Victor Ponta despre privatizarea Rosia Montana: Nu se pot face proiecte de acest gen pentru ca le doreste foarte tare un om politic. Ma refer evident la presedintele Basescu

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 13 mai 2012, 11:30 Economie | Companii


Premierul Victor Ponta il acuza pe presedintele Traian Basescu de faptul ca, desi ocupa prima pozitie a tarii, face lobby in favoarea unei companii private in proiectul Rosia Montana si afirma ca un proiect de asemenea anvergura nu trebuie realizat prin lobby politic: "Eu inteleg ca exista interese private, ca peste tot in lume, care se impletesc cu cele politice. Nu se pot face insa proiecte de aceste gen pentru ca le doreste foarte tare un om politic, indiferent cum se cheama. Ma refer evident la presedintele Basescu", a afirmat Victor Ponta duminica dimineata, la emisiunea "Dupa 20 de ani" de la Pro Tv, potrivit Mediafax.

"Nu doar ca il suspectez, ci il acuz de faptul ca atunci cand esti in prima pozitie a tarii, sau a doua sau intr-o pozitie atat de importanta, nu poti sa faci lobby pentru o companie privata fara a fi categoric considerat ca interesat, nu stiu, poate politic, nu vreau sa spun mai mult decat atat", a adaugat primul ministru.

In opinia lui Victor Ponta, un proiect de asemenea anvergura trebuie realizat "nu prin lobby politic" sau prin cheltuielile uriase pentru sponsorizarea mass-media, ci prin demonstrarea in fata populatiei, nu catre presa sau presedintele tarii, ca acest proiect respecta criteriile de siguranta legate de mediu, precum si interesele statului roman.

Intrebat daca exista un termen pana la care si-a propus sa clarifice toate aceste lucruri, seful Guvernului a raspuns negativ, adaugand ca Ministerului Mediului trebuie sa continue procesul de evaluare.


  • Rosia Montana in programul de guvernare

Premierul a declarat anterior ca decizia care va fi luata de Guvern in proiectul Rosia Montana presupune indeplinirea in prealabil a trei conditii, respectiv existenta unor garantii privind protectia mediului, realizarea unei renegocieri privind participatia statului roman si decuplarea totala a proiectului de lobby-ul si interesul politic. El a adaugat ca nu poate indica la acest moment daca cele trei conditii vor fi indeplinite inainte de alegeri, dupa alegeri "sau poate niciodata".

Luni seara, la ceremonia de investire a noului Guvern, presedintele Traian Basescu a declarat ca se asteapta de la noul Executiv sa gaseasca solutii de creare de noi locuri de munca, el adaugand ca investitiile in exploatarile de minerit de aur si cupru reprezinta o astfel de solutie.

Programul Cabinetului Ponta prevede reanalizarea situatiei referitoare la "cazul" Rosia Montana, avand in vedere preocuparea manifestata de public in aceasta privinta, urmand ca deciziile care vor fi luate sa fie in acord cu interesul national, protectia mediului si legislatia europeana.


  • Pierderi de 2,6 milioane dolari canadieni pentru Gabriel Resources

Proiectul minier Rosia Montana este dezvoltat de Rosia Montanta Gold Corporation, al carei actionar principal este Gabriel Resources. La Rosia Montana, in judetul Alba, se afla cel mai important zacamant de aur din Romania. Acesta, evaluat la aproximativ 300 de tone de aur si 1.600 de tone de argint, a fost concesionat in vederea exploatarii catre compania RMGC. Compania este controlata de firma canadiana Gabriel Resources, care detine 80,46% din capitalul social. Statul, prin firma Minvest Deva, are o participatie de 19,31% in RMGC. In spatele companiei canadiene Gabriel Resources se regasesc nume mari din business-ul mondial, precum miliardarii John Paulson, Beny Steinmetz si Thomas Kaplan.

Gabriel Resources vrea sa reduca "substantial" costurile pana cand Guvernul va avansa in procesul de avizare a proiectului, a anuntat, vineri, compania canadiana, odata cu raportarea unei pierderi de 2,6 milioane dolari canadieni pentru primul trimestru.


Citeste mai multe despre   
















4553 vizualizari

  • +8 (16 voturi)    
    Pana la urma Petrom a fost dat pe degeaba (Duminică, 13 mai 2012, 11:36)

    rebel [anonim]

    Si noi platim ca prostii la pompe o gramada de bani pentru ca Adrian Nastase a dat austriecilor si dreptul de a ne exploata resursele naturale. Dar asta normal ca nu are voie sa spun tovarasul Ponta.

    Ponta, spune cate zeci de miliarde de euro a pierdut Romania prin contractul semnat de tatal tau politic.
    • +4 (6 voturi)    
      Asa este .. (Duminică, 13 mai 2012, 21:03)

      black [anonim] i-a raspuns lui rebel

      dar Ponta nu se poate pronunta asupra acestei chestiuni , e neproductiv, macar de-acum inainte sa nu-si mai faca nimeni de cap cu resursele tarii , cineva trebuie sa vegheze la asta .
      • -1 (7 voturi)    
        @black (Duminică, 13 mai 2012, 23:42)

        carat [utilizator] i-a raspuns lui black

        *de-acum inainte sa nu-si mai faca nimeni de cap cu resursele tarii , cineva trebuie sa vegheze la asta .*
        - CINE este *cineva* ?????
    • +2 (10 voturi)    
      asa este (Duminică, 13 mai 2012, 22:47)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui rebel

      Pai de petrom nici nu se leaga usl-ul ca doar ei au vanzut resursele, dar cand vine vorba sa faca o afacere in favoarea statului cauta sa intarzie cat mai mult proiectul
    • +2 (6 voturi)    
      @REBEL (Duminică, 13 mai 2012, 23:38)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui rebel

      S-ar putea ca in curand sa aflam ca rusii respecta toate criteriile de siguranta precum si interesele unor *bravi* romani la Rosia Montana, adica *interesele* Romaniei.
      Sa nu uitam nici faptul ca Nastase a dat de pomana Petrom-ul OMV -ului Austria, care nu este altceva decat o fatada pentru interesele rusilor.
    • 0 (0 voturi)    
      ia uite ce-am aflat! (Luni, 14 mai 2012, 11:33)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui rebel

      aflu de la Ponta ca: A. Basescu era presedinte in 1997 la inceperea proiectului. B. Basescu era presedinte pana in 2004.
    • +1 (1 vot)    
      sa-si spele pacatele (Luni, 14 mai 2012, 12:32)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui rebel

      Petrom a fost dat degeaba dar de la Rosia Montana tara noastra o sa castige mai bine de jumatate din profituri. daca PSD ar da drumul la proiect ar fi un mod bun de a-si mai spala din pacatele din trecut.
      • -1 (1 vot)    
        reteta sigura! (Luni, 14 mai 2012, 16:34)

        curios [anonim] i-a raspuns lui Filip

        iei jumatate din profit cand nu participi la jumatate din cheltuieli? asta da, reteta de imbogatire sigura!!! daca iese prost e vina privatului, dar daca iese bine apare Ponta pe sticla. URA!!!!
  • +2 (8 voturi)    
    Lungul drum de la vorbă la faptă (Duminică, 13 mai 2012, 11:39)

    Cetatean european [anonim]

    Remarci în general de bun-simţ. Ramâne de vazut în ce măsură îl vor lăsa greii partidului să le pună în aplicare. Dacă ar fi să realizeze ceea ce declară acum, ar trebui să nu se atingă de alocările prin HG 255/2012 destinate cofinanţării de proiecte pe fonduri europene.
    In plus, se remarcă renunţarea la turism ca şansă pentru dezvoltarea economică.
  • -1 (11 voturi)    
    off (Duminică, 13 mai 2012, 11:46)

    Mazeta [utilizator]

    Ponta asta este prea direct. In felul asta multi o sa isi piarda locurile de munca. Oamenii din presa scrisa si de la televiziuni nu vor decat sa munceasca, faceau si eu un ban promovand RMGC. Ah, da, iar Basescu va trebui sa dea spaga inapoi. Nasol.
    • +2 (6 voturi)    
      aasta e problema (Duminică, 13 mai 2012, 22:48)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu doar ac o sa isi piarda niste oameni locurile de munca dar altii care nu au loc de munca in omentul de fata nici nu au alta sansa pentru a gasi unul
  • +8 (12 voturi)    
    ar trebui (Duminică, 13 mai 2012, 11:48)

    gelu [anonim]

    ca inaite sa vorbeasca, ponta sa-l intrebe pe bombo cum a ajuns ca statul roman sa aiba acum 19,3% din 33% cat a fost initial.
    Trebuie sa-l intrebe repede pentru ca altfel o sa discute cu bombo la "vorbitor" (desi, slabe sperante cu justitia pe mana lui curlateanu....)
  • +11 (11 voturi)    
    Sponsorizare? (Duminică, 13 mai 2012, 11:53)

    dumi [anonim]

    "sau prin cheltuielile uriase pentru sponsorizarea mass-media"

    Mai nou, cenzura opiniei libere si publicitatea mincinoasa se numesc "sponsorizare"?

    Macar pe vremea comunistilor aveam un cuvant, clar si corect. Acum...pe vremea capitalsmului salbatic, o bagam cu "sponsorizari", nu?
    • 0 (0 voturi)    
      visezi (Luni, 14 mai 2012, 13:43)

      dani [anonim] i-a raspuns lui dumi

      ce cenzura visezi? dar totusi nu vad de ce Ponta nu a amintit nimic de zecile de milioane de dolari pe care cei de la RMGC i-au bagat deja in cercetare arheologica si in reabilitare de patrimoniu.
  • +1 (9 voturi)    
    dar despre acest dosar?! (Duminică, 13 mai 2012, 12:02)

    barrick gold [anonim]

    cine face lumina si in acest dosar - precum in toate cele care vizeaza aurul romanilor, dar si alte resurse?
    http://www.ziarultricolorul.ro/seriale-documentare/acuzaii-cutremurtoare-despre-bieii-detepi-ai-aurului-romnesc-bsescu-face-lobby-pentru-o-firm-acuzat-de-implicare-n-crime-corupie-i-distrugeri-pe-ntreg-mapamondul-dosarul-barrick-gold-i.html
  • +15 (15 voturi)    
    desecretizati, dragilor (Duminică, 13 mai 2012, 12:05)

    bunica pe ulei [anonim]

    Ponta, desecretizeaza tot. Cu petrolu', cu Rosia Montana, TOT. Pune totu' pe un site, sa vada tot romanu' ce talhar e Base (si cine-o mai fi talhar). Si uite, daca interzici contractele pe bani publici cu clauze secrete, lumea o sa aiba incredere in guvernu' tau...da' poti matale sa faultezi clientela?
    • +2 (6 voturi)    
      mai informeaza-te (Duminică, 13 mai 2012, 22:50)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui bunica pe ulei

      Ponta nu o sa desecretizeze nimic din ce spui tu acolo, contractul de la rosia montana e secretizat de coelgul lui Adrian Nastase, lafel cum si petrolul tot ei l-au vandut si tot ei au secretizat.. Nu zicca Base e bun sau e sfant dar astia au facut mai multe si acum nu vor sa dea drumu unui proeict pentru ca nu isi iau partea probabil
  • +1 (13 voturi)    
    Pai Tonta ii are pe URSS in brate!!! (Duminică, 13 mai 2012, 12:11)

    Mircea [anonim]

    Normal ca e impotriva si Rosiei Montane si Chevron si tot ceea ce are la baza investitori americani!

    Tonta, juvenilul Tonta, ii are in spinare pe Ilici care este aducatorul ciumei rosii, hamesita de foame!

    Tonta, observ ca in continuare ne iei de prosti! O sa vedem noi cine-s prostii... in noiembrie!
  • +9 (9 voturi)    
    Rosia Montana (Duminică, 13 mai 2012, 12:20)

    adrian [anonim]

    Asa ceva nu se poate, prea este furt pe fata. Daca faceti o simpla cautare cu cei care conduc Minvest aveti sa va cruciti. Presa noastra draga, tace mâlc. Noroc ca-i UE cu ochii pe voi ...
    • 0 (0 voturi)    
      proiect (Luni, 14 mai 2012, 20:40)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Din ce motiv numesti tu un furt un partenerait intre firma investitoare si Romania? Asa ceva este perfect normal si se practica in tarile afectate cum este Romania.Avem de castigat bani , locuri de munca, dezvoltare , ecologizare
  • +4 (6 voturi)    
    Legislatie (Duminică, 13 mai 2012, 12:22)

    Cel [anonim]

    Sa dea o lege prin care nu sunt permise cianurile in procesul de extractie a aurului pe teritoriul romaniei si a rezolvat problema.
    Dar de fapt ponta negociaza comisionul cu Gabriel Resources , ca alfel spunea ce are de gand sa faca, toti sunt o scarba de oameni
    • +5 (7 voturi)    
      Nu, din pacate nu se rezolva atat de usor (Duminică, 13 mai 2012, 21:53)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Cel

      Lasand gluma la o parte, proiectul asta ridica foarte multe semne de intrebare fie si numai datorita dimensiunii sale.
      Cianura e una dintre probleme, nu neaparat cea mai grava si dificil de rezolvat; discutia s-a focalizat foarte tare pe treaba asta din cauza impactului emotional, toata lumea cand aude cianura se gandeste imediat la otrava, moarte samd.
      In umila mea opinie acolo sunt probleme mai grave; vorbind strict de iazul de decantare, ala va fi practic pentru totdeauna un rezervor urias de noroi toxic, plin de metale grele si compusi ai lor. Va fi asa si peste 5, 10, 100 sau 1000 de ani dupa ce aurul si RMGC (si chiar si cianura) se vor fi dus.
      Iazul Cupruminului, Valea Sesii, este un bun exemplu care-a inceput sa mai apara prin presa - chiar daca s-ar inchide exploatarea de cupru, problema ecologica ramane si va ramane acolo zeci si zeci de ani de zile
      Va fi, pastrand proportiile, un Cernobal mai mic, unde nimeni nu va mai dori/putea sa traiasca; alea-s basme cu turismul renascut samd. Poate pentru turisti extremi, cu masca pe figura.
      Asa incat, chiar daca nu s-ar mai folosi cianurarea, dar s-ar mentine exploatarea la suprafata, cu macinarea a sute de milioane de tone de roca si transformarea sa intr-o cantitate practic egala de steril, lucrurile ar fi cam la fel de ingrijoratoare.
  • +3 (7 voturi)    
    Curiozitate (Duminică, 13 mai 2012, 12:24)

    Paul Atreides [anonim]

    Nu sunt nici pro nici contra exploatarii de la Rosia Montana, dar sunt extrem de curios sa stiu ca daca era vreunul dintre 'greii" financiar al Romaniei in locul RMGC lucrurile nu mergeau mai "unse" fara ca probabil ca noi sa stim absolut nimic de aceasta exploatare.
    Parerea mea este ca noi aflam de lucrurile astea doar atunci cand astia incearca sa-si ia ciolanul unul altuia.
    • +3 (3 voturi)    
      Gandeste-te la RM ca la o vaca imensa (Duminică, 13 mai 2012, 20:58)

      Halko NN [anonim] i-a raspuns lui Paul Atreides

      pe care o mulg politicienii. Pentru ei, RM e mana cereasca, toti si-o doresc in staul. Ecologie, dezvoltare durabila etc, astea-s texte pentru bizoni cu scop electoral. Gandeste-te putin: cand conduc unii, Justitia ii spala pe ceilalti (ca doar nu-i vezi prin puscarii, ba mai baga si textul cu "facatura politica"). Tot asa, unii pregatesc afacerile celorlalti (RM e ca o para malaiata, ghici in ce gura de pontofleata o sa cada...). Sper ca am raspuns curiozitatii tale. Ah, am uitat sa-ti mai spun ca eu nu vad partidele ca fiind in concurenta unele cu celelalte, eu le vad ca pe un concern care ne vinde marfa politica; uneori o filiala merge mai bine, uneori alta filiala merge mai bine .
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Duminică, 13 mai 2012, 22:51)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Halko NN

        toti politiienii o vor in momentul in care sutn ei la putere, uita-te la usl care pana sa ajunga la guvernare era mare ecologist in frunte cu ponta acum gata reanalizam ca sa avem motiv pentru schimbarea opiniei. toti stiu ca este un proiect foarte profitabil pentru Romania
  • +5 (7 voturi)    
    un final (Duminică, 13 mai 2012, 12:28)

    Pandele [anonim]

    Dupa atatia ani de dialog al surzilor intre sustinatori si oponenti, poate reuseste Victor Ponta sa transeze problema - ori da unda verde proiectului, ori il stopeaza definitiv.
    Dar daca decizia asta Victor Ponta o fundamenteaza pe ce vrea sau nu vrea Traian Basescu mi se pare ca nu vom avansa deloc si vom continua sa ne invartim in jurul cozii.
    Iar dupa atatia ani de dezbateri sterile pe subiectul Rosia Montana, poate chiar e momentul sa luam, naibii, o decizie.
    Atat de mult ne place sa vorbim si atat de putin sa facem...
  • +4 (10 voturi)    
    DESTUL (Duminică, 13 mai 2012, 12:30)

    Stanica [anonim]

    tov. ponta, tov.politicieni (indiferent de partid), realitatea este una singura- nu aveti sange in instalatii. Va legati tot timpul de interesul national ( a se citi interesul de partid sau persona), dar adevarul este ca sunteti IMPOTENTI in a lua o decizie. PRESEDINTELE v-a spus-o in repetate randuri - luati dracului o decizie, oricare ar fi aceasta.
    Ma pustiulica (sa ma ierte oamenii normali pentru aceste exprimari), ai aruncat in carca Presedintelui cat ai fost in opozitie, acum nu mai ai nici un drept -ESTI LA BUTOANE COPILAS. Ti-ai dorit-o. Ia o decizie. Este adevar ca cu (cacofonie intentionata) "guvernul cel mai cinstit si competenet" de pe bancheta din spate e greu.
    • +4 (4 voturi)    
      e foarte adevarat... (Duminică, 13 mai 2012, 21:10)

      blackie [anonim] i-a raspuns lui Stanica

      numai ca decizia nu poate fi decit una singura: NU !
      si asta era evident de mult -toti specialistii s-au pronuntat clar, fara dubii- numai ca timpul mult ce s-a scurs denota ca politicul a tot incercat s-a dea cotita , sa-i fie bine RMGC-ului , deci clar e ceva putred, si base nu e strain de oarece interes al lui , s-a vazut din cum a pus problema , voalat.....sa-l vedem pe Victoras, ca si asta ezita , interese colosale, presiuni enorme .
      • 0 (0 voturi)    
        de ce? (Luni, 14 mai 2012, 12:50)

        Filip [anonim] i-a raspuns lui blackie

        din punct de vedere tehnic decizia nu are de ce sa fie nu, trebuie sa fie da, pentru ca respecta toate normele europene, ba chiar cu standarde mai stricte. Din punct de vedere economic, decizia iar nu are de ce sa fie nu, pentru ca primim peste jumatate din profituri. atunci, de ce nu?
    • 0 (0 voturi)    
      @stanica (Duminică, 13 mai 2012, 23:56)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui Stanica

      ca - cu nu este cacofonie.
  • -1 (9 voturi)    
    interesul tarii (Duminică, 13 mai 2012, 12:37)

    serje [anonim]

    Nu inseamna ca daca Basescu vrea ceva, cu tot dinadinsul sa te opui tu ca un cap patrat ce esti.

    Daca e ceva in interesul oamenilor trebuie aplicat indiferent daca vrea sau nu vrea Basescu.

    In fond Pontiacul a profitat de nemultumirile populatiei incurajate si exagerate de jegurile de antene pentru a ajunge la putere si a lua el masurile pe care se pregatea sa le ia MRU. Ia astfel cireasa de pe tortul pregatit de PDL.

    La fel precum Oprescu cu proiectele pornite de PDL si finalizate in timpul lui.
    • +2 (6 voturi)    
      exact... (Duminică, 13 mai 2012, 22:53)

      radu [anonim] i-a raspuns lui serje

      Ai perfecta dreptate nu trebuie as zic nu unui proiect doar penru ca il vrea basescu, si el il vrea tot pentru ca este un proeict foarte profitabil pentru Romania, probabil primul cu adevarat profitabil pentru stat
  • -3 (7 voturi)    
    Comunismul este incompatibil cu privatizarea. (Duminică, 13 mai 2012, 12:38)

    dumitru vaduva [anonim]

    Sigur ca Ponta,seful unui partid neocomunist,nu se inghesuie la privatizari,chiar daca ele sunt de interes national,pentru ca ,privatizarile nu fac parte din doctrina unui astfel de partid. Un partid socialist,cum isi zic comunistii din zilele noastre,pentru ca termenul de comunism a fost total compromis de regimurile totalitare comuniste,are in doctrina lui principiul de baza al stangii,proprietatea comuna asupra mijloacelor de productie. Adica tot ce are o tara,trebuie sa aiba drept proprietar,intregul popor si pe nimeni anume..Din umbra,partidul vegheaza si administreaza aceasta avere,in numele poporului.Aici este toata inselatoria acestor hoti,si pentru ca poporul nu mai poate fi mintit cu astfel de teorii,ei le camufleaza in fraze de genul: interes national,lobby pentru o companie straina,sau poluarea mediului. Cu astfel de argumente vine Ponta sa-si ascunda instinctele comuniste sadite in sangele lui de catre Iliescu, sau de lecturile care l-au fascinant in adolescenta despre Ce Guevara sau Fidel Castro. Acest indivit,premierul Romaniei in aceste zile,este patruns pana-n maduva oaselor de comunism,iar dorinta lui este sa nu privatizeze nimic ci sa nationalizeze cate ceva,daca s-ar mai putea.Ramane de vazut .Norocul romanilor este ca Basescu si Boc au adus lucrurile intr-un stadiu,care nu mai lasa cale de intoarcere.Tratatele internationale semnate deja,nu mai pot fi anulate de Ponta decat cu riscul de a rupe tara de occident si de a o aruca in bratele rusilor. Sper ca asta nu se va intampla si mai sper ca la alegerile din noiembrie aceasta hida comunista condusa de Ponta si Antonescu,sa fie azvarlita la groapa de gunoi a istoriei,de catre popor.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e privatizare (Duminică, 13 mai 2012, 20:30)

      Mares [anonim] i-a raspuns lui dumitru vaduva

      Privatizarea Rosiei Montane s-a realizat in momentul transferului Licentei miniere nr.47 din patrimoniul statului roman in patrimoniul firmei private RMGC. Aceasta decizie a fost luata de Guvernul Radu Vasile (de dreapta) din care facea parte si Basescu. Ponta nici nu terminase bine facultatea...Nu este vorba despre o privatizare la Rosia Montana ci despre o decizie cu privire la cat va castiga statul roman. Acum nu se pune problema ca statul sa castige cate vreme RMGC este victima unor off/shoreuri din Barbados, Insulele Jersey si Olanda.
      • -1 (3 voturi)    
        nu e privatizare (Duminică, 13 mai 2012, 22:54)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Mares

        Vezi ca e o diferenta mare intre privatizare(gen petrom) si parteneriat public privat. La Rosia este parteneriat daca pretul aurului creste si noi castigam mai mult, asta este beneficiul unui parteneriat
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 14 mai 2012, 12:51)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui dumitru vaduva

      nu e vorba de privatizare, e vorba de un parteneriat public-privat. adica e si statul partener in aceasta afacere, avem 20% prin Minvest, insa sunt 20% pentru care nu trebuie sa scoatem niciun leu, doar incasam dividende. si pe langa asta mai incasam si redevente si taxe si impozite.
  • +1 (9 voturi)    
    asta se face ca ploua... (Duminică, 13 mai 2012, 12:39)

    ribelalu [anonim]

    Ce treaba are Basescu cu proiectul cand acesta a fost inceput in vremea CDR, a trecut si de tandemul Iliescu-Nastase, a ajuns in era Basescu, Tariceanu, Boc, MRU, Ponta?
    Problema este ca 17 ani de birocratie e enorm. Basescu a cerut un singur lucru: verdictul Guvernului: DA sau NU si sa nu mai tina oamenii incurcati.
  • +4 (4 voturi)    
    IPOCRIZIE (Duminică, 13 mai 2012, 12:49)

    pcd [anonim]

    Aceeasi discutie de fiecare data.... Sa spunem clar: valoare la Rosia Montana nu au doar aurul si argintul ci si METALELE RARE despre care nimeni nu sufla un cuvintel. Inginerul geolog care a facut prospectiuni acolo inainte de '89 a facut publice rezultatele cercetarilor sale. Concluzia? De exemplu, la o tona de pamant rar din RM se gaseste o cantitate de 3,6 kg de titan. Acum, intrati si dumneavoastra pe orice motor de cautare si aflati cu cat se tranzactioneaza un kg de titan pe piata libera(in jur de 22USD/ 500g)....Pai aici discutam de sume fabuloase, astea unde sunt prevazute? Si nu este doar titan acolo, mai sunt si alte pamanturi rare. Deci, aceeasi ipocrizie la Ponta ca si la predecesorii sai.
    • 0 (0 voturi)    
      explorari si de alea (Luni, 14 mai 2012, 12:52)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui pcd

      statul a facut acolo si explorari si exploatari inca din anii '70 si nu a gasit nimic acolo exploatabil in afara de aur si argint. cei de la RMGC au investit cateva sute de milioane de dolari in explorare si nu au gasit nimic exploatabil in afara de aur si argint. concluzia?
  • +4 (6 voturi)    
    Cum se poate asa ceva? (Duminică, 13 mai 2012, 13:23)

    Stelian [anonim]

    Este absolut strigator la cer! In afara faptului ca suportam poluarea cu ceanuri, mai avem si mai putin de 20% cota parte. Cine a demarat aceasta hotie?
  • +5 (5 voturi)    
    Ca sa fie foarte clar! (Duminică, 13 mai 2012, 13:27)

    Prostu' satului [anonim]

    Milioane de locuri de munca. Economie infloritoare chiar si la Fratautii de Sus, jud. Suceava, prin efectul de multiplicare. Sute si mii de miliarde de euro la buget, toate datoriile tarii platite in cinci ani, un milion de euro pentru fiecare roman, toti cei plecati afara se vor intoarce, Romania va deveni locul preferat al tuturor industriilor de varf, mediul va fi curat ca cristalul, va exploda turismul la gura tevii (e vorba de teava care se scurge noroiul in iazul stiut), Apusenii vor deveni Elvetia Estului...
    Si totul fara sa facem nimic, asta e esential de mentionat. Stam pe gard, spargem in dinti seminte si devenim extrem de bogati, exclusiv datorita Proiectului si Companiei, fie-le numele de-a pururi binecuvantate.
    Chiar asa stau lucrurile.
    Si totul in schimbul unui aviz mic, mic, atat de mic... Ce mai conteaza un petec de hartie cand viitorul ni se-arata atat de luminos???

    P.S. Mesajul de mai sus e al meu, dar uzeaza de tehnica copy-and-paste facuta celebra de un anumit domn-inca-ministru. Mai exact, il postez peste tot unde vine vb de Rosia; adica fac aceeasi economie de efort ca si postacii RMGC.
    Sper ca am rezumat bine principalele avantaje ale proiectului, astfel incat sa reducem cat de cat avalansa de mesaje de la andacalinmihairadupetredumitruileana samd.
  • +8 (10 voturi)    
    capitalism romanesc (Duminică, 13 mai 2012, 13:49)

    mona [anonim]

    o stire difuzata pe unul dintre posturile nationale tv anunta acum vreo doua zile ca in Haiti (retineti HAITI tara devastata de un seism major si cu probleme grave de coruptie la nivel inalt...) a fost descoperit un zacamant foarte important de aur iar pe langa acesta argint si cupru. Firma care exploateaza zacamantul ne mai spunea stirea va lua 50% din profit iar statul haitian 50%. In romania ni se spune ca statul (adica cetatenii acestei tari care isi vad bogatiile jefuite de o mana de politicieni inconstienti) trebuie sa fie multumit cu 10% din orice: energie exploatari cupru aur sau metale rare...incat stai si te intrebi cine sunt cei care au puterea in aceasta tara? Cand altii spun ca suntem tara bananiera ne suparam dar chiar pe acolo ne este locul
  • +9 (9 voturi)    
    Motiv de suspendare (Duminică, 13 mai 2012, 14:03)

    emil [anonim]

    Daca a devenit clar pentru oricine in tara asta ca Traian Basescu are interese directe in afacerea RMGC, de ce nu se incearca suspendarea presedintelui pe subiectul acesta?

    De ce nu incurajeaza noul guvern lansarea turismului in zona?
  • -7 (11 voturi)    
    Adevaratul mesaj catre Rosia Montana (Duminică, 13 mai 2012, 14:04)

    Adrian [anonim]

    Acestea sunt vorbe - V.Ponta traieste in continuare in lipsa de raspundere a opozitiei. Cum sa nu ai un termen pentru clarificarea unei situatii, oricare ar fi aceasta ? Domnule Ponta, ceas aveti sau doar portmoneu ?
    Problema cu Rosia Montana, dle prim-vorbitor, nu este daca sa se faca (caz in care vor fi probleme si costuri), nici daca nu se face (cand vor fi, la fel, probleme si costuri).
    Problema este ca nu se ia nicio decizie (DA sau NU), iar consecintele asupra Romaniei, ca destinatie pentru investitii, sunt dezastruoase.
    Ce poate gandi un investitor strain despre o tara care intra intr-un contract cu o firma privata, formeaza impreuna o societate comerciala (unde se presupune ca actionarii urmaresc impreuna realizarea obiectului de activitate) dar apoi lucrurile treneaza si degenereaza ani de zile in discutii fara niciun rezultat. Statul-actionar si semnatar al unui acord, nu emite avizele si autorizatiile necesare activitatii - dar nici nu emite un refuz clar si explicit.
    Privita din afara, dinspre mediul de afaceri international, Romania arata la fel de necredibila ca Zimbabwe.
    Mai mult, isteria care tine loc de gandire la rece si analiza serioasa, tinde sa fie regula de baza si in ceea ce priveste gazele de sist. Adica, daca mai avea cineva vreun dubiu ca Romania nu este un partener de afaceri credibil, sa nu mai aiba astfel de dubii.
    Basescu nu a cerut altceva decat iesirea din aceasta incertitudine, daunatoare Romaniei si a avut curajul (rar in mediul politic, las, fara principii si fara simt de raspundere).
    Cele 3 asa-zise conditii trebuie citite corect astfel:
    1. Gabriel Ressources sa fie mai prietenos cu USL (vin 2 campanii electorale cu costuri mari).
    2. Dupa ce vor deveni prieteni, drumul proiectului va fi netezit (asta inseamna "decuplarea totala a proiectului de lobby-ul si interesul politic" si "garantii privind protectia mediului").
    • -1 (1 vot)    
      ... (Marţi, 15 mai 2012, 0:50)

      gogu al mic [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      mi se rupe de investitorii straini. pomeniti de investitori straini de parca astia is mesia pentru economie. reveniti-va. astia cand vad ca nu mai merg afacerile, isi iau bagajul (cu bani) si pleaca in alta tara sa faca profit. asta e capitalismul pe scurt. in loc sa cream posibilitati de afaceri pentru romani capabili, asteptam sa vina tot felul de terchea-berchea ca are nu stiu ce accent. de va place asa mult sclavia, at. sclavi sa fiti, in papucii vostri.
  • -5 (7 voturi)    
    social-demo-ponta (Duminică, 13 mai 2012, 14:34)

    titel [anonim]

    domnul ponta emite platitudini. desigur , proiectul nu se va face pentru ca vrea domnul basescu... SE VA FACE PENTRU CA dl ponta se va convinge, dupa ce va fi vorbit, ca a vorbit prostii. . zona e , scuzati , "varza" dpdv al protectiei ecologice , al calitatii vietii din zona . unul de stanga n-ar da oamenilor de lucru?
    • -1 (9 voturi)    
      propaganda portocalie, copiaza propaganda RMGC (Duminică, 13 mai 2012, 18:57)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui titel

      Ca vezi doamne, "romanii vor doar locuri de munca"...
      Adica, daca tu ai o padure si vin unii ca RMGC, iti iau padurea si te angajeaza taietor de lemne.
      Grozav !!!!
      Iar insistenta obsesiva cu care Basescu a sprijinit si sprijina RMGC ma face sa fiu sigur ca este cumparat de aia.
      Un presedinte vandut unor afaceristi....nu-mi trebuie.
  • +3 (17 voturi)    
    oau (Duminică, 13 mai 2012, 14:43)

    rara [anonim]

    evident...

    macar sa te ridici la nivelul lui si tot ar fi bine
    evident...
  • +11 (21 voturi)    
    Saracu', (Duminică, 13 mai 2012, 14:45)

    Ionica [anonim]

    sa-i spuna si lui cineva ca cel mai mare lobbist pt Rosia Montana e nevasta Antonescului (sau ce-o fi ea acolo) Adina Valean.
    • +6 (8 voturi)    
      oare? (Duminică, 13 mai 2012, 17:17)

      Loda [anonim] i-a raspuns lui Ionica

      ,,marimea '' lobbistului depinde de pozitia din care faci lobby ;nu poti egala un europarlamentar cu un presedinte de tara .
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Luni, 14 mai 2012, 9:30)

        Tudor [anonim] i-a raspuns lui Loda

        de cand e lobby interesul pentru un raspuns legat de singurul proiect pe care il are o tara cu economia la pamant? Oricum opinia lui nu conteaza, si el nu are pic de influenta in luarea deciziei
    • +2 (8 voturi)    
      Si putem adauga si PSD-isti. (Duminică, 13 mai 2012, 17:20)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Ionica

      Razvan Theodorescu,Nastase sunt foarte interesati de RMGC.Si fac loby de foarte mult timp,ca sa nu stie si Ponta.
    • -3 (7 voturi)    
      Stai linstit !! (Duminică, 13 mai 2012, 17:43)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui Ionica

      El stie asta.....da daca asa e strategia stabilita la Grivco.......ce sa mai zica si el saracu'...???? Incepe distractia....!
  • +1 (17 voturi)    
    bun (Duminică, 13 mai 2012, 14:45)

    Archon [anonim]

    O atitudine corecta. 'Programul' celor de la GR e o mizerie cumplita ambalata frumos in cuvinte precum 'dezvoltare economica a regiunii', 'locuri de munca pentru oamenii saraci' si asemenea. Nimeni nu scoate un cuvant cu privire la ce se va intampla peste 16 ani, cand in zona va disparea aurul.

    La fel si in chestiunea gazelor de sist.Pentru o hahaiala cu presedintele american, Basescu a importat un nou dezastru ecologic in tara. Iar cand 5000 de localnici au protestat impotriva proiectului, reactia stimatilor pedelisti a parut desprinsa din opera lui Caragiale: au negat ca se pot strange 5000 de oameni pentru un protest.

    Daca Ponta se tine de cuvant in provinta RM si a gazelor de sist, merita votat, orice altceva ar face.
    • +3 (9 voturi)    
      manipulare ordinara antiromaneasca (Duminică, 13 mai 2012, 19:15)

      toto [anonim] i-a raspuns lui Archon

      problema gazelor de sist este o marota. In realitate exploatarea gazelor de sist nu implica probleme de mediu mai mari decat exploatarea titeiului si a gazelor asociate. Pentru a ajunge la zacamint este nevoie de foraj care implica si intr-un caz si-n celalalt utilizarea fluidului de foraj care spala detritusul. Cat priveste partea cu microcutremurele e de tot rasul. In cazul titeiului este o metoda de crestere a presiunii zacamantului prin injectia de gaze sub presiune in zacamant si care deasemenea poate sfarama roca mama ceea ce este f. asemanator cu fracturarea hidrauluca ce are ca scop sfaramarea rocii pentru eliberarea gazelor stocate-n roca. Scopul pervers al manipularii il reprezinta nerealizarea independentei energetice a tarii. Trebuie sa fim sclavii bolsevicilor in continuare. Sa le dam 560dolari/mia mc
      • +3 (5 voturi)    
        zau?! (Duminică, 13 mai 2012, 20:09)

        mda [anonim] i-a raspuns lui toto

        ia zi-le si alora de prin alte parti care au dat drumul la apa si le-au luat foc hainele!!! cum Doamne iarta-ma alte tari cu politici social-economice coerente si cu rezultate la nivel de bunastare a cetatenilor mult mai bune ca la noi interzic metode controversate de exploatare (inclusiv cianuri si alte magarii) si la noi totul e permis. vrem sa ne fie bine? nu trebuie sa vina chevron, omv, gabriel, barrick si alti "investitori" mai mult sau mai putin controversati. in domeniil asta, de exemplu, e suficient sa infiintezi o companie de stat care sa stranga specialistii pe care ii avem (si chiar foarte buni), sa se termine cu licentele acordate OMV si altora si sa nu ne mai lasam manipulati intru dezastru. tara asta e bogata in resurse, prea bogata. exista insa o imensa dezinformare (" romanul e prost, lenes, hot", "tara nu are resurse" etc). si cat noi ne dam in cap unii altora, altii profita. e timpu. sa ne trezim!
      • 0 (2 voturi)    
        extra fals (Duminică, 13 mai 2012, 22:49)

        Archon [anonim] i-a raspuns lui toto

        Inseamna ca francezii sunt idioti, de vreme ce au interzis acest tip de exploatare in tara lor.

        Bine, nu suntem obligati sa ne luam dupa ce fac altii. Cu putina imaginatie, putem gasi propriile noastre metode de a ne distruge tara (si din punct de vedere al mediului)...
  • -1 (23 voturi)    
    Victoras... (Duminică, 13 mai 2012, 14:46)

    Stupidus [anonim]

    ...proiectul asta e dorit de mii de oameni, nu de unul singur! Presupun ca daca era dorit de Ilici, era un proiect prioritar pentru USL. Uite, guvernul are ocazia sa creeze 300.000 de locuri de munca. Da, nu exagerez, 300.000 de someri se pot duce la Rosia Montana ca pe vremuri cautatorii de aur la Klondike si folosind site, cum sunt cele de cernut malaiul, sa sorteze pretiosul aur prin, metode clasice, fara cianuri! Banuiesc ca asta e viziunea USL despre cum ar trebui sa se deruleze proiectul!
    • +5 (13 voturi)    
      campanie pro RM (Duminică, 13 mai 2012, 17:03)

      aracic [utilizator] i-a raspuns lui Stupidus

      domle, mai lasa dezinformarea, auzi, 300.000 locuri de munca ...ce?!!! explica pe larg cum e posibil asa ceva.
      Proiect dorit de mii de oameni?? la fiecare om din miile alea ale tale sunt cel putin 2-3 care NU vor acest proiect, intelegi? V-ati intins peste tot ca o ciuma scriind in favoarea lor. Campania pro RM a ajuns la proportii hidoase. Si noi stim de ce, e putreda pana la os.
      • -3 (3 voturi)    
        Era doar o ironie... (Duminică, 13 mai 2012, 18:42)

        Stupidus [anonim] i-a raspuns lui aracic

        ...legata de controversele asupa RM. Era, sper, evident pentru oricine ca 300.000 de locuri de munca era o exagerare! Pentru tine, nu?! :) Eu nu fac lobby pentru proiect, dar judecand lucrurile lucid, zic ca trebuie sa valorificam niste resurse extraordinare. Totul e sa obtinem max. de profit prin nivelul ridicat al redeventelor. In rest, sa-i lasam pe experti sa decida solutiile de pastrare a unui control ecologic sigur in aceasta problema.
  • +8 (12 voturi)    
    Adevarul despre RM (Duminică, 13 mai 2012, 14:49)

    vali [anonim]

    Motivatia pentru acest proiect sta in metalele rare care insotesc zacamintele de aur.
    Vanadiu - 2500 grame pe tona,
    Arseniu - 5000 grame pe tona,
    Titan - 1000 grame pe tona,
    Molibden - 10 grame pe tona,
    Nichel - 30 de grame pe tona,
    Crom - 50 grame pe tona,
    Cobalt - 30 grame pe tona,
    Galiu - 300 grame pe tona,
    Germaniu - 20 grame pe tona,
    Wolfram etc.

    Galiu, spre exemplu, care se gaseste la Rosia Montana in cantitati de 300 de ori mai mari decat aurul, este folosit in fabricarea panourilor fotovoltaice si pretul actual este de 900 de dolari pe Kg.

    Statul roman ar primi 4% redevente pentru aur si argint.
    4%????? ..pe pământ românesc??? INCREDIBIL!
    Presa vorbeste despre majorarea acestui procent la 6% prezentata ca o negociere reusita, fara se spuna ca in tari ca Africa de Sud redeventele pentru metale pretioase sunt de minimum 20%.

    In cele 200 de milioane de tone de minereu care se doresc a fi procesate cu cianuri la Rosia Montana, se estimeaza a fi 1,5 grame de aur pe tona de minereu si 11, 7 grame de argint pe tona. Daca nu vi se pare o exploatare rentabila aveti dreptate!
    • +2 (8 voturi)    
      Ce nu stii tu (Duminică, 13 mai 2012, 17:35)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui vali

      E ca acele cianuri nu extrag decat aurul . Restul "comorii" ramane acolo pe fundul lacului minune , asteptand pe unul ce stie mai multa chimie ca tine sa inventeze o procedura de extragere .
      Nu imi plac la afacerea asta procentajele 20% stat restul RMGC . As prefera invers .Iar redeventele in procentaj fix sunt un furt pe fata .

      In final mi-e teama ca declaratia se traduce "nu facem balta toxica cu canadienii ca asa vrea Basescu , o facem cu rusii ca stim noi mai bine de ce si in plus nu o sa vorbim despre ea deloc la tv asa ca in 2 ani o sa si uitati ca exista "
      • 0 (0 voturi)    
        situatia (Luni, 14 mai 2012, 9:35)

        winston [utilizator] i-a raspuns lui gamma

        la participatie avem 20% pentru care nu trebuie sa scoatem niciun leu de la buget, nu prea mai intalnesti afaceri cu participatie gratuita. si pe langa asta incasam si redevente si impozite si taxe la buget. nu mi se pare ca ai cum sa spui furt atunci cand primim peste jumatate din profituri
    • +1 (1 vot)    
      iar? (Duminică, 13 mai 2012, 23:00)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui vali

      Da, sasti ca acolo se gaseste tot tabelul elemetelor defapt, sigur... Sint sute de probe prelevate din zona nu a iesit nici un alt metal in cantitati exploatabile in afara de aur si argint, ce spui tu acolo sunt niste baliverne
  • +3 (21 voturi)    
    nu ne vindem tara (Duminică, 13 mai 2012, 15:15)

    citizen [anonim]

    O atitudine corecta pentru un partid de stanga: nu ne vindem tara. In plus asa ai grija ca populatia sa nu se imbogateasca ca sa poti sa mentii indobitocirea si sa iti asiguri masa electorala. Eventual sa mai iei ceva de la cei care au deoarece exista peicolul ca dusmanii de clasa, chaiburii, sa suga sangele poporului. Suna cunoscut? PNL-ul (partea lui care este fidela liberalismului, nu oportunistii lui antenescu) inghite asa ceva?
    • +4 (8 voturi)    
      ,,argumente" de doi lei (Duminică, 13 mai 2012, 17:21)

      Loda [anonim] i-a raspuns lui citizen

      hei, Ciy ce argumentatie beton :
      ,,In plus asa ai grija ca populatia sa nu se imbogateasca ca sa poti sa mentii indobitocirea si sa iti asiguri masa electorala. ''
      1.Ai impresia ca scopul cedarii Rosiei Montana este imbogatirea populatiei ? o iei pe urmele lui DD ;)
      2.Decoamdata, am vazut cata ,,grija" a avut pana acum fosta putere sa se imbogateasca populatia.Rezultatele sunt vizibile si remarcabile in acelasi timp !
  • +8 (8 voturi)    
    Parere (Duminică, 13 mai 2012, 15:37)

    Vlad [anonim]

    Este normal ca un proiect care nu a fost evaluat de niciun independent, ci doar de cei care il promoveaza sa aiba parte de acest tratament. trebuie sa facem o evaluarea plusurilor si minusurilor si aproi sa luam o decizie deoarece istoria recenta a dovedit, cel putin in cazul Petrom, ca ne putem insela foarte usor.Ca cetatean interesat as dori sa stiu cat aur este acolo in realitate (de la niste experti mondiali independenti), cati bani are ACUM Gabriel Resources pentru a demara investitiile (daca au capacitatea financiara de a afce realmente acest mare proiect industrial) si cate ceva despre securitatea tehnologiei propuse. Eu as vrea ca proiectul sa se faca insa in interesul Romaniei si cu respectarea investitorului, dar as vrea sa facem acest proiect cu o firma gen Coca Cola, care este un brand mondial in domeniu sau nu cu no name-uri.Poate acum, cand finantarea s-a sistat, media romaneasca va fi mai obiectiva.
    • +2 (4 voturi)    
      R.M. (Duminică, 13 mai 2012, 19:18)

      G [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      De ce sa aducem experit mondiali, cind avem Academia Romana , avem experti geologi romani, avem oamenii nostrii,care platiti bine si pusi la treaba
      ne pot da informatii mult mai credibile.
      • +1 (1 vot)    
        ca e mai bine (Duminică, 13 mai 2012, 22:59)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui G

        Este mai bine sa ai experti internationali care au experienta in acest tip de minerit decat ei de la Academia Romana care stiu doar teoretic cum sta treaba. Eu sutn de parere ca trebuei folositi cei internationali si de la uniunea europeana, acolo ai oameni cu experienta adevarata
      • 0 (0 voturi)    
        R M (Luni, 14 mai 2012, 9:55)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui G

        da, corect. Si ei si-au spus parerea. Sunt IMPOTRIVA exploatarii miniere cu cianuri.Atunci ce mai discutam ? Acceptati parerile lor. Sunt bine intentionati si profesional poate mult mai buni decat "expertii straini"
    • -1 (1 vot)    
      deosebire (Luni, 14 mai 2012, 9:33)

      winston [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      a fost analizat de experti independenti, a fost analizat de expertii de la Comisia Europeana, si toti spun sa se porneasca acest proiect. Si spre deosebire de cazul Petrom, acum totul a fost facut transparent si se stie ca avem de castigat peste jumatate din profituri fara sa scoatem niciun leu de la buget.
  • +1 (9 voturi)    
    in loc de progres avem regres (Duminică, 13 mai 2012, 15:47)

    adrian [anonim]

    Este dovedit ca statul, in special cel roman, este un prost administrator.
    Toti mamutii economici detinuti de stat sunt folositi in interes personal de catre politicieni pentru a fura prin sistemul capusa.
    Sunt putine companii detinute de stat care au rezultate competitive comparativ cu companiile private.

    Mai bine privatizezi si impui redeventa corecte. Si fara contracte de privatizare secretizate, precum cele de la Petrom, de pe urma caruia statul roman si cetatetii romani sufera foarte mult.
    In momentul in care o sa-i vad pe vinovatii pentru contractele cu Bechtel si OMV ca platesc cu libertatea pentru acele jafuri atunci o sa pot spune ca traim intr-o tara in care justitia isi face treaba.
    • +2 (6 voturi)    
      ? (Duminică, 13 mai 2012, 17:23)

      Loda [anonim] i-a raspuns lui adrian

      Nu va suparati la Bechtel ii doriti pe cei care au negociat initial, sau pe cei care au negociat ulterior cu de cinci ori mai mult pretul initial ? :)
  • -6 (8 voturi)    
    Ponta chiar stii ce a zis Basescu? (Duminică, 13 mai 2012, 16:25)

    ty [utilizator]

    “Din 1997 autoritatile romane tot plimba responsabilitatea de la unul la altul pentru Rosia Montana. Ceea ce va cer, dle ministru ( Attila Korodi ) si stimati membri ai Guvernului: daca este fezabila exploatarea de la Rosia Montana si credeti ca prin crearea de locuri de munca facem un bine Romaniei, dati rapid avize; daca nu, spuneti “nu” investitorului, pentru ca fiecare zi in care intarziem si plimbam actele de la o institutie la alta ne va costa enorm in viitorul proces”, a spus Basescu.
    • -1 (3 voturi)    
      sigur nu stie (Duminică, 13 mai 2012, 22:57)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui ty

      Cu siguranta nu stie exact ce a spus basescu, ca el defapt cere un raspuns pentru ca e vorba de ridicarea economiei, dar ce sa faci daca il avem acum pe Ponta la guvern...
  • +6 (14 voturi)    
    ok (Duminică, 13 mai 2012, 16:51)

    alexut [anonim]

    O atitudine corecta din partea lui Ponta. Una dintre putinele. Asteptam si faptele.
    • +1 (1 vot)    
      sa termine analiza (Luni, 14 mai 2012, 9:31)

      winston [utilizator] i-a raspuns lui alexut

      cu siguranta o atitudine corecta ar fi sa analizeze proiectul, nu sa amane acest lucru
    • +1 (1 vot)    
      ce fapte? (Luni, 14 mai 2012, 9:34)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui alexut

      Ce fapte sa mai asteptam? A spus ca nu o sa vina decizia pana dupa alegeri, asta insemna ca trage de timp cum s-a tot facut pana acum. Poate acum sa dea el in basescu cat vrea dar sa fie corect cu oamenii din zona si cu economia
    • +1 (1 vot)    
      bani si datorii (Luni, 14 mai 2012, 20:47)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui alexut

      Oare nu este mai bine noua daca am si incepe odata proiectul.Tara scapa de datorii prin crearea locurilor de munca , prin banii oferiti.Vreti sa traim asa in continuare sa lucram mult si pe bani putini?
  • -5 (9 voturi)    
    De ce minte Ponta? (Duminică, 13 mai 2012, 17:26)

    mircea [anonim]

    Proiectul RMGC este de 17 ani si a fost promovat de actualii actori ai USLPe t.Basescu l-am auzit vorbind in ultimul an,tocmai datorita controverselor create si a insistat pe respectarea conditiilor de mediu si clarificarea proiectului.Nu a insistat sa fie pornit oricum.
  • -6 (10 voturi)    
    Declaratii Ponta (Duminică, 13 mai 2012, 17:30)

    costel [anonim]

    In ultima declaratie Basescu a insistat sa se dea un raspuns pentru Rosia Montana,indiferent care ar fi el.Despagubirile daca nu se da avizul favorabil le plateste USL? Le plateste Ponta?Le plateste Antonescu?Cine le plateste?
    • +3 (5 voturi)    
      costel (Duminică, 13 mai 2012, 19:39)

      Loda [anonim] i-a raspuns lui costel

      ,.Despagubirile daca nu se da avizul favorabil le plateste USL''
      Despagubirile le plateste cine a semnat contractul cu despagubiri in el, simplu, nu ? :) (si ca sa nu crezi ca-s partinica, habar nu amn ce partid si ce persoana a semnat,dar asa mi se pare corect).
      • +2 (4 voturi)    
        noi platim (Duminică, 13 mai 2012, 22:56)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui Loda

        Base a explicat ca noi platim din cauza intarzierilor daca o sa vina un raspuns negativ, deci ponta ar face bine sa nu vina cu o decizie pentru ca nu ii convine lui, sa fie una f bine informata, una negativa nu prae are cum sa dae din moment ce se respecta toate normele si inca se mai poate negocia
  • +2 (6 voturi)    
    citesc comentariile si rad (Duminică, 13 mai 2012, 18:55)

    mda [anonim]

    da, sloganul "nu ne vindem tara" trebuie pus in practica. asa fac toate tarile cu creier, indiferent cati diversionisti ar fi la noi. pe urma, chiar e imoral ca un presedinte sa faca lobby pt companii straine in detrimentul Romaniei (vezi Barrick, Gabriel si care mai sunt la pus mana pe aurul -si nu numai - acestei tari). in al treilea rand, presupunand prin absurd ca trebuie sa raspunda cineva pentru eventuale asa zise daune, sa raspunda cine a antamat discutii si, eventual, a semnat orice act in detrimentul acestei tari. asta se cheama subminare, inalta tradare etc. avem resurse suficiente pentru a trai bine si noi, si copiii nostri, cu o guvernare in interes national. fara bani de la altii si fara a amaneta aceasta tara si a o transforma intr-o colonie exploatata la cel mai josnic mod. rusine lui basescu ca a sprijinit dezbinarea nationala si spolierea romanilor. asijderea tuturor celor care au procedat la fel.
  • -1 (7 voturi)    
    viziunea economica USL...?! (Duminică, 13 mai 2012, 19:02)

    toto [anonim]

    Ma tot intreb oare cine are interesul ca noi romanii sa fim subdezvoltati economic si pe zi ce trece incep sa inteleg tot mai mult cat de toxica poate fi politica USL-ista pentru noi ca natie. Aceasta gasca de scursuri mediocre numita USL manipuleaza in mod ordinar atat tema gazelor de sist cat si proiectul Rosia Montana. Amandoua importante pentru romani primul din perspectiva independentei energetice si al doilea din perspectiva rezervei de aur si implicit a puterii leului. Imbecilii astia de USL-isti nu pot pricepe cat de rentabila este la ora actuala extractia aurului oriunde in lume. Sa extragi aur la costuri identice cu cele de acum 5-6 ani si sa-l valorifici la preturi duble. Asta da afacere. Iar statul are, prin participarea directa si sistemul de redevente, un beneficiu substantial fara sa miste un pai.
    • 0 (4 voturi)    
      Asa o fi ? (Duminică, 13 mai 2012, 19:43)

      Loda [anonim] i-a raspuns lui toto

      ,,Sa extragi aur la costuri identice cu cele de acum 5-6 ani si sa-l valorifici la preturi duble. ''
      Corect, dar tu vorbesti ca si cand valorificarea ar face-o statul roman, ori Goldul va extrage cu costuri reduse, va da 20% statului si restul (80% ) il va baga in buzunar si va ramane cu cianurile pa cap Romania, patriotule !!! Si-i mai faci pe altii imbecili :)
      • 0 (0 voturi)    
        Costurile (Luni, 14 mai 2012, 9:29)

        winston [utilizator] i-a raspuns lui Loda

        de fapt costurile sunt mult mai mari ca acum 5-6 ani, ca si legislatia e mult mai stricta, dar cine nu se informeaza nu stie aceste lucruri. Iar 20% luam doar prin dividende, mai luam si redeventa si mai luam si taxe si impozite, in final peste jumatate din profituri. asta fara sa scoatem niciun leu de la buget
    • -1 (5 voturi)    
      dezinformare (Duminică, 13 mai 2012, 20:13)

      mda [anonim] i-a raspuns lui toto

      ce propaganda mizerabila pentru spolierea acestei tari si pentru aducerea ei la nivelul Africii... bine ca romanii se trezesc.
      • 0 (0 voturi)    
        Vrei sa spui... (Joi, 17 mai 2012, 14:45)

        winston [utilizator] i-a raspuns lui mda

        vrei sa spui aducerea ei la nivelul Finlandei, ca ei sunt deocamdata cei mai mari producatori de aur din Europa, si-au adus de mult investitori straini, si-au deschis proiecte miniere si uite acum cat de bine o duc spre deosebire de tara noastra
    • -1 (3 voturi)    
      da (Duminică, 13 mai 2012, 21:02)

      adonis84 [utilizator] i-a raspuns lui toto

      rentabila pentru cine? pentru patroni si politicieni? Mai bine sa zaca acolo!
      • +1 (1 vot)    
        rentabila (Luni, 14 mai 2012, 13:17)

        dani [anonim] i-a raspuns lui adonis84

        in primul rand e rentabila pentru oamenii din localitate, ca se vor crea cateva mii de locuri de munca in zona, intr-o zona defavorizata. si in al doilea rand e renabila pentru tara, ca primim mai bine de jumatate din profituri, adica luam mai mult decat investitorii.
  • +2 (6 voturi)    
    R M (Duminică, 13 mai 2012, 19:26)

    Radu [anonim]

    O pozitie corecta a lui V Ponta. RMGC go home !!!!!!
    • +2 (4 voturi)    
      de ce? (Duminică, 13 mai 2012, 22:55)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui Radu

      De ce sa se duca casa pentru ca ne ofera un proict cu adevarat profitabil? Daca mediul nu este afectat(nu prea are cum sa fie din moment ce se respecta normele europene) atunci de ce sa nu fie pornit ? Statul are de castigat mai bine de jumatate din profit
  • -1 (3 voturi)    
    proiect (Duminică, 13 mai 2012, 22:01)

    Ana [anonim]

    Asta asa este , insa trebuie luat in considerare ca reprezinta unica noastra sansa de a oferi locuri de munca.Pe langa locurile de munca ,Rosia Montana va fi dezvoltata, reabilitata
  • 0 (4 voturi)    
    Romania (Duminică, 13 mai 2012, 22:04)

    Ana [anonim]

    Stim treaba asta , insa cand o sa se vina si cu o decizie pentru ca au trecut ani intregi cat s-a vorbit si nici un verdict.Tara are nevoie de proiecte pentru a se crea locuri de munca nu de discutii ce tin ani de zile
  • 0 (4 voturi)    
    trec ani si ani (Duminică, 13 mai 2012, 22:05)

    Ana [anonim]

    Si acuma ce asteptam , sa plimbam in continuare hartiile legate de acest proiect pana cand, pana facem multi ani si vom ajunge mai rau decat atat.Greu pentru ca in aceasta tara sa se poata face ceva necesar
  • 0 (4 voturi)    
    asa si (Duminică, 13 mai 2012, 22:07)

    Ana [anonim]

    Faptul ca Basescu vrea proiectul asta inseamna ca si restul romanilor care vor sa se inceapa inseamna ca ne vrem raul singuri? Numai bazaconii domnule Ponta , avem nevoie de investitii straine !
  • 0 (4 voturi)    
    pana cand (Duminică, 13 mai 2012, 22:09)

    Ana [anonim]

    Sunteti dubiosi tot cei care va si impotriviti si asupra proiectului.De ce nu se vor investitii straine , crearea de locuri de munca , preferam mai mult datoriile si saracia?
    • +1 (1 vot)    
      se pare ca da (Luni, 14 mai 2012, 9:35)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui Ana

      Pai sti care este problema lor? Daca se da drumu la proiect (si ca sa se dea drumu) trebuie sa munceasca, daca e sa faca imp[rumuturi inseamna ca nus se mucneste, stam deegeaba ca platim "la anul" , dar cat crezi ca mai tine asa?
  • 0 (4 voturi)    
    declaratii (Duminică, 13 mai 2012, 22:46)

    Radu [anonim]

    Persedintele la ultima declaratie (cred) a spus clar ca vrea un raspuns pentru exploatare nu ca o vrea pornitacum se tot vehiculeaza prin presa, se pare ca nici optna nu intelege ca intarzierea este deja prea mare
    • +1 (1 vot)    
      exact (Luni, 14 mai 2012, 23:15)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Nici eu nu inteleg cu ma ajusn de la cererea unui raspuns pentru un proiect la lobby, pacat ca nu vrea Ponta sa elaboreze ca dupa incepe sa se balbaie. Un lucru e sigur prouiectul este profitabil de acolo si atata interes pentru el
  • -1 (3 voturi)    
    Ponta vrem fapte! (Luni, 14 mai 2012, 10:32)

    deceneus [utilizator]

    Ponta daca faci ceva CONCRET pentru stoparea acestui proiect , ai votul meu in toamna!
    • +1 (1 vot)    
      raspuns pt Deceneus (Luni, 14 mai 2012, 15:17)

      Oana [anonim] i-a raspuns lui deceneus

      dar de ce sa stopeze acest proiect? nu vrei mai multe locuri de munca disponibile, nu-ti doresti un mediu mai curat, nu vrei ca economia tarii sa revina pe fagasul normal?
    • +1 (1 vot)    
      de ce? (Marţi, 15 mai 2012, 18:48)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui deceneus

      pe langa faptul ca nu exista motive pentru stopare, 80% dintre romani sunt de acord cu inceperea proiectului astuia, tu nu esti. asa ca, de ce ar stopa acest proiect?
  • +1 (1 vot)    
    model de dezvoltare (Luni, 14 mai 2012, 13:35)

    Lucas [anonim]

    domnule Ponta, eu zic ca ar fi bine sa ne inspiram din modelul finlandez sau suedez de dezvoltare, ei si-au adus investitori straini, care au deschis exploatari miniere si cu banii de acolo si-au finantat programe sociale, si-au subventionat afacerile care s-au dezvoltat si inca sunt cei mai mari producatori de aur din Europa.
    • +1 (1 vot)    
      deschisi la progres (Luni, 14 mai 2012, 15:20)

      Oana [anonim] i-a raspuns lui Lucas

      noi chiar i-am intrece in domeniul aurului, devenind cei mai mari producatori. Da, trebuie sa luam exemplul lor, fiindca sunt un popor civilizat, care e deschis cu investitiile si care utilizeaza cele mai noi tehnologii (da, alea cu cianuri). Daca suntem si noi deschisi la progres, o sa ne fie mult mai bine
  • 0 (2 voturi)    
    si ce daca (Luni, 14 mai 2012, 15:06)

    Maria [anonim]

    Daca Basescu face reclama multa la aceasta exploatare de la Rosia Montana inseamna ca restul romanilor care sunt deacord nu ii bagam in seama? La ce ajuta discutiie interminabile pe care le aveti ani de an ?
    • +1 (1 vot)    
      beneficii (Luni, 14 mai 2012, 15:42)

      andinny [utilizator] i-a raspuns lui Maria

      eu nu pot sa inteleg de ce ar fi cineva impotriva acestui proiect, cand statul ajunge sa castige 56% direct si indirect, cand se va face o ecologizare de care zona aia are mare nevoie, cand se deschid mii de joburi, cand patrimoniul este salvat si cand se genereaza 1% din PIB
      • +1 (1 vot)    
        eh.. (Luni, 14 mai 2012, 23:12)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui andinny

        In afara de oamenii care inca mai cred ce spun ong-urile majoritatea populatiei este pentru proeict, a iesit asta si in sondaje nu sunt doar vorbe-n vant
    • +1 (1 vot)    
      aa, cum sa spun eu.. (Marţi, 15 mai 2012, 1:35)

      gogu al mic [anonim] i-a raspuns lui Maria

      prostii in general nu-s bagati in seama.
  • +1 (1 vot)    
    impact major (Luni, 14 mai 2012, 15:40)

    andinny [utilizator]

    mie mi se pare ca Ponta nu-si doreste ca Romaniei sa-i fie mai bine. gata, a iesit din opozitie, acum poate sustine proiectul, pentru ca nu mai are de ce sa-l atace pe Basescu. proiectul are un impact major in economie, este de facut, dar daca ne e frica de investitii, nu o sa ajungem nicaieri
    • +1 (1 vot)    
      Ponta (Luni, 14 mai 2012, 20:43)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui andinny

      Si cam astia sunt oamenii care ne conduc tara.Nu ii intereseaza deloc sa se apuce de treaba nu doar sa vina cu discutii referitoare la viitor cand nu se face nimic
    • +1 (1 vot)    
      cam asa ceva (Luni, 14 mai 2012, 23:10)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui andinny

      Si eu sunt de aceeasi parere, probabil a ramas setat ep staterea lui pentru vremea cnad era in opozitie si tot ce facea era sa fie impotriva puterii, nu cumva sa ne fie mai bine, paote o sa isi dea seama ca acum e la putere si trebuie sa faca ceva
  • +1 (1 vot)    
    proiecte si bani (Luni, 14 mai 2012, 22:21)

    Maria [anonim]

    Si ce va faceti daca romanii vor? O sa acordati atunci avizele sau continuati sa va bateti joc in continuare de Romania? Sincer promiteti multe locuri de munca cum le creati daca nu prin investitii?
    • +1 (1 vot)    
      locuri de munca (Marţi, 15 mai 2012, 9:32)

      winston [utilizator] i-a raspuns lui Maria

      pai romanii vor. 80% dintre romani sunt de acord cu inceperea proietului astuia minier, tocmai pentru ca va crea cateva mii de locuri de munca intr-o zona defavorizata!
  • -1 (1 vot)    
    pentru astia pro rmgc si orice investitor strain (Marţi, 15 mai 2012, 1:32)

    gogu al mic [anonim]

    astia cu creierul la pamant si cu spume la gura, mai avem putintel si ne vindem tara toata bucatica cu bucatica (totul incepand de dupa '89). pai cu alde voi, ceausescu a fost un nationalist, asa cu apucaturile comuniste ce le-a sustinut cu inversunare. in loc sa sustineti afacerile romanesti (ca avem si romani capabili de oameni de afaceri), sustineti orice terchea-berchea, ca de, are accent strain si asta il face in mod direct capabil doar(si mai si-i lasati sa va calce fiicele, ca-s cocosi doar de rasa). sclavia are multe forme. iar de voi vreti cu tot dinadinsul sa fiti sclavi, apoi tata, sclavi sa fiti, in papucii vostri. v-as da tribut, cum au fost nevoiti sa o faca domnitorii romani turcilor o perioada.
    nu va uitati ce face capitalismul in america (si in general in lume), multe companii isi muta orizontul de afaceri doar pentru a face profit in alte tari, unde le e permis. odata ce nu mai merge treaba isi iau traistuta (ticsita cu bani) si lasa prostimea cu ochii in soare. mi se pare si normal ca astia sa trateze asa specimenele ce vad in ei un mesia.
    la toti va trebuie cate un dus rece cu furtunul, cum se face prin unele inchisori din lume.
  • -1 (1 vot)    
    Rosia Montana (Marţi, 15 mai 2012, 14:16)

    ionita [anonim]

    "O Romanie scoasa la mezat"-
    Din start dupa 90 cei ajunsi la putere s-au pus pe capatuiala;au dat garda jos prin lipsa de legislatie si la adapostul vidului legislativ au trecut la JAF.
    Cind n-au putut fura singuri au chemat ajutoare sau au vindut ponturi la alte hiene.
    Cind aud de creerea de locuri de munca inteleg ca-i iar o alta teapa,cind aud de mii de locuri de munca i-mi dau seama ca ce care vorbesc habar nu au cit costa sa creezi un loc de munca si atunci concluzia-niste HAHALERE.Proiectul RMGC este rezultatul furtului si vinzarii hartilor geologice cu toate profilele ,arealele si compozitia rocilor,disparute din arhiva Ministerului industriilor,a se citi INALTA TRADARE sau buni de streang.
    Toti cei care au avut posibilitatea cind au ajuns la putere,indiferent de partid au smuls cite o halca de unde au apucat.
    In Romania nu exista partide sau ideologii ,exista doar haite de sacali care sunt in stare sa se sfisie pentru orce os .
    In Romania s-a furat mereu,dar in ultimii 22 ani s-a furat mai mult decit au luat turcii ,fanariotii,austriecii si rusii la un loc.
    Azi cind aud de investitori nu pot sa vad decit alti hoti mai mari ca ce care au trecut pina azi prin Romania .
    • +1 (1 vot)    
      aberezi (Marţi, 15 mai 2012, 18:46)

      Filip [anonim] i-a raspuns lui ionita

      ionita, de unde le scoti? ce jaf? primim peste jumatate din profituri de pe proiectul asta, la bugetul de stat, pentru ca e un parteneriat. iar cei de la RMGC au investit cateva sute de milioane de dolari pentru explorari geologice. deci, aberezi
  • 0 (0 voturi)    
    Ganditi umpic mai oameni buni (Sâmbătă, 22 decembrie 2012, 15:19)

    Ardelean [anonim]

    Aprobati repede proiectul, pana nu afla pre multa lume de celelalte metale extrem de rare.! ;) De acel iridium care costa mai mult decat aurul si altele... Aprobati furtul?! Totul ramane de vazut daca vor reusi sa ia ceva. Chiar si cu aprobarea prostimii sau a celor de la putere care vor obtine foloase necuvenite si vor crea prejudicii si dezastre ecologice si vor ramane in istorie ca niste tirani ai neamului. Nimeni nu va ramane nepedepsit!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version