Licitatia demarata in luna noiembrie 2011 de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) pentru implementarea dosarului electronic de sanatate in Romania, contract in valoare de 130,9 milioane lei - fara TVA (peste 31 de milioane de euro), fonduri UE nerambursabile, a fost suspendata, joi, 23 februarie 2012, de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) pana la analiza contestatiilor privind ilegalitati la procedura de atribuire. O alta licitatie a Ministerului Administratiei si Internelor (MAI), contract de peste 21,2 milioane lei (fara TVA) intr-un sistem IT national pentru gestiunea si emiterea actelor de identitate, a fost reluata cu o zi in urma, dupa ce in luna decembrie a fost anulata de CNSC in urma contestatiilor primite.

Contestatii la licitatia CNASFoto: Hotnews

11 noiembrie 2011:Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) anunta ca a lansat licitatia deschisa pentru implementarea dosarului electronic de sanatate in Romania, sistem informatic integrat ce va cuprinde in format digital tot istoricul medical al fiecarui pacient in parte, valoarea estimata a contractului fiind de 130,9 milioane lei - fara TVA (peste 31 de milioane de euro), fonduri UE nerambursabile. Noul sistem ar fi urmat sa fie integrat cu SIUI (Sistemul Informatic Unic Integrat), iar asiguratii sa aiba acces la datele medicale proprii printr-un portal special.

Cine se uita la informatiile din Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) unde sunt afisate aceste licitatii va avea surpriza ca in cazul acestui contract sa gaseasca zeci de documente cu clarificari legate de aspecte ale procedurii de atribuire, de multe contestatii si mai multe decizii ale CNSC (vezi poza atasata articolului).

Este vorba de contestatii facute de firme precum: SAP Romania, Mobius Solutions, KEY Finance Corporation SRL, Common SRL, Dacar Consult Express SRL, Evolusys Services SRL sau Star Storage SRL care atrag atentia asupra unor nereguli in procedura de atribuire si de conditii restrictive care ar putea avantaja anumiti operatori in defavoarea altora.

Exemplu de contestatie:

Contestatie-6

Ultimele doua firme au contestat faptul ca au transmis catre CNAS niste cereri de clarificari, au primit raspunsuri, dar apoi CNAS a revenit cu mentiunea ca a facut niste geseli in raspunsuri si a anulat mai multe raspunsuri cu doua 2 zile inainte de termenul limita de primire a ofertelor fara a se prelungi si acest termen.

Pentru detalii amanuntite puteti cauta in SEAP anuntul de participare numarul 131521/11.11.2011.

2 martie 2011: Un sistem informatic national integrat, prin intermediul caruia se vor putea elibera documente de identitate precum pasaportul sau certificatul de stare civila, ar fi urmat sa se implementeze "in urmatoarele 19 luni", dupa ce Ministerul Comunicatiilor si Ministerul Administratiei si Internelor au anuntat semnarea unui contract de finantare prin fonduri europene in acest sens. Proiectul avea o valoare totala de peste 26,6 milioane lei (6,3 milioane euro), din care valoarea fondurilor UE nerambursabile este de 21,4 milioane lei (5,1 milioane euro).

Anuntul lansarii licitatiei a fost postat abia in data de 27 octombrie 2011 si procedura a fost anulata la data de 12 decembrie 2011 in urma unei decizii a CNSC in urma contestatiilor primite.

Explicatia din SEAP legata de motivul anularii licitatiei este urmatorul:

  • "Ca urmare a Dec. CNSC nr. 5070/554C/5666,5669,5676,5731/28.11.2011, consiliul retinand ca intemeiate criticile firmelor contestatare ref la personalul tehnic din echipa de proiect ,metodologia concreta de punctare din propunerea tehnica, legatura dintre specific. tehnice pe baza carora va fi elaborata propunerea tehnica si cele cincizeci de criterii ale celor sapte subfactori de evaluare, etc., a stabilit ca este imposibila continuarea proced. si se impune solutia anularii acesteia".

Decizia CNSC a venit in urma analizei contestatiilor depuse de firmele: Master Telecom SRL, Allegro Events SRL, Total Soft SA si Simpro Cons SRL.

Decizia CNSC:

decizie_5070

Miercuri, 23 februarie 2012, MAI a reluat aceasta licitatie conform datelor din SEAP, contract in valoare de 21,2 milioane lei (fara TVA). Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 4 aprilie 2012, data limita pentru primirea ofertelor este de 5 aprilie 2012 si tot in aceeasi zi se va face si deschiderea ofertelor. Noua procedura de atribuire a acestui contract este atasata acestui articol.