​Prețurile RCA au crescut în medie cu 70-80% - spun brokerii. Cum explică aceștia de ce restul asigurătorilor măresc prețurile în contextul falimentului City Insurance

de A.V.     HotNews.ro
Luni, 18 octombrie 2021, 13:44 Economie | Asigurari


Prețurile la RCA au crescut dramatic
Foto: Dreamstime.com
​Tarifele RCA au crescut în medie cu 70-80%, însă, pentru comparaţie, acestea trebuie raportate la tariful de referinţă şi nu la tarife practicate în trecut, susţin reprezentanţi ai pieţei de brokeraj în asigurări, care estimează o reaşezare a preţurilor în perioada următoare, potrivt Agerpres. Brokerii susțin că City Insurance a ajuns în faliment pentru că vindea la prețuri foarte mici, pentru care nu-și crea rezerve, iar restul asigurătorilor măresc acum prețurile de teama unui aflux foarte mare de asigurați de la acest asigurător falimentar.

  • "Creşterea s-a simţit din septembrie dar, este clar, de la ridicarea licenţei companiei City Insurance toate preţurile la RCA au crescut foarte mult. Preţurile au crescut pe anumite segmente doar cu 20-25%, dar pe alte segmente şi de două sau chiar de trei ori în câteva cazuri punctuale. Companiile de asigurare vor reaşeza preţurile în matca lor, dar trebuie ţinut cont de faptul că primele RCA vor rămâne la un nivel mai mare decât au fost în primăvară pentru că ştim de ce a ajuns City Insurance în această situaţie, practicând un preţ pe RCA mult mai mic decât ceilalţi jucători din piaţă. Eu cred că acea stabilizare a preţurilor va începe anul acesta şi se va consolida anul viitor", a declarat pentru Agerpres Antonio Souvannasouck, CEO, Asigest Broker.

Acesta susţine că tarifele RCA au crescut în medie cu 70-80%, referindu-se la cele pe 12 luni la clasa B0.

În opinia sa, toate celelalte companii care au rămas pe segmentul RCA se protejează şi măresc preţurile "pentru ca niciuna dintre ele să nu aibă un aflux foarte mare de asiguraţi de la City Insurance".

  • "Sunt 3 milioane de asiguraţi, aşa cum s-a vehiculat în presă. Evident că, atâta vreme cât se păstrează o proporţie în piaţă, lucrurile pot fi ţinute sub control, dar dacă, spre exemplu, jumătate din aceşti clienţi se duc la o singură companie, evident că, oricât ar fi compania aceea de mare şi de puternică, va fi dezechilibrată. Ca urmare, toate companiile trebuie să ţină pasul cu această creştere pentru că, dacă nu ar ţine pasul, acea companie ar fi inundată de clienţii de la City şi, de aici, această stare de contagiune în ceea ce priveşte creşterea primelor", a mai spus Antonio Souvannasouck.

La rândul său, Dorel Duţă, director general al Hobbit Broker de Asigurare consideră că "există şi vor exista nişte ajustări de preţuri, dar ele trebuie tot timpul comparate cu tarifele de referinţă".

  • "În momentul în care spunem că un preţ este mare sau este mic noi trebuie să ne uităm cât este tariful de referinţă pe acea categorie de clienţi şi acea categorie de autovehicul. Dacă ne uităm în trecut, poliţele se vindeau într-o piaţă concurenţială şi probabil că anumite societăţi aveau un apetit mai mare pentru RCA pentru a-şi creşte cota de piaţă şi vindeau la un preţ foarte jos, însă acest preţ foarte jos s-a dovedit a fi nesustenabil. O companie care practica preţurile destul de jos s-a dus în faliment pentru că nu a reuşit să-şi creeze rezerve. Tot timpul, când facem o afirmaţie despre preţ, ar trebui să avem în vedere tariful de referinţă", a mai spus Dorel Duţă.

El a subliniat că preţurile de referinţă sunt calculate de o firmă independentă, care integrează toate datele din piaţa de asigurări.

  • "Dacă ne uităm în trecut, preţurile erau mult sub tarifele de referinţă. Acum sunt în jurul preţurilor de referinţă dar, dacă sunt vârfuri, clienţii sunt protejaţi prin lege, prin acel 'client cu risc ridicat' şi pot solicita Biroului Asigurătorilor Auto din România (BAAR) o ofertă pentru încheierea unui contract RCA", a precizat Dorel Duţă.

În opinia sa, tarifele RCA în timp se vor echilibra, pe măsură ce piaţa se reaşează.

De asemenea, preşedintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), Mădălin Roşu, afirmă că, întotdeauna, "trebuie să ne raportăm la tariful de referinţă pe care l-a comunicat ASF".

  • "Comparaţia tarifelor actuale cu alte tarife din trecut nu este una corectă. Este cunoscut faptul că City Insurance practica prime de asigurare mult sub tarifele de referinţă. Este normal ca, la un nivel perceptibil emoţional, pare o creştere dacă comparăm o ofertă actuală cu una din trecut a companiei menţionate. Întotdeauna, noi trebuie să ne raportăm la tariful de referinţă pe care l-a comunicat ASF. Dacă vrem să facem o comparaţie, între ce oferte primim, trebuie să ne uităm de fiecare dată cum arată tariful de referinţă pentru maşina în cauză", a subliniat Mădălin Roşu.

Acesta a precizat că legislaţia RCA permite ca anumite costuri de reparaţie să fie nejustificat de mari, iar companiile de asigurări sunt obligate să le plătească. "Ce se întâmplă în România cu aceste costuri de reparaţie şi rent a car, ca fenomen, este unic în Europa", a afirmat Mădălin Roşu.

Preşedintele BAAR a mai spus că, potrivit legii, Ministerul Sănătăţii trebuia să publice un barem traumatologic pentru despăgubiri aferente daunelor morale, din 2017.

  • "Nici până în ziua de astăzi Ministerul nu a mişcat un deget. Noi am spus că toate acestea se vor răsfrânge în buzunarul nostru, în costul primei de asigurare. Mai mult, faptul ca acest barem nu este pus în aplicare permite unor intermediari, aşa numiţii 'samsari ai durerii', să acapareze prin diverse mecanisme o mare parte din despăgubirea cuvenită de drept păgubitului. Nouă ca stat, ca reprezentanţi ai unor instituţii de top sau ministere de top, trebuie să ne fie ruşine când ne uităm în oglindă pentru că tocmai statul arată că este primul care nu respectă legea, iar asta dă şi un semnal foarte prost investitorilor şi posibililor investitori în piaţa din România.
  • Nu spune nimeni că acesta este cel mai important efect, pentru că ele sunt multiple. Sunt mai multe elemente care duc la evoluţii de prime în sus sau în jos, dar cel mai important lucru este că, dacă avem despăgubiri în creştere, vom avea impact în prime de asigurare. Este indubitabil. Nu trebuie un faliment să se întâmple asta. Sigur că el a venit acum, la pachet. Toată lumea o pune pe seama căderii City, dar nu este în totalitate adevărat", a precizat Mădălin Roşu.

Preşedintele BAAR a subliniat că România este a treia ţară exportatoare de daune în afara ţării, din 48 de state, şi sunt măsuri care trebuie luate pe zona de vătămări corporale, în condiţiile în care avem cea mai mare frecvenţă a accidentelor din Uniunea Europeană.

  • "Toate elementele acestea puse în balanţă - şi uitându-ne la tariful pe care România îl practică în continuare, mult sub media europeană, dar costurile cu daunele sunt peste media europeană, atunci avem o problemă, ceva nu este sustenabil. Şi, atunci, ne întoarcem la comportamentul şoferilor, la despăgubirile într-o continuă creştere, la costuri anormale pe care le avem în România la zona de reparaţii, la închirieri pentru vehicule care au explodat în ultimii ani. Evoluţia tarifelor ţine cont în mod direct de despăgubiri. Să nu uităm totuşi cel mai important lucru: în orice legislaţie în domeniul RCA elementul central îl reprezintă protecţia victimei/a păgubitului", a completat Mădălin Roşu.

Decizia ASF privind retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii de asigurare - reasigurare City Insurance, constatarea stării de insolvenţă şi promovarea cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva acesteia a fost publicată în 27 septembrie, în Monitorul Oficial.

Creșterea uriașă a tarifelor RCA în contextul falimentului demarat la City Insurance a început să creeze situații cel puțin ciudate. Dan, un șofer de 41 de ani, fără accidente în ultimii 2 ani de când și-a luat mașină, a aflat cu ocazia reînnoirii poliței RCA că este considerat asigurat cu risc ridicat. Asta în condițiile în care a primit 6 oferte de la asigurători diferiți cu prețuri peste valoarea maximă permisă de lege. Prin urmare, are dreptul la o poliță RCA mai ieftină decât oferta din piață.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6373 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 18 octombrie 2021, 13:58)

    [anonim]

  • +6 (14 voturi)    
    70-80%? Poate 170-280% !!! (Luni, 18 octombrie 2021, 14:01)

    Miky60 [utilizator]

    Eu stiu doar cazuri de soferi maturi, fara accidente si cu masini normale la care a crescut de 2-3 ori pretul RCA! De unde a zis ca doar 70-80% crestere???
    • +2 (6 voturi)    
      10% (Luni, 18 octombrie 2021, 14:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Fara sa vorbim din auzite.
      Am incheiat polita RCA noua in Octombrie. +15% fata de anul trecut la acelasi asigurator, cu decontare directa. Inflatia a trecut de 5%, deci real pretul a crescut cu 10%.

      Evident, cei care se asigurau pana acum la "Falimentul SA" vor descoperi ca o asigurare decenta costa un pic mai mult. Nu degeaba au falimentat aia..
  • +2 (4 voturi)    
    La clasa B8,, (Luni, 18 octombrie 2021, 14:38)

    TipTop [utilizator]

    .dupa 30ani in care nu am avut nici un accident,nici o dauna, bineinteles cu masini schimbate intre timp era lege ca asigurarea urma sa scada in fiecare an,de unde ? s-a scumpit in fiecare an iar acum e culmea hotiei pentru cei care nu au avut daune ani de zile sa platesti asemenea preturi exorbitante !! Hotie la orice nivel ! 50% la B8 reducere dupa ce au scumpit-o de 3-4 ori ,adica de 2 ori mai scump ca pana acum.
    • 0 (2 voturi)    
      o tara de bogatasi.. (Luni, 18 octombrie 2021, 17:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui TipTop

      salariul minim s-a triplat in 10 ani.

      voi vreti sa ramana preturile la fel ca in in 2010?..
  • +3 (5 voturi)    
    normal ca se poate fratica... (Luni, 18 octombrie 2021, 15:00)

    liviu_ [utilizator]

    pai consiliul concurentei nu exista in romanica...

    ceea ce fac toti este FURT PE FATA!!!

    statul ar trebui sa intervina dar si ei sunt ocupati... tot sa fure...

    toate scuzele sunt tardive... o adunatura de excroci si nimic mai mult!
  • +5 (5 voturi)    
    mda (Luni, 18 octombrie 2021, 15:18)

    SoulSearcher [utilizator]

    Romania = tara speculantilor si a bisnitarilor mutati din piata Obor pe fotolii pe langa guvern si parlament...

    se va specula cu orice lucru e de consum larg

    - asigurari obligatorii
    - energie
    - gaze
    - materiale de constructii
    - sanatate
    - benzina/motorina.. etc

    urmeaza si specula pe apa potabila si pe oxigenul din aer...

    gasesc ei baietii aia inteligenti sa bage taxe si pe alea..
  • +1 (1 vot)    
    Le e teama... (Luni, 18 octombrie 2021, 22:30)

    human_nature [utilizator]

    De clienti :))
  • 0 (0 voturi)    
    mi-a crescut cu mai putin de 15% (Miercuri, 20 octombrie 2021, 8:56)

    ionelt [utilizator]

    Mi-am facut asigurarea noua in urma cu 5 zile. Am B8 bonus si mi-a crescut cu 57 lei, motor 1.4. Platesc putin peste 500 lei/an deci pentru mine personal cresterea nu a fost cum citesc sau vad la televizor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by