Vanzarile de bunuri de folosinta indelungata pe piata locala s-au ridicat la circa 293 de milioane de euro in trimestrul doi din acest an, in scadere cu 2,5% fata de trimestrul similar din 2011, conform unui studiu al companiei de cercetare GFK. Evolutia pe sectoare indica faptul ca vanzarile de telefoane si echipamente telecom au crescut usor cu 0,7% pana 43 milioane euro in perioada de referinta, in timp ce vanzarile din sectorul IT au tins valoarea de 84 de milioane euro, in scadere cu 2% fata de trimestrul doi din 2011.

Piata bunurilor de folosinta indelungataFoto: Gfk

Singurul sector care a inregistrat o crestere de doua cifre (19,2%) fata de trimestrul doi din 2011 a fost sectorul foto. Sectorul electronicelor si cel de telecom au crescut usor, in timp ce piata de IT si cea de imprimante si multifunctionale au fost in scadere. Cele mai mari pierderi s-au inregistrat pe piata electrocasnicelor mici si pe cea a electrocasnicelor mari, cea din urma inregistrand o rata de scadere de doua cifre.

Vanzarile de camere foto digitale si rame foto digitale au ajuns la valoarea de 12 milioane euro in trimestrul doi din acest an, in crestere cu 19% fata de trimestrul similar din 2011. Vanzarile de electrocasnice mari au tins valoarea de 67 milioane euro in trimestrul doi din acest an, in scadere cu 10% fata de perioada similara din 2011.

"Este important de mentionat impactul ratei de schimb pe aceasta piata - in timp ce in euro sectorul scade cu 10%, in RON scaderea pe sector a fost de doar 3%. Raportat la moneda nationala unele categorii precum cuptoare, masini de spalat vase, congelatoare si plite au aratat cresteri", se arata in comunicatul GFK.

Studiul

GfK Temax este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK Retail and Technology, care cuprinde date de la peste 370.000 de puncte de vanzare la nivel mondial. Incepand cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculeaza acest indice la nivel international, in peste 30 de tari.