Producatorul canadian RIM a anuntat joi ca observa o imbunatatire semnificativa a functionarii serviciilor BlackBerry in Europa, Orientul Mijlociu, India si Africa, dupa ce o avarie la sistemul central de operare al companiei a afectat mai bine de trei zile milioane de utilizatori la nivel global, inclusiv in Romania. Intr-un mesaj pe site-ul companiei, directorul de comunicare al RIM spune ca se fac progrese si in SUA, Canada si America Latina, desi mai sunt intarzieri si calitatea serviciilor variaza in randul utilizatorilor, si ca in prezent compania face tot posibilul pentru a restabili pe deplin serviciile in toate regiunile lumii.

Mesaj RIMFoto: RIM
  • "Ati contat pe noi pentru fiabilitate, comunicatii in timp real si in acest moment va dezamagim", a declarat Robin Bienfait, directorul de comunicare al RIM, intr-un mesaj postat pe site-ul companiei.

Acesta a mai subliniat ca exista echipe in toata lumea care lucreaza fara oprire pentru remedierea acestei situatii.

  • "Credem ca stim de ce s-a intamplat acest lucru si lucram sa restabilim serviciile la un nivel normal in toate pietele in care operam cat de repede putem", a mai transmis Robin Bienfait.

Milioane de utilizatori ai telefoanelor inteligente BlackBerry nu au mai putut luni accesa serviciile de browsing pe internet, trimitere de e-mail-uri si mesagerie instant, in urma unei defectiuni produse la serverele dintr-un centru de date din Marea Britanie, care deserveau clientii din aceste zone. Dupa o intrerupere de mai bine de 20 de ore, RIM a anuntat oficial ca serviciile BlackBerry pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa au redevenit functionale.

Putin mai tarziu in aceasi zi, compania canadiana a revenit precizand ca: "intarzierile la serviciile de browsing si mesagerie intampinate de utilizatorii BlackBerry din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, India, Brazilia, Chile si Argentina au fost cauzate de o avarie in cadrul unei conexiuni de baza in infrastructura RIM". Problemele s-au extins apoi si in SUA si Canada.

Miercuri, Asociatia Operatorilor Mobili din Romania (AOMR), care reprezinta Orange, Vodafone si Cosmote, a transmis ca "printre utilizatorii de BlackBerry afectati sunt si cei ai retelelor de telefonie mobila din Romania", ca "RIM a anuntat ca sistemul de rezerva nu a functionat corespunzator in momentul aparitiei defectiunii si ca RIM lucreaza pentru remedierea situatiei in cel mai scurt timp posibil".