VIDEO Reteaua de fibra optica NetCity, realizata in proportie de 68% din ce ar trebui finalizat pana la sfarsitul lui 2012/Popoviciu, RCS&RDS: Primaria ar trebui sa ofere conditii egale operatorilor care vor sa creeze o retea subterana similara

de Adrian Vasilache, Matei Budes     HotNews.ro
Luni, 21 mai 2012, 12:57 Economie | Telecom


Dezafectare cabluri aeriene
Foto: AGERPRES
 documente
(21 Mai 2012) PDF, 1MB
Prima etapa a proiectului NetCity, reteaua metropolitana de fibra optica din Bucuresti, consta in crearea a 845 de kilometri de canalizatie pana la sfarsitul acestui an, iar pana acum gradul de realizare este de 68%, a declarat joi la Ziua Comunicatiilor, Mihai Ionescu, directorul comercial al NetCity Telecom. Potrivit acestuia, sunt peste 6800 de cladiri racordate si circa 50.000 de gospodarii care au servicii prin reteaua NetCity. Pana la sfarsitul acestui an numarul cladirilor racordate ar trebui sa ajunga la peste 10.000. Prezent la eveniment, Valentin Popoviciu, directorul de dezvoltare al RCS&RDS a spus ca Primaria trebuie sa dea posibilitatea tuturor operatorilor, daca doresc, sa creeze o retea subterana in conditii egale cu NetCity, adica platind aceleasi taxe de utilizare a domeniului public.



  • "In mare proiectul consta in doua etape care totalizeaza circa 2500 de kilometri de canalizatie: in prima etapa - circa 850 de kilometri al carei final va fi la sfarsitul acestui an si etapa a doua aproximativ 1600 de kilometri care va urma incepand cu 2013 - 2014, in urma unor alte discutii", a declarat joi in cadrul evenimentului Ziua Comunicatiilor, Mihai Ionescu, directorul comercial al NetCity Telecom, compania care gestioneaza acest proiect.

Ionescu a spus ca din cei 845 de kilometri de canalizatie pentru prima etapa a proiectului, gradul de realizare in acest moment este de 68% adica peste 380 de kilometri de magistrala si 190 de kilometri de racorduri.

  • "Acoperim integral 200 de strazi, iar partial peste 700. Lungimea strazilor pe care le acoperim este de 230 de kilometri. Pe aceste strazi sunt peste 6800 de cladiri racordate. Estimam un numar de 50.000 de gospodarii care beneficiaza de conexiuni prin NetCity. Din punct de vedere al interconectarii avem interconectari cu alte retele de utilizatie publica din Bucuresti, respectiv cu retele care sunt deja in metrou, cu Romtelecom, cu RADET si bineinteles cu toate retelele aeriene care sunt in Bucuresti in functiune", a declarat Mihai Ionescu.

Directorul sustine ca intentia este ca pana la sfarsitul anului sa se ajunga la peste 10.000 de cladiri racordate.

  • "Pana la sfarsitul anului, conform contractului de concesiune cu Primaria, vrem sa ajungem la 845 de kilometri de canalizatie, ceea ce va insemna 550 de kilometri de transport sau de magistrala si aproximativ 300 de kilometri de retea de acces, insemnand peste 300 de strazi complete si peste 900 de strazi atinse partial. Estimam un numar de 10.000 de cladiri racordate la reteaua NetCity si aproximativ 90.000 de gospodarii care beneficiaza de serviciile oferite prin reteaua NetCity", a spus Ionescu.

La sfarsitul lui 2011, Adrian Mihai, director tehnic in cadrul NetCity Telecom, preciza ca din cei 845 de kilometri de infrastructura pentru fibra optica nu s-au finalizat decat 65%, respectiv mai mult de 360 de kilometri de retea magistrala si peste 150 de kilometri de retea de distributie.

  • Valentin Popoviciu, RCS&RDS: Primaria trebuie sa dea posibilitatea tuturor operatorilor care doresc sa investeasca sa creeze o retea subterana in conditii egale cu NetCity

Prezent la eveniment si intrebat despre felul cum se impaca o firma de comunicatii prin cablu cu cei care gestioneaza proiectul NetCity, Valentin Popoviciu, directorul de dezvoltare al RCS&RDS, a spus ca la nivelul tarifelor practicate de NetCity sunt in continuare "negocieri deschise pe diverse servicii". Acesta a spus ca neclaritati sunt si la nivelul relatiei cu Primaria.

  • "O chestiune pe care Primaria nu a clarificat-o si cred ca este de interes pentru publicul larg este faptul ca NetCity nu trebuie sa fie un monopol. Din punctul nostru de vedere, Primaria trebuie sa dea posibilitatea tuturor operatorilor daca doresc sa investeasca sa creeze o retea subterana in conditii egale cu NetCity, adica platind aceleasi taxe de utilizare a domeniului public. Pana in momentul de fata acest lucru nu s-a concretizat", a spus Popoviciu.



Despre NetCity:

Contractul de concesiune a retelei de fibra optica din Capitala a fost incheiat intre municipalitate (Primaria Bucuresti - PMB) si UTI Systems in luna iunie 2008 si prevede realizarea unei infrastructuri subterane de suport pentru sistemele de comunicatii electronice, care ar urma sa inlocuiasca structura actuala de comunicatii prin cablu, care foloseste stalpii apartinand Electrica si RATB. NetCity Telecom este o societate de tip SPV (societate vehicul) infiintata special de UTI Systems pentru a gestiona acest proiect.

Reteaua ar trebui sa ofere conducta-suport pentru retelele operatorilor (in conducte vor putea fi instalate cabluri (fibra optica sau cupru) pentru coborarea in subteran a celor montate, in prezent, aerian), precum si fibra optica neoperata (dark-fiber), pusa la dispozitia operatorilor pe traseele solicitate de acestia.

UTI trebuie sa investeasca peste 300 milioane de euro pentru realizarea infrastructurii de fibra optica, aceasta urmand sa fie inchiriata ulterior firmelor interesate sa ofere servicii consumatorilor prin intermediul retelei subterane. Contractul de concesiune este incheiat pe o perioada de 49 de ani.

Primaria Municipiului Bucuresti pune la dispozitie spatiul public, incaseaza o redeventa anuala in cuantum de 12% din veniturile asociate inchirierii de infrastructura si devine proprietarul si administratorul NetCity la finalul perioadei de concesionare.

Conform normelor metodologice, detinatorii, administratorii de retele de comunicatii au obligatia de a prezenta Primariei Bucuresti in termen de 30 de zile de la data comunicarii finalizarii unui tronson al retelei metropolitane NetCity, documentele referitoare la locatia unde isi vor reamplasa reteaua in subteran. In 60 de zile de la data comunicarii finalizarii unui tronson NetCity, operatorii telecom au obligatia de a-si amplasa in subteran retelele aeriene aflate pe acel traseu.

Normele mai prevad ca dupa expirarea a 120 de zile de la finalizarea unui tronson, retelele de comunicatii electronice si echipamentele aferente care nu sunt amplasate in subteran, fie in canalizatie proprie, fie in canalizatia NetCity vor fi dezafectate.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5614 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Rezultate? (Luni, 21 mai 2012, 13:42)

    angel [anonim]

    E folosita aceasta retea? Cum se face ca UPC are monopol pe o gramada de blocuri din centrul Bucurestiului? De ce nu este stimulata concurenta?
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 21 mai 2012, 14:53)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui angel

      E simplu. Trebuie sa depasesti un prag critic pentru a acoperi costurile. Pentru 2-3 abonati cati ar fi dispusi sa migreze nu e rentabil sa realizezi un racord.
    • 0 (0 voturi)    
      marca sau banu' (Luni, 21 mai 2012, 14:55)

      mm [anonim] i-a raspuns lui angel

      Pai nu stiai fratzicule ca la noi e cu monopolu'???
      Daca da cascavalu' la primarie poate sa bage semnalul pe fibra, daca nu, falimentu ii paste.
    • 0 (2 voturi)    
      da korekt (Luni, 21 mai 2012, 15:06)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui angel

      nu trebuie sa faca rds sau ups retele subterane

      primaria trebuie sa detina toata reteaua metropolitana si providerii de internet sa plateasca sa o foloseasca

      providerii la noi baga retea numai daca au 100-1000 abonamente pe o zona
      daca nu au nu baga

      sa bage primaria si providerii sa fie in concurenta sa ne castige ca clienti, nu sa fim obligati sa avem un provider pentru ca altul nu este interesat sa intre in aceea zona sau un singur provider sa detina monopolul pe o zona
      • +1 (1 vot)    
        Mda (Luni, 21 mai 2012, 17:19)

        twitty [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Numai ca Netcity nu este a primariei. Este o firma privata detinuta de UTI Group. Vor baga fibra numai unde vor considera ca fac profit si in acest moment detin monopol.

        RDS are dreptate in acest caz sa militeze impotriva monopolului.

        Normal era ca reteaua metropolitana sa fie a primariei si sa ajunga in toate zonele, cartierele si sa fie accesibila pentru toti, in mod nediscriminatoriu.
  • -3 (3 voturi)    
    Amuzant (Luni, 21 mai 2012, 14:12)

    A. [anonim]

    Da, destul de amuzant. Până se termină lucrările la NetCity, până se licitează, până se dă în funcţiune trec telecomunicaţiile toate pe wireless, că asta-i tendinţa la nivel global. Internetul va deveni mobil, iar telefonia şi televiziunea for fi difuzate prin internet. NetCity, cea mai proastă investiţie.
    • +5 (5 voturi)    
      altul (Luni, 21 mai 2012, 14:36)

      Elod [anonim] i-a raspuns lui A.

      Nu, nu e amuzant deloc. In schimb cei care nu inteleg de ce comunicatia wireless nu este si nu va fi niciodata o alternativa pentru comunicatia pe fibra optica sunt dea dreptul amuzanti.
    • +3 (3 voturi)    
      da, ai dreptate (Luni, 21 mai 2012, 14:50)

      Io [anonim] i-a raspuns lui A.

      Iar banda pentru wireless vine din Luna calare pe matura - nu tot printr-o conexiune fixa...
    • +3 (3 voturi)    
      da-mi voie sa te corectez (Luni, 21 mai 2012, 14:52)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui A.

      internet prin wireless poate ii bun pentru tine, pentru mine nu, eu am nevoie de latency cat mai mic.
      Internet-u' ala wireless, vine de undeva, adica prin teava aia la care se lucreaza si cele existente
    • +1 (1 vot)    
      ... (Luni, 21 mai 2012, 15:00)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui A.

      Comunicatia wireless are un mare dezavantaj: spectrul de frecvente limitat (din motive fizice nu neaparat de reglementare). In 10 ani probabil o banda de 1G va fi ceva normal. Gandeste-te ce probleme de proiectare ar ridica o astfel de retea cu o densitate de mii de abonati pe km2. Pe fibra nu ai nicio problema in afara de cablul propriuzis, din contra cu cat densitatea e mai mare, cu atat costurile sunt mai mici.
  • +1 (1 vot)    
    pipera (Luni, 21 mai 2012, 14:15)

    george [anonim]

    Si in zona Pipera, Dimitrie Pompeiu a fost instalata reteaua NetCity si in urma lucrarilor au ramas pe trotuar munti de moloz si cabluri care atarna pe stalpi.
    De ce nu se sesizeaza primaria ?
  • 0 (0 voturi)    
    RDS sa dea reteaua (Luni, 21 mai 2012, 14:26)

    ginel [anonim]

    NetCity inseamna ca primaria se va alege la sfarsit cu reteaua.
    E dispus RDS-ul ca inchirieze in acelasi conditii si sa dea reteaua la sfarsitul contractului?
  • 0 (0 voturi)    
    Se discuta numai de Bucuresti? (Luni, 21 mai 2012, 15:26)

    mircea [anonim]

    Cred ca ,Parlamentul Romaniei trebuie sa dea o lege pentru trecerea tuturor retelelor urbane in subteran(comunicatii,en,el,gaze,etc.)in toate localitatile.Sa ajuns in situatii penibile cand o furtuna,un accident auto minor ,lasa fara semnal,sau en el.zone mari.Nu mai discut de pericolul de electrocutare in cazul cablurilor cazute la pamant.Iar ca aspect urbanistic,cablurile atarnate de stapli arata oribil.Legea respectiva trebuie promovata de guvern si nu cred ca D-l ministru Nica nu are expierenta necesara.Probabil ca asteapta ordinul lui Ponta pentru promovare.
    • 0 (2 voturi)    
      ... costuri (Luni, 21 mai 2012, 16:03)

      Mike [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Sa inteleg ca sunteti de acord sa platiti 30-50 EUR pentru un abonament de telecomunicatii (internet/voce/tv), daca tot vrem sa facem treaba treaba..
      • 0 (0 voturi)    
        Esti penbibil! (Luni, 21 mai 2012, 22:05)

        .... [utilizator] i-a raspuns lui Mike

        RDS-ul tau ar putea de exemplu sa inchirieze fibra optica de la Romtelecom. Cand si-au tras acestia cablurile subterane pe strada mea, vazand ca au mai multe fibre optice de cat ar avea nevoie, i-am intrebat daca celelalte pot fi inchiriate de catre alti provideri si tehnicienii respectivi mi-au confirmat asta. Se poate oricum impune printr-o lege un tarif unic de inchiriere astfel incat sa amortizeze intr-o perioada rezonabila investitia si totodata sa nu afecteze prea mult (sau chiar deloc) costurile celor ce inchiriaza. Sunt tari civilizate care stiu sa faca asta cand e vorba de anumite monopoluri regionale, trebuie sa invatam si noi!
        • 0 (0 voturi)    
          Penibil zici ? :) (Marţi, 22 mai 2012, 11:48)

          Mike [anonim] i-a raspuns lui ....

          Nu ma refer la RDS, ma refer la toti operatorii cand spun de costuri, dar asta se va vedea mai tarziu...

          Referitor la ce spui tu:
          - RDS nu va inchiria la Romtelecom, si nici viceversa. In plus Romtelecom are infrastructura subterana proprie, nu va plati la netcity, iar de inchiriat catre RDS nu se va intampla...
          - Sa impunem printr-o lege un tarif unic de inchiriere ? Si cum se face asta ? Operatorii investesc si statul da o lege, nu ? :)
          - In tarile civilizate internetul costa cat spuneam. Cam cat o sa coste si la noi in cativa ani.
    • 0 (0 voturi)    
      exista deja (Luni, 21 mai 2012, 22:42)

      sorin [anonim] i-a raspuns lui mircea

      aceasta lege exista deja si este pusa in aplicare, mai ales in orasele mari (Cluj, Brasov, etc)
  • 0 (0 voturi)    
    nicoaraandrei82@yahoo.com (Sâmbătă, 19 ianuarie 2013, 14:34)

    andrei [anonim]

    locuiesc in bucuresti sector 5 si asi dori sami spuneti daca pot sa am net de la dumneavoastra,care sunt preturile pt abonament,care sunt facilitatile si daca exista net nelimitat


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by