Skype a inceput miercuri sa difuzeze publicitate pe ecranele utilizatorilor acestui serviciu de telefonie pe internet, a anuntat societatea, pe blogul sau, citat de AFP.

Aceste reclame fara sonor vor apare in ferestrele Skype ale utilizatorilor versiunii fara abonament a acestui serviciu sau pentru abonatii al caror credit este nul.

"Suntem incantati sa prezentam reclamele noastre in conversatii, care sunt o oportunitate pentru responsabilii de marketing sa ajunga la mii de utilizatori online", a subliniat Sandhya Venkatachalam, pe blogul oficial al Skype.

"In cursul apelurilor audio, utilizatorii vor vedea continut care ar putea genera noi subiecte pertinente de conversatie pentru utilizatori", a adaugat ea.

Skype precizeaza ca ar putea fi utilizate date precum varsta, sexul sau localizarea utilizatorilor pentru a putea tinti mai bine publicul pentru reclamele utilizate.

Skype spera sa-si cvadrupleze numarul de utilizatori - aflat in prezent la aproximativ 250 de milioane lunar - pentru a ajunge la un miliard, a afirmat directorul general al companiei, Tony Bates, in mai.

Directorul grupului, achizitionat de Microsoft anul trecut, dar care continua sa fie gestionat de maniera independenta, a subliniat ca esentialul cresterii ar trebui sa vina din utilizatorii de Skype pe telefoanele mobile si din parteneriate precum cel cu reteaua sociala Facebook.

Utilizatorii Skype pot efectua apeluri audio sau video gratuite sau cu cost redus via internet utilizandu-si calculatoarele, smartphone-urile sau tabletele, fara a utiliza retelele de telefonie fixa.