UPC Romania a ajuns in trimestrul trei din acest an la un numar total de abonati de peste 1,12 milioane utilizatori, in scadere usoara de 0,17% (circa 2000 de clienti) fata de trimestrul anterior din acest an si cu 2,9% (33.800 de clienti) fata de acelasi trimestru din 2010, arata datele grupului Liberty Global. Severina Pascu, directorul executiv al operatorului, sustine insa ca migrarea clientilor catre televiziunea digitala, care aduce venituri mai mari dar si cresterea numarului total de servicii, a adus o crestere usoara a veniturilor totale in lei cu 1,2% fata de trimestrul anterior din acest an.

Datele prezentate joi de operatorul de comunicatii prin cablu arata ca in trimestrul incheiat la sfarsitul lunii septembrie din acest an s-a inregistrat o crestere anuala cu 25% a numarului de clienti de televiziune digitala si cu 29% a clientilor de televiziune prin satelit, in timp ce pe segmentul de televiziune analogica scaderea anuala a fost de 22%.

"Pe de o parte trecerea clientilor de la analogic la digital care aduce venituri mai mari, pe de alta parte cresterea numarului total de servicii generatoare de venituri (RGU pana la peste 1,5 milioane de servicii) ne-a adus o crestere usoara cu 1,2% a veniturilor in lei in trimestrul trei din acest an comparativ cu trimestrul anterior al acestui an", a declarat joi Severina Pascu.

Referitor la numarul de angajati, aceasta a precizat ca numarul acestora este de "circa 1600 de persoane in prezent - o cifra optima pentru nivelul de activitate al companiei. Nu intentionam sa facem schimbari in perioada urmatoare".

  • Severina Pascu, despre RCS: Zvonurile nu le comentam/Ne gandim la lansarea unei retele de hotspoturi WiFi

Intrebata despre informatiile repetate din acest an privind o posibila achizitie a companiei sale de catre RCS&RDS, principalul rival pe piata de cablu, Severina Pascu a spus: "Zvonurile nu le comentam".

In privinta dezvoltarii unui proiect de hotspoturi WiFi, asa cum a lansat recent RCS, acesta a spus: "Ne gandim la lansarea unei retele de hotspoturi. Daca va fi ceva, va fi la nivelul anului viitor"

  • Televiziunea analogica, singurul segment cu scadere anuala la sfarsitul lunii septembrie 2011

In trimestrul trei al acestui an, singurele scaderi ale numarului de clienti s-au inregistrat pe segmentul televiziunii analogice. Baza de clienti pentru serviciul de televiziune analogica a fost de 538.100 abonati, in scadere cu 5,2% fata de trimestrul anterior al acestui an si cu 22,4% (156.100 de clienti) fata de trimestrul similar din 2010.

Pe de alta parte, compania a crescut pe segmentul de televiziune digitala unde serviciul este mai scump si venitul pe abonat este mai ridicat. La sfarsitul lunii septembrie operatorul avea 328.600 de clienti de televiziune digitala prin cablu, in crestere cu 24,6% (65.000 clienti) fata de acelasi trimestru al anului trecut.

De asemenea, pe segmentul de televiziune prin satelit (Focus Sat) a ajuns la 255.500 de clienti, in crestere cu 28,9% fata de trimestrul similar din 2010. Pentru serviciile de internet, operatorul a atras 266.400 de abonati, in crestere cu 4,06% fata de trimestrul similar al anului trecut, iar pe telefonie a anuntat 167.200 de abonati, cu 17,5% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Operatorul a anuntat joi si cateva rezultate pentru sfarsitul lunii octombrie din acest an: 333.300 clienti de televiziune digitala, 260.700 clienti de televiziune prin satelit (DTH), 172.000 clienti de telefonie fixa si 270.500 clienti la serviciul de internet.