"Pregatim o platforma de comert electronic, integrata la nivel national, prin care sa-i scoatem din anonimat pe micii producatori de la tara si sa-i ducem pe piata globala, care asigura putere de cumparare", a declarat miercuri Razvan Mustea, ministrul Comunicatiilor in cadrul unui forum dedicat IMM-urilor. Acesta a spus ca platforma se va adresa "inclusiv producatorilor de cereale, legume, fructe, lactate, manufacturi, tesaturi, oua incondeiate, sculpturi" si a dat ca exemplu "Coreea de Sud unde in 2010, printr-o astfel de platforma s-a vandut orez, in valoare de 20 de milioane de dolari".

HotNews.roFoto: Hotnews

Intr-un discurs sustinut de Razvan Mustea in cadrul acestui forum si remis miercuri catre HotNews.ro de catre Ministerul Comunicatiilor, noul ministru subliniaza nevoia si avantajele prezentei pe internet a IMM-urilor:

"Un mare castig ar fi sa reusim sa aducem toate IMM-urile in online. Daca fiecare firma o sa aiba site-ul ei, creste competitivitatea si asta inseamna noi oportunitati de business. Intreprinzatorii mici si mijlocii vor da de lucru altor intreprinzatori mici si mijlocii. Si ca sa va convingeti ca nu e doar o poveste frumoasa, urmariti exemplul Poloniei. Se cheama „revolutia internetului”. Aceasta „caravana a site-urilor” a inceput in 2010 si a avut ca scop resuscitarea economiei prin aducerea mai multor afaceri, in online. Altfel spus, peste 30 de mii de website-uri au fost create de la lansare si peste 5 mii de companii au fost instruite. Care este impactul on-line-ul asupra PIB-ului unei tari? Ne putem uita la Marea Britanie, care a ajuns ca pentru fiecare lira importata, sa exporte aproape 3. Deci, daca, in Marea Britanie, se va ajunge in 2015, ca doar domeniul online-ului sa detina 10 la suta din PIB, imaginati-va cati bani ar putea aduce online-ul la PIB-ul Romaniei, avand in vedere ca, la noi, este inca un domeniu semivirgin", a precizat acesta.

Oficialii din Ministerul Comunicatiilor nu au putut fi contactati pentru mai multe detalii, pana la publicarea acestui articol.