Cum repornești cu promovarea online, după ieșirea din starea de urgență. Mădălina Stănescu: ”Este important sa comunicam, în primul rând, măsurile pentru siguranța clienților”.

de Ovidiu Popica     StartupCafe.ro
Luni, 4 mai 2020, 22:54 Economie | Startup Cafe


Madalina Stanescu, consultant în marketing digital
Foto: Hotnews

Ieșirea din starea de urgență, chiar cu menținerea unor precauții sporite va da afacerilor puse pe stop de ordonanțele militare din martie șansa unei reporniri graduale. Cabinete stomatologice, saloane de coafură, frizerii cu activitatea oprită brusc la timp de aproape două luni vor putea reprimi clienți, după 15 mai 2020. Cum te promovezi în următoarea perioadă, cum îți calibrezi mesajele comerciale și cum îți gestionezi mai iscusit bugetul de marketing? Iată o serie de sugestii și recomandări de la un consultant în marketing digital.

Discutăm cu Mădălina Stănescu, consultant în marketing digital despre:

· Cum folosești primii 100 de euro pentru promovare, după repornirea afacerii;

· Consolidezi notorietatea sau te axezi pe creșterea vânzărilor?

· Cum distribui mai bine bugetul de marketing. Cum te poți folosi rapid de pay per click?

· Cu ce mesaje te reconectezi la clienți și pe ce canale e bine să începi sau reîncepi promovarea;




LIveText la minut (de Matei Budeș)

01:00 In aceasta perioada, multe afaceri care nu investeau pana acum in partea online au ales aceasta oportunitate de a investi, cu bugete modice la inceput.

​02:00 Pt un buget mic recomand sa ne axam pe canalele unde utilizatorul are deja o intentie de achizitie, aici ma refer la Google.

​O parte mai mica din buget (25%) as recomanda sa fie investita in social media.

​Celor care au facut conversia le putem servi mesaje personalizate in social media.

​03:00 Bugetul de marketing (online) ar trebui privit ca o investitie. Daca suntem la inceput de drum si nu putem lucra cu un consultant sau agentie, poate exista riscul ca bugetul sa nu fie investit in cel mai inteligent mod cu putinta. Dar avem alternative. Pe Google sunt campanii automatizate, strict concepute pt companiile mici fara experienta, la fel si in social media.

​04:00 Sunt diferite moduri prin care ne putem personaliza mesajele. Nu as privi investitia asta in marketing ca "bani aruncati pe fereastra".

​05:00 -Profilul de Google My Business la o frizerie - primul lucru pe care il fac este sa ma declar "Open for business".

​Este o idee foarte buna. Odata cu ridicarea starii de urgenta, companiile vor face ajustari in strategia de comunicare si marketing.

06:00 Daca ne referim strict la offline, am cateva recomandari. As incepe cu Google My Business, e un mod de a atrage oameni catre sediul nostru.

​Este foarte important sa updatam contul cu orarul de functionare, cu masurile de igiena luate la locatie, sa punem fotografii de la sediu si noutati pt cei care ne viziteaza.

​07:00 In plus, este foarte importanta comunicarea pe toate canalele. Daca avem deja un site sau o pagina de Facebook este important sa comunicam acolo ca vom deschide afacerea.

​Ne putem astepta la un volum mare de vizitatori, e important sa avem un sistem de programari pus la punct. Oamenii e posibil sa fie dezamagiti ca vor trebui sa astepte pana pot fi primiti.

​08:00 As recomanda sa mergem pe empatie, sa comunicam constant, sa oferim vouchere sau mici bonusuri pt partea de asteptare, poate o masca sau o pereche de manusi.

​09:00 Partea aceasta de masuri de igiena trebuie dezvoltata si descrisa pe canalul principal de comunicare (de obicei siteul nostru, pagina de destinatie). E important sa facem materiale video sau gif

​10:00 Pe site e important sa avem aceasta pagina, ea trebuie sa fie semnalizata inca din homepage. Ulterior, este important sa comunicam masurile pentru siguranță, in celelalte canale de comunicare.

​Punem pune pin post pe Facebook, de exemplu. In Google avem la dispozitie extensii de anunturi, campuri unde putem scrie text (ca vom relua activitatea).

​11:00 Daca avem canal Youtube (care e in crestere si consumul e din ce in mai mare si recomand) sa comunicam si acolo.

​Masurile vor fi aceleasi: pastrarea distantei, intrarea in magazin cu masca, felul in care sunt echipati angajatii, dezinfectarea obiectelor cu care lucram etc.

​12:00 Eu avand o experienta destul de mare in partea de ecommerce, obiectivul principal este partea de performance, urmarim generarea vanzarilor.

​Dar chiar si in cazul asta, framework-ul include partea de branding si awareness.

​13:00 Campaniile de branding reprezinta primul contact pe care utilizatorul il are cu brandul tau. Avem grija sa folosim formate specifice pt acest tip de campanie (de exemplu video merge bine).

​Din bugetul total 25% se duce pe partea de social media. Este important sa continuam sa investim in awareness. Oamenii sunt ingrijorati in continuare, este foarte important sa comunicam.

​14:00 Mergem si pe performance, 80% in performance si 20% brand awareness.

​15:00 Lumea va veni cu siguranta dupa 15 mai, toti iesim acum din casa, ne vom dori sa accesam aceste servicii. Se va genera o frustrare pt ca va trebui sa asteptam, poate chiar saptamani, la saloane

​Este important sa compensam aceasta asteptare cu un mic bonus prin care aratam ca intelegem frustrarea si vrem sa ajutam. Si cred ca e un gest primit cu bucurie de publicul nostr.

​16:00 E important sa fim alaturi de oameni, atat online, cat si offline.

17:00 Odata ce ne reluam activitatea, daca nu avem un sistem de programari pus la punct - sunt solutii si platforme pe care le putem integra - va fi un volum foarte mare, nu putem sta in telefon

​Cel mai bine e sa avem un sistem de programari online, sa avem intervalele bine delimitate, mare atentie aici, nu vom putea gestiona acelasi volum de vizitatori.

​18:00 Legat de programarile telefonice, si aici exista solutii. Se pot instala centrale de tip Voice over IP, in functie de posibilitati.

​19:00 Sfatul meu este sa nu ne limitam la baza noastra de clienti fideli si sa ne extindem brandul si comunicarea. In zona de servicii cu siguranta este important sa ne axam pe audienta calda dar sa comunicam si cu un public nou.

​20:00 In Google My Business este gasit la o simpla cautare. Sa inceapa sa investeasca dupa o perioada in zona de comunicare online. Au fost 2 luni de pauza, vom avea nevoie de clienti suplimentari.

​21:00 Creditul publicitar gratuit de 200 RON din Google My Business, ce pot sa fac cu el?

​Google ofera credit pt primele campanii, acest credit se poate revendica daca avem o investitie de 50 lei. Cu acest buget putem sa setam prima noastra campanie, pe partea de search

​22:00 E important sa iti completezi diferentiatorii tai si sa pui un indemn (viziteaza-ne). Se va afisa prima campanie in Google Ads, va fi de tip Express, fara optimizarea de cuvinte cheie

​23:00 Google optimizeaza campania, primim trafic pe site, pt cei 50 lei Google pune 200 lei.

​24:00 In 5-10 minute campania ta va fi trimisa spre aprobare, Google aproba anunturile.

​25:00 Cum împart, pe zile, un buget de 100 euro pentru marketing, la restart ?

​E important sa ne gandim la intervalele la care oamenii petrec timp online, sa ne gandim la orele in care afacerea este deschisa. Altfel bugetul se iroseste, daca un utilizator da click noaptea

​26:00 E important sa ne gandim si la zilele saptamanii, in weekend e posibil sa nu fie interes; sau invers, sa fie interes mai mare.

​Nu as imparti bugetul in mod egal, ci m-as gandi care sunt intervalele si zilele de interes si acolo sa aloc o parte mai mare din buget.

​27:00 Primele 3 lucruri dupa starea de urgenta:

1) sa fiu sigur ca activitatea va fi bine organizata la sediu (siguranta si igiena, programari)

​2) sa comunic activ tot ceea ce fac, toate masurile pe care le am, tot sistemul de lucru, atat echipei cat si clientilor (inca de pe-acum)

​3) nu m-as distanta de partea online; daca aceasta perioada ne-a invatat ceva, este oportunitatea uriasa a mediului digital

​28:00 Nu as recomanda sa abandoneze partea online, mai ales ca in toamna vom avea inca un val. Mediul digital este o oportunitate uriasa pt orice firma si ne poate ajuta foarte mult







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4598 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Întrebare (Marţi, 5 mai 2020, 11:45)

    Ionut Paraschiv [anonim]

    Ce părere aveți de storytelling? Adică partea de display prin programmatic este doar o mică componentă a marketingului. Nu ar fi oportun ca oamenii care au de spus o poveste a unui brand să iasă în față în perioada asta și să îi dea o "față" brandului pe care îl au/conduc? Comunicarea mai personală poate aduce beneficii destul de mari pe termen mediu, față de display, unde e un fel de one hit. Mulțumesc!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by