima pentru clauze si acoperiri suplimentare): 950 de lei, 975 de lei si 999 de lei

Prima pentru risc ridicat = 854 lei X 1,36 X 80% = 929 lei


Prima pentru risc ridicat este mai mică decât ofertele primite, deci solicitarea se incadreaza in categoria asiguratilor cu risc ridicat si detinatorul poate apela la BAAR pentru alocarea contractului de asigurare.

Cum transmiți cerere la BAAR pentru un preț mai mic la RCA și ce se întâmplă mai departe


După ce ai aflat că ai fi asigurat cu risc ridicat trebuie să intri în aplicația BAAR destinată înregistrarii cazurilor de asigurați cu risc ridicat, disponibilă la adresa https://public.riscridicat.ro, în care să completezi datele care îți sunt cerute de aplicație, la care vei anexa documentele necesare prelucrării si anume:
  • Ofertele privind incheierea unei polite de asigurare RCA pentru o perioadă de 12 luni (minim 3, de la asiguratori diferiti);
  • Certificatul de înmatriculare/înregistrare a vehiculului pentru care se solicita incheierea asigurarii; strict pentru cazurile in care ofertarea se realizeaza pentru emiterea politelor in vederea inmatricularii ulterioare, in lipsa certificatului de inmatriculare (talonului), se poate prezenta cartea de identitate a vehiculului (CIV) impreuna cu un document care sa ateste dreptul de proprietate sau utilizare asupra acestuia (exemplu: contract de vanzare-cumparare, contract de leasing etc.);
  • Actul de identitate al proprietarului/utilizatorului vehiculului – persoana fizica pentru care se solicita asigurarea;
  • Certificatul de inregistrare intr-unul din registrele prevazute de lege (ONRC, Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, etc.) si certificatul de inregistrare fiscala ale proprietarului/utilizatorului vehiculului – persoana juridica sau alta entitate inregistrata fiscal pentru care se solicita asigurarea;
  • Mandatul reprezentantului conventional, in cazul in care solicitarea se face de catre o alta persoana decat asiguratul (de exemplu o companie de brokeraj).

Potrivit legii, în maxim 20 zile de la solicitarea ta, BAAR analizează cererea și documentele trimise de tine și dacă din acestea reiese că ești într-adevăr asigurat cu risc ridicat îți va trimite un email prin care îți comunică prima RCA și asigurătorul către care ai fost alocat.

În același timp, BAAR anunță și asigurătorul că i-a fost alocat un asigurat cu risc ridicat. De la momentul în care ești notificat de BAAR cu privire la prețul primei RCA și asigurătorul care ar trebui să-ți vândă polița la acel preț, tu ca asigurat cu risc ridicat ai la dispoziție 10 zile pentru a lua legătura cu respectivul asigurător pentru încheierea poliței.

Asigurătorul RCA desemnat de BAAR este obligat să încheie polița respectivă către asiguratul desemnat cu risc ridicat.

De cealaltă parte, asiguratul cu risc ridicat poate opta să cumpere această ofertă care i-a fost alocată de BAAR sau să se orienteze către alți asigurători cu prețuri RCA evident mai mari.

Românii au făcut peste 1000 de cereri de risc ridicat. Doar 10% au fost respinse


Cele mai recente date transmise de BAAR la solicitarea HotNews.ro arată că până marți 12 octombrie, românii au transmis 1114 cereri privind posibila situație de "asigurat cu risc ridicat". Dintre acestea doar 10% au fost respinse, în urma analizei făcute de BAAR.


Click pentru a deschide


Din cele 1114 cereri primite, cele mai multe - 944 de cereri au fost făcute de firme care dețin autovehicule de transport marfă, o situație explicabilă prin faptul că majoritatea transportatorilor rutieri aveau polițe RCA la City Insurance.

Pe de altă parte, sunt și persoane fizice care au reclamat prețurile foarte mari la RCA. Astfel, 111 persoane fizice care dețin autoturisme au facut cereri de risc ridicat la BAAR, iar 70 dintre aceștia chiar au fost încadrați la această categorie și li s-a alocat polițe RCA mai ieftine decât oferta din piață.

După 4 ani de liniște, falimentul demarat recent la City Insurance care a scumpit polițele RCA a făcut ca sute de români să ceară ajutorul Biroului Asigurătorilor Auto (BAAR). Potrivit legii, asigurații care primesc de la cel puțin trei asigurători diferiți oferte pentru 12 luni ale căror prime RCA sunt cu 36% mai mari față de tariful de referință, aferent segmentului de risc din care fac parte, sunt considerați asigurați cu risc ridicat și se pot adresa BAAR care alege un asigurător care le va vinde o polița la un preț în limitele legale.

  • "Astfel, în intervalul 2017- 22.09.2021, activitatea BAAR în acest segment s-a situat la un nivel scăzut, nefiind înregistrată practic nicio cerere de alocare pe parcursul a peste patru ani, care să se încadreze în categoria de asigurat cu risc ridicat.
  • Începând cu 22.09.2021, situația s-a schimbat, constatându-se o creștere semnificativă a cererilor. Astfel, până la 04 10.2021, inclusiv, au fost prelucrate 377 cereri, din care 357 s-au încadrat în această categorie, ele fiind alocate.
  • Creșterea cererilor s-a intensificat și mai mult începând cu data de 05.10.2021, inclusiv, fiind înregistrate un număr total de 384 de cereri noi, aflate în prezent în diferite stadii de analiză și prelucrare.", a anunțat vineri, 8 octombrie, Biroul Asigurătorilor Auto.

Retragerea autorizației de funcționare a City Insurance, liderul RCA cu 3 milioane de asigurați, a fost publicată luni, 27 septembrie 2021, în Monitorul Oficial, ceea ce înseamnă că în 60 de zile de la acest moment Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) poate să facă plăți către clienții sau păgubiții RCA ai acestei companii, în limita a 500.000 de lei pe fiecare contract de asigurare.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















71495 vizualizari

  • +19 (25 voturi)    
    deci.. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:32)

    Humbert [utilizator]

    daca am risc ridicat, primesc pret mai mic

    f inteligent formulat
    • +13 (15 voturi)    
      Trebuie regandit intreg sistemul (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:48)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

      RCA ar trebui sa aiba 2 componente: vehicul si sofer.
      Vehiculul sa fie taxat conform cu puterea, nu dupa capacitatea cilindrica, pentru ca daca am o Tesla cu 0 cilindree, dar cu 400 cp, e clar generatoare de riscuri mai mult decat o Dacia 1310 cu 1399 cmc si 63 cp.

      Soferul are la Politia Rutiera un cazier al sanctiunilor, iar dupa acesta se poate stabili daca prezinta un risc sau nu. Una e sa iei periodic amenzi pentru viteza si suspendari de permis pentru treceri pe rosu si alta e sa fii sanctionat des pentru ca ai parcat neregulamentar.
      Sistemul de bonus/malus are efecte limitate, pentru ca ia in calcul doar despagubirile acordate, nu comportamentul constant al soferului.

      Deci, polita RCA ar trebui sa existe atat la sofer, cat si la vehicul, pentru ca masinile se mai si imprumuta, nu ? Sau exista masini de firma, conduse pe rand de zeci de oameni sau poate doar de unul sau doi.

      E un pic de lucru, dar asa s-ar responsabiliza si conducatorii auto, vazand ca pot plati mai putin pe RCA daca sunt ponderati.
      • -10 (16 voturi)    
        - (Miercuri, 13 octombrie 2021, 16:37)

        andrei9999 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        taxarea in functie de putere este stupida. in austria se procedeaza astfel si nu mi se pare deloc corect ca eu, cu o masina noua cu motor mic (1.5) nepoluant, cu 170cp sa platesc mai mult decat unul cu o tigaie de 25 de ani, cu motor de 2.5L si max 140cp si care acopera cu negura tot in spate cand accelereaza
        • +8 (8 voturi)    
          ... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:45)

          mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui andrei9999

          RCA-ul nu are treaba cu poluarea! Cel putin deocamdata...
        • +7 (7 voturi)    
          Sa nu le confundam... (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:59)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui andrei9999

          Poluarea e una, riscul de accidente e alta. Cand detii 400 CP si bagi piciorul in acceleratie risti mai mult decat unul care abia se taraie pe drum, asa poluant cum este.
          Aia cu poluarea va veni prin impozitare/taxare suplimentara.
          • 0 (0 voturi)    
            poluare versus rca (Vineri, 15 octombrie 2021, 13:16)

            azzazel [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

            daca vehiculul nu e in stare buna de functionare atunci el polueaza, daca nu e in stare buna de functionare poate produce si accidente mai multe, daca in tara media parcului auto este cea mai ridicata din UE, sa vedem si ponderea accidentelor cu victime, a deci se verifica vechime-poluare si accidente, fiind o cauza efect ar putea fi luata in calcul dar ar forta societatea prea saraca la eforturi foarte mari
  • +18 (28 voturi)    
    ha ha (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:34)

    AES [utilizator]

    La o populatie cu 42% handicapati functional, cati credeti ca vor fi in stare sa parcurga algoritmul asta? :))))
    • +2 (8 voturi)    
      ! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:43)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui AES

      Analfabeti functional, in rest aveti dreptate! Sau poate ati scris intentionat si iar aveti dreptate! :))
    • +6 (10 voturi)    
      Sa stii ca nu zici rau (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:57)

      George21 [utilizator] i-a raspuns lui AES

      Chiar suntem o tara cu o rata foarte mare de analfabeti functionali nu handicapati :),
      • +4 (4 voturi)    
        stiu ce am scris (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:36)

        AES [utilizator] i-a raspuns lui George21

        sau nu consideri analfabetismul functional un handicap? :)))))
    • +1 (3 voturi)    
      Pfff (Miercuri, 13 octombrie 2021, 16:31)

      vali_s [utilizator] i-a raspuns lui AES

      Asta ti-au comunicat dupa ce ti-ai facut testul?
      Algoritmul trebuie parcurs de asiguratori.
      • +1 (1 vot)    
        serios? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:38)

        AES [utilizator] i-a raspuns lui vali_s

        Si vrei sa spui ca tu o sa inghiti pe nemestecate cifra comunicata de asigurator? :))))
        • +2 (2 voturi)    
          el da (Vineri, 15 octombrie 2021, 6:31)

          bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui AES

          face parte din cei 42%
    • +4 (4 voturi)    
      handicapati functionali (Joi, 14 octombrie 2021, 8:24)

      bufnitaroz [utilizator] i-a raspuns lui AES

      M-am gandit la combinatia de cuvinte fericita in cazul soferilor romani si cred ca ar trebui introdusa definitiv in limba romana.
      Marea majoritate a soferilor romani pornesc cu handicap, comparativ cu omologii europeni. Incepand cu exemplele din familie, scoala de soferi si examenul de canet de conducere. Cu toate acestea 'functioneaza' (in tara e drept) dar comitand in permanenta contraventii.
  • +11 (31 voturi)    
    Normalitate (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:38)

    Bubulac [utilizator]

    Nu e o creștere uriașă, e o ajustare normală la costurile foarte mari de reparație.

    Costurile de asigurare în Europa sunt de ordinul a 1000€. Cum vreți să ofere un asigurator român prețuri de 5-10 ori mai mici, dacă repară exact aceleași mașini, cu aceleași piese, iar ora de service costă 50-70% din nivelul din vest?

    Singura soluție pe care o văd e introducerea unei franșize în RCA, ești obligat să suporți primii 2000 de lei din daună sub sancțiunea confiscării vehiculului. Cine vrea asigurare mică, să aibă grijă să nu lovească pe nimeni sau să scoată banii din buzunar.
    • +6 (22 voturi)    
      In sfarsit (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:56)

      George21 [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

      In sfarsit cineva care intelege unde era pana acum problema.Problema pana acum a fost ca niste incompetenti au inchis ochii la niste nereguli si astfel gunoaiele de firme precum city ins. au reusit sa atraga clienti.Nu va convine,nu mai conduceti
    • +6 (8 voturi)    
      Sistemul e aberant (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:29)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

      Daca faci 2 evenimente in care atingi cate o masina esti taxat cu 7 puncte malus.
      Daca trosnesti 2-3-5 masini ultimul racnet mergand cu viteza, dar e un singur eveniment, doar 4 puncte malus.
      Basca, ce relevanta are cilindreea motorului in toata ecuatia asta? De ce nu puterea sau masa, sau o combinatie?
      Nici la CASCO nu ai fransiza de 2000 lei.
      Adesea asigurarile din strainatate mai includ si alte clauze.
    • 0 (6 voturi)    
      Aberatii ale unuia probabil din sistem (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:37)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Bubulac

      Preturile si manopera sunt mai mari in restul U.E., dar ce uiti sa spui este ca o foarte mare parte a pieselor de schimb sunt produse in Romania, mai ales in partea de vest a tarii. Si asta tocmai din cauza costului mic cu mana de lucru.
      • +6 (8 voturi)    
        Cumpărați piese din comerțul socialist de stat (Miercuri, 13 octombrie 2021, 18:45)

        Bubulac [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Tu îți închipui că dacă TRW sau Bosch face componente cu muncă ieftină în Ardeal, înseamnă că o să le vândă românilor la prețuri mai mici?

        Nici vorbă, o să bage banii în buzunar sau vor semna acorduri cu producătorii mari prin care să producă piese de marcă cu sigla Renault, Ford etc. pe care brandurile le vând mai departe la prețuri foarte mari.

        Piesele "românești" sunt o utopie, tot ce e brand "românesc" gen ASAM, QWP sunt piese reambalate Turcia, China, sau produse neconforme refuzate în vest.
  • -2 (22 voturi)    
    ! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:44)

    tudorr [utilizator]

    Si asa erau infime, mai taie din ele... Toate cazanele si ciurucurile de masini erau "asigurate" pe 200-300 de lei la firme fantoma!
    • -6 (12 voturi)    
      Haha (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:31)

      Landser [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Altu' care a facut rata pt o chinezarie noua in 3 pistoane si se crede buricu' pamantului!
      • +1 (3 voturi)    
        ! (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:13)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Landser

        Ai fi surprins, dar nu-i asa! N-am rate si n-am sa am in viata mea! :)))
  • +6 (10 voturi)    
    Problema e (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:13)

    teo4ro [utilizator]

    Problema e ca sistemul de asigurari din Romania reprezinta o imbecilitate. Cel mai mare impact in valoarea asigurarii il are varsta detinatorului masinii (atenitie, nu a conducatorului... a detinatorului!), iar asta e o imbecilitate. In ultimele 2 luni in Timis spre exemplu, majoritatea celor mai grave accidente rutiere au fost produse de persoane de peste 60 de ani, care au tarife la jumate fata de cei de 29-30 de exemplu. Oriunde in lumea asta mai mult ar conta puterea motorului, culoarea, vechimea si dotarile de siguranta a masinii, nu varsta detinatorului. Ah, si sa nu uitam, ca majoritatea masinilor detinute de categoria de risc 18-30 ani, adica cea mai scumpa, sunt trecute defapt pe bunici, parinti sau chiar rude cu handicap, ca sa fie scutite si de la impozit, cu scopul de a plati cat mai putin. Putini suntem constinciosi (ca sunt si eu in categoria mentionata) si ne luam responsabilitatea platii darilor si politelor de asigurare asa cum ar trebui.
  • -2 (14 voturi)    
    Saracul Dan (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:24)

    andrei d [utilizator]

    Si-a făcut mașina zob acum 2 ani jumate și acum e supărat ca nu primește același preț ca cineva care nu a avut accident 10 ani.
  • +17 (17 voturi)    
    rca.. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:25)

    toxx [utilizator]

    eu nu am niciun accident in ultimii 15 ani de permis, am permis din 2000, prima masina e pe numele mamei care are B8 si fara accidente (are si ea permis si masina)

    acum cand am luat alta pe numele meu am primit B0, si pt urmatoarea asigurare sunt incadrat la B1.

    Am 39 de ani, Masina e Opel Astra GTC din 2013.
    Cea mai mica oferta de asigurare este, ati ghicit, de la euroins, 1268,30 lei

    Dupa, celelalte sunt de la 1600 in sus, adica aproximativ 350-380E. Da, preturile la ora de service sunt aproape ca in vest, dar am un var care sta in Belgia, are un Seria 1, e mai tanar decat mine (sub 35), deci cu risc mai ridicat, si plateste 200E asigurarea pe an.

    Sunt de acord cu plata marita a RCA-ului de catre soferi care folosesc RCA pt ca fac accidente, dar unii dintre noi care nu au lovit masina de ani de zile platesc mai mult ca in vest.
    • +5 (9 voturi)    
      Componente diferite (Miercuri, 13 octombrie 2021, 15:52)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      Masina veche=riscuri mari
      Sofer cu abateri grave=riscuri mari

      Cand iei o masina noua, ar trebui sa rezulte o polita mai ieftina, nu sa se reseteze tot bonusul !

      Dar, de, e foarte profitabil si simplu de calculat pentru asiguratori in felul asta...
    • +2 (4 voturi)    
      si totusi.. (Miercuri, 13 octombrie 2021, 16:12)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      Istoric fara accidente (nici nu conduc prea des in Ro), am un Civic 1.8 re-asigurat la inceputul lunii pentru ~900 ron la Allianz, cu decontare directa.

      E posibil ca formula sa ia in calcul cati km fac pe an?
  • +5 (9 voturi)    
    Magarii de la ASF (Miercuri, 13 octombrie 2021, 16:01)

    Alfabetix [utilizator]

    tac momalc! S-a ajuns la porcaria asta fix pe mana lor.
  • +3 (5 voturi)    
    dar stai (Miercuri, 13 octombrie 2021, 16:08)

    transpenibilus [utilizator]

    Doar mie mi se pare ca suna ciudat "desi nu a facut niciun accident in 2 ani"?

    Pai daca calificativele se actualizeaza anual ca sa ai ceva "fara accident" e minim un an. Pana se incheie al doilea an fara accident si pana se fac raportarile si centralizarile esti un nene cu minim-minimorum fara accident, adica prezinti un risc potential ridicat.

    Voi ati vrea ca in 3 saptamani cat sta masina in service sa iti scada deja pretul ca n-ai circulat deci esti sofer ok dupa care daca nu busesti nimic in 2-3 weekenduri la mare sau munte sa te treaca la risc normal, ca doar nu e moarte de om...
  • +4 (6 voturi)    
    Sa ne intelegem (Miercuri, 13 octombrie 2021, 16:57)

    Patrula10000 [utilizator]

    Legea nu il protejeaza niciodata pe cel mic.
  • -4 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 13 octombrie 2021, 17:39)

    [anonim]

    • +1 (1 vot)    
      :))))) (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:41)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui

      e vorba despre RCA, nu CASCO, praleo; in rest, cei cu motoare puternice sunt mult mai ispititi s-o calce imprudent, de aici si nr mare de accidente
    • +2 (2 voturi)    
      simplu (Miercuri, 13 octombrie 2021, 19:59)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui

      RCA-ul plateste pagubele pe care asiguratul le produce altora. Este irelevant ce valoare are masina ta, 1000 sau 100.000 de euro. Daca produci un accident, din vina ta, RCA-ul nu acopera reparatiile masinii tale.
      Daca ti-ai ales o masina cu cilindree mare, asiguratorul iti creste prima pentru ca exista o corelatie directa intre probabilitatea de a produce un accident si capacitatea motorului. Cine isi cumpara motor V6 nu o face pentru ca vrea sa mearga cu 40km/h prin oras..

      PS: Dr. si PhD? ignorance is bliss.. ;)))
  • -1 (1 vot)    
    Asigurare? (Miercuri, 13 octombrie 2021, 21:25)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Eu am 28 de ani de permis B.
    Nu am facut sau provicat accident niciodata, cu toate ca am mers in multe cazuri foarte agresiv, inclusiv mers cu 200km/h la 50 cm de auto mai agresive ca mine.
    Cand am renuntat sau vandut masini m-au retrogradat la B0.
    Explicatia:
    Nu ai depus numerele la Politie.
    In timpul asta am mers alte `jde mii km cu masini pe firma.
    Nu mai fac asigurare si merg incet, am pregatit ceva pentru seful asigurarilor, e cea mai buna asigurare!
    Taxa in Sicilia eu zic ca e mai buna treaba!
  • 0 (0 voturi)    
    daca (Vineri, 15 octombrie 2021, 17:22)

    andrei1232000 [utilizator]

    imi explica cineva cum ajunge o bara si o lampa de spate la un Logan 2 sa coste 22.000 lei, o sa-i cred pe asiguratori. Adevarul e ca service-urile si asiguratorii sunt mana in mana. Cei care aproba platile isi iau partea de la service. Asta dus la falimentul City. Poate investigheaza cineva relatia City cu Autocar service de exemplu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by