Utilizatorii terminalelor BlackBerry produse de RIM intampina probleme pentru a treia zi la rand in accesarea serviciilor de e-mail, SMS-uri si mesagerie instant, intreruperea de servicii fiind semnalata acum si pe pietele din Asia, inclusiv in Japonia, Hong-Kong, Singapore si India, informeaza Wall-Street Journal. Problemele au aparut luni si au afectat utilizatorii din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, compania canadiana a anuntat marti ca serviciile au revenit la normal, insa mai tarziu a revenit precizand ca intarzierile in accesarea serviciilor s-au extins in India, Brazilia, Chile si Argentina.

Comunicate oficiale RIM pe FacebookFoto: Hotnews

"Toti clientii nostri BlackBerry sunt afectati intr-o masura mai mica sau mai mare. Unii utilizatori au avut probleme in trimiterea de e-mailuri si mesaje instant", a declarat purtatorul de cuvant al Vodafone Qatar.

Utilizatorii serviciilor BlackBerry din Europa, in tari precum Marea Britanie, Franta, Spania, Germania, Olanda si Suedia, au intampinat intreruperi ale serviciilor sau intarzieri de pana la cateva ore, desi nu a existat o intrerupere completa a serviciilor in toata Europa, potrivit Wall Street Journal.

Milioane de utilizatori ai telefoanelor inteligente BlackBerry nu au mai putut luni accesa serviciile de browsing pe internet, trimitere de e-mail-uri si mesagerie instant, in urma unei defectiuni produse la serverele dintr-un centru de date din Marea Britanie, care deserveau clientii din aceste zone. Dupa o intrerupere de mai bine de 20 de ore, conform BBC, RIM a anuntat oficial ca serviciile BlackBerry pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa au redevenit functionale.

Putin mai tarziu in aceasi zi, compania canadiana a revenit precizand ca: "intarzierile la serviciile de browsing si mesagerie intampinate de utilizatorii BlackBerry din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, India, Brazilia, Chile si Argentina au fost cauzate de o avarie in cadrul unei conexiuni de baza in infrastructura RIM".

Compania a precizat ca nici sistemul de back-up nu a functionat in acest caz, s-a scuzat si a anuntat ca lucreaza pentru remedierea acestei defectiuni.

Cel putin pana acum, America de Nord pare sa fie singura zona in care serviciile BlackBerry nu au fost afectate, sustine Wall Street Journal.

Bloomberg noteaza, citand un analist al firmei de consultanta Ovum, ca RIM foloseste pentru traficul de date doua mari centre, unul situat in Waterloo, pentru serviciile oferite in America de Nord, iar altul in Slough, Marea Britanie, pentru serviciile oferite in Europa, Orientul Mijlociu si Africa.

UPDATE Un utilizator BlackBerry abonat la Vodafone Romania ne-a informat ca in urma cu cateva minute a primit urmatorul SMS de la acest operator de telefonie mobila:

"O problema globala BlackBerry afecteaza functionarea normala a serviciului (n.a aplicatia de BlackBerry). Echipa de suport lucreaza la remediere. Ne cerem scuze pentru eventualele neplaceri".

Acest abonat a explicat pentru HotNews.ro ce probleme a intampinat de luni si pana in prezent cu accesarea serviciilor BlackBerry:

"Incepand de luni de la pranz nu am mai primit nici un mail. La inceput am crezut ca este o prolema cu telefonul meu dar am primit semnale similare si de la alti prieteni care utilizeaza acest tip de telefon. Pana marti dimineata in jurul orei 5 nu a functionat deloc. Dupa aceasta ora au inceput sa-mi vina in valuri mail-urile din ziua precedenta si conversatiile pe care le-am initiat pe BlackBerry Messenger. Pana astazi la pranz serviciul si-a revenit temporar, pe perioade destul de scurte. Acum este ora 16.00 si serviciul functioneaza de jumatate de ora".

UPDATE 2 AOMR avertizeaza ca si utilizatorii BlackBerry din Romania sunt afectati si ca RIM lucreaza la remedierea situatiei

Miercuri, Asociatia Operatorilor Mobili din Romania (AOMR) a transmis urmatorul comunicat legat de problemele RIM:

Compania canadiana Research In Motion (RIM), care opereaza serviciul BlackBerry, anunta ca utilizatorii serviciilor de mesagerie si browsing BlackBerry din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, India, Brazilia, Chile si Argentina sunt afectati din cauza unor probleme la sistemul central de operare al companiei RIM.

Printre utilizatorii de BlackBerry afectati sunt si cei ai retelelor de telefonie mobila din Romania. RIM a anuntat ca sistemul de rezerva nu a functionat corespunzator in momentul aparitiei defectiunii. Compania canadiana lucreaza pentru remedierea situatiei in cel mai scurt timp posibil.

Asociatia Operatorilor Mobili din România (AOMR) reprezinta in acest moment companiile Cosmote/Telemobil, Orange si Vodafone.

UPDATE 3 Forbes: Problema de accesare a serviciilor BlackBerry s-a extins si in America de Nord

Forbes informeaza ca intreruperi sporadice ale serviciilor BlackBerry au avut loc miercuri si in Canada si Statele Unite ale Americii. Un purator de cuvant al operatorului de telefonie mobila din canada, Bell, a precizat ca o parte dintre utilizatorii BlackBerry ai tuturor operatorilor de telefonie din Canada sunt afectati.