Cosmote a anuntat marti ca va reduce cu 17,1% tarifele pentru apeluri de voce initiate din tari membre ale Uniunii Europene si cu 27,2% pe cele pentru apelurile primite in spatiul UE, incepand de la 1 iulie, conform reglementarilor Comisiei Europene. Pentru traficul de date, tarifele vor fi reduse cu pana la 65%, astfel ca tarifele pentru acest serviciu in roaming in spatiul UE va fi de 0,70 euro/MB (fara TVA), platit pentru 1KB. Tot marti, Romtelecom a anuntat lansarea unui sistem de administrare a comenzilor de taxi, la un pret de 13,5 euro pe luna pentru fiecare masina din flota.

Fostul Romtelecom, absorbit de OrangeFoto: Romtelecom

"(...) atat abonatii cat si utilizatorii de cartela preplatita vor beneficia de tarifele Roaming Avantaj de 0,29 euro/minut (fara TVA) pentru apeluri initiate, respectiv 0,08 euro/minut (fara TVA) pentru apeluri primite in tarile UE si 0,09 euro/SMS. Pentru trafic de date, clientii COSMOTE vor beneficia de reducerea tarifelor cu pana la 65%, astfel, incepand cu 1 iulie, tarifele pentru acest serviciu in roaming in spatiul Uniunii Europene va fi de 0,70 euro/MB (fara TVA), platit pentru 1KB. In plus, pragul de 50 euro va fi aplicabil si pentru clientii care utilizeaza serviciul de roaming in orice tara din lume", a anuntat marti Cosmote.

ERATA Cosmote: Pentru trafic de date, clientii Cosmote vor beneficia de reducerea tarifelor cu pana la 65% (nu cu 186%, cum se anuntase din greseala anterior)

Tot marti, Romtelecom - cealalta companie controlata de grupul elen OTE in Romania, a anuntat lansarea unui sistem de administrare a comenzilor de taxi. Este vorba de o solutie bazata pe tehnologia cloud computing, ce permite monitorizarea in timp real a fiecarei comenzi si masini, inclusiv status-ul fiecareia (liber, ocupat, in afara programului). Costul solutiei, care functioneaza momentan doar pe terminale cu sistemul de operare Android, este de 13,5 euro pe luna pentru fiecare masina din flota. Suplimentar, pentru a folosi aplicatia o companie de taxi are nevoie de un computer, o conexiune la internet si terminale Android pentru fiecare sofer al flotei, precum si de o conexiune mobila de date.

Solutia consta intr-o aplicatie dispecerat de administrare a comenzilor, bazata pe o conexiune la internet, ce permite introducerea de comenzi in sistem, alocarea manuala sau automata a acestora catre cea mai apropiata masina de client, posibilitatea de a calcula costul calatoriei precum si alte facilitati. Solutia include si o aplicatie client, instalata pe dispozitivele folosite de soferi, ce permite acestora primirea comenzilor, pe care le pot accepta sau respinge, apelarea clientilor, vizualizarea rutei comenzii pe harta GPS si altele. Solutia include si un buton de panica pentru sofer, care semnalizeaza centrului de comanda ca acesta poate fi in pericol.

O versiune a solutiei compatibila cu Sistemul de Operare iPhone (IOS) este, de asemenea, asteptata sa fie lansata in luna iunie a acestui an.