Euroins România, noul lider RCA în funcție de numărul de clienți după falimentul demarat la City Insurance, susține că și-a îmbunătățit comportamentul în piață. 'Numărul de reclamații înregistrate de Euroins a scăzut dramatic cu peste 85 la sută în ultima lună, arătând o îmbunătățire semnificativă în procesarea dosarelor de daună. Îmbunătățirea vitezei de gestionare a daunelor a dus la un număr mai mare de despăgubiri plătite zilnic cu 20 la sută', a comunicat vineri asigurătorul.

Tanja Blatnik, CEO Euroins RomaniaFoto: Euroins Romania

Potrivit asigurătorului, această îmbunătățire considerabilă a timpilor de compensare vine ca urmare a multor schimbări interne demarate în acest an, împreună cu numirea unui nou CEO și mobilizarea resurselor financiare pentru extinderea echipei de experți, digitizarea companiei, reevaluarea proceselor interne și îmbunătățirea experienței clienților.

Câteva cifre comunicate de Eurpins în acest sens:

  • "- În acest an, până în luna septembrie, Euroins a plătit 750 de milioane de lei pentru peste 90.000 de daune, în timp ce în luna octombrie și prima săptămână din noiembrie, Euroins a plătit peste 350 de milioane de lei pentru peste 30.000 de dosare de daună. Numărul despăgubirilor plătite zilnic a crescut cu 20 la sută. În 2020, dauna medie pentru vătămări corporale produse în urma unui accident a fost de 45.657 lei, în timp ce în 2021 a crescut la 67.566 lei.
  • - Îmbunătățirea procedurilor interne a dus, de asemenea, la o scădere considerabilă a numărului de plângeri depuse împotriva Euroins. Comparativ cu media lunară, în octombrie 2021 numărul reclamațiilor a scăzut cu 85 la sută.
  • - În ultimele 12 luni, Euroins România a beneficiat de nu mai puțin de patru majorări de capital, în valoare totală de peste 300 de milioane de lei, care demonstrează sprijinul continuu al acționarilor. Tot acest capital suplimentar a ajutat Euroins să ofere servicii mai bune, să aducă valoare adăugată și să crească satisfacția clienților.
  • - Euroins România a investit și în dezvoltarea serviciilor online de deschidere a dosarelor de daune și de gestionare a acestora. Astăzi, peste 70 la sută din dosarele de daune sunt deschise online, fapt care permite specialiștilor Euroins să proceseze un volum crescut de cereri.
  • - În conformitate cu strategia de reducere a expunerii în sectorul RCA precum și diversificarea portofoliului, în vederea realizării unei creșteri sănătoase și durabile pe piața asigurătorilor din România, Euroins a înregistrat o diversificare a clienților și a produselor de asigurare achiziționate de aceștia.
  • - Comparativ cu anul trecut, în primele nouă luni din 2021 segmentul CASCO a crescut de 10 ori, numărul asigurărilor de sănătate și de călătorie vândute a crescut de cinci ori, iar numărul asigurărilor de locuințe emise s-a dublat. În comparație, segmentul RCA al Euroins a crescut cu doar 5%, de la 4 milioane la 4,2 milioane de polițe. Aceste rezultate arată că Euroins este recunoscut și ca un jucător important Non-RCA pe piața din România.

„Astăzi vedem primele rezultate, dar suntem abia la începutul acestei transformări, suntem conștienți că mai avem mult de muncă. (...) Continuăm să ne consolidăm echipa, îmbunătățim și digitalizăm procedurile interne. Continuăm să ascultăm piața, ne ascultăm partenerii, ne propunem să avem un dialog constructiv cu autoritățile și suntem recunoscători, de asemenea, că avem sprijin enorm din partea tuturor acționarilor, inclusiv cel mai nou membru al familiei noastre – Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare”, a declarat Tanja Blatnik, Director General Euroins România.

Amintim că luna trecută Euroins a anunțat că Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) va achiziționa o participație minoritară la Euroins Insurance Group și va investi 30 milioane de euro în compania din România. Și Eurohold, compania mamă a Euroins, a anunțat marți că va investi 12 milioane de euro.