Aproape 90% dintre utilizatorii de smartphone-uri isi verifica inca de dimineata e-mail-ul, o treime recunosc ca folosesc telefoanele si la toaleta, iar 40% s-ar simti foarte nelinistiti daca nu si-ar putea verifica in mod constant smartphone-ul, arata un sondaj care cuprinde raspunsurile a 3.600 de persoane din 18 tari. Corpul uman contine 206 oase, iar pentru Generatia Y- cea mereu conectata la internet - smartphone-ul ar putea fi considerat in mod plauzibil cel de-al 207-lea, spun autorii studiului comandat de Cisco si realizat de InsightExpress.

Bazat pe un sondaj efectuat de InsightExpress asupra a 3.600 studenti si tineri angajati cu varste intre 18 si 30 de ani si profesionisti IT, din 18 tari, raportul analizeaza cum Generatia Y utilizeaza internetul si dispozitivele mobile pentru a se conecta cu lumea din jurul lor. Raportul dezvaluie comportamentul si atitudinea fata de accesul si confidentialitatea fluxului enorm de date generate de smartphone-uri, senzori, camere video, monitoare si alte dispozitive conectate.

Principalele idei ale studiului

Noua rutina de dimineata: cafea, pasta de dinti si SMS-uri

Generatia Y nu doreste sa rateze nimic. Membrii ei isi incep ziua prin verificarea mesajelor text, e-mailurilor si site-urilor de socializare de pe dispozitivele mobile, deseori inainte de a se ridica din pat. Pentru acesta generatie, informatia trebuie sa fie mereu in timp real.

9 din 10 respondenti, dintre cei intervievati, se vor imbraca, se vor spala pe dinti si isi vor verifica smartphone-urile inainte de a se duce la scoala sau la serviciu, intr-o rutina zilnica;

Conectati sau dependenti?

60% din membrii Generatiei Y isi verifica noutatile de pe e-mail, mesaje text si site-urile de socializare, de pe smartphone, la nivel de subconstient sau in mod compulsiv;

Dintre acestia, mai degraba femeile sunt tentate sa se conecteze, astfel 85% din femei in comparatie cu 63% din barbati isi verifica in mod compulsiv noutatile de pe e-mail, mesagerie text si site-urile de socializare de pe smartphone.

Peste 40% din respondenti ar trece printr-un efect de “inchistare” si s-ar simti nelinistiti, ca si cum ar lipsi o parte din ei daca nu ar putea sa-si verifice constant smartphone-urile.

Dintre acesti utilizatori compulsivi de smartphone, 60% isi doresc sa nu se simta atat de constransi.

Smartphone-urile sunt utilizate peste tot, chiar si in locurile private. Timpul este elastic: pentru Generatia Y nu exista o delimitare clara intre orele de lucru si timpul personal – acestea se amesteca si se suprapun pe parcursul zilei si noptii.

Trei din patru respondenti folosesc smartphone-urile in pat;

Peste o treime din respondenti folosesc smartphone-urile la toaleta;

Aproape jumatate din respondentii intervievati (46%) au declarat ca trimit SMS-uri, e-mail-uri si verifica site-urile de socializare in timpul meselor alaturi de familie si prieteni;

Chiar daca este periculos, aproape o persoana din cinci admite ca trimite SMS-uri in timp ce conduc.

Nu doar mesaje text si e-mail-uri: Revolutia aplicatiilor

Aproximativ 70% din membrii generatiei Y au declarat ca aplicatiile pentru dispozitivele mobile sunt importante pentru vietile lor de zi cu zi;

Mai mult de jumatate din respondenti declara ca folosesc aplicatiile, mai ales pentru jocuri si divertisment;

Circa unul din patru (27%) folosesc aplicatiile mobile la serviciu.

Din toate aceste aplicatii care sunt descarcate zilnic, un numar surprinzator de mic este utilizat in mod regulat.

70% dintre membrii Generatiei Y au declarat ca folosesc mai putin de 10 aplicatii de smartphone in mod regulat; Doar unul din patru, 24% dintre respondenti la nivel global, au declarat ca folosesc in mod regulat intre 10 si 25 de aplicatii.

Prietenia online si prietenia in persoana: comunitatea online nu cunoaste limite geografice sau de zone temporale. Doua treimi dintre respondenti au recunoscut ca au petrecut cel puțin la fel de mult timp socializand online decat in persoana;Totusi exista o diferentiere in functie de sex: 38% dintre barbatii intervievati la nivel global petrec mai mult timp socializand in persoana, in comparatie cu doar 29% din femei;

Cine esti cu adevarat? Identitatea din lumea reala difera fata de identitatea de pe internet.

Conectarea online creaza oportunitatea de a depasi limitele de zi cu zi si a incerca o noua personalitate – ceea ce pe de alta parte poate pune bazele unui inceput de depresie. Cat de mare incredere ar trebui sa avem in ceea ce este scris pe internet?

Peste o treime din respondenti cred ca majoritatea persoanelor au identitati foarte diferite pe internet fata de viata reala; Intrebati despre ei inșiși, doar 44% din respondenti au declarat ca identitatea de pe internet este la fel ca cea din lumea reala.

Vor fi laptop-urile inlocuite de smarphone-uri la locul de munca?

In multe locatii de pe glob, pentru persoanele cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani smartphone-urile rivalizeaza cu notebook-urile ca fiind cel mai dorit echipament de lucru. Este considerat foarte versatil si extrem de compact.

Daca ar trebui sa aleaga dar un singur dispozitiv, o treime dintre respondenti ar alege un smartphone, in timp ce doar putin peste o treime ar alege un notebook;

Din punct de vedere al perspectivel globale asupra echipamentelor de lucru, smartphone-urile au depasit desktop-urile;

Smarphone-urile sunt considerate a fi de doua ori mai populare decat desktop-ul si de trei ori mai populare decat tabletele;

Pentru generatia „mereu conectata” un sigur device (smartphone, tableta etc) este suficient, fie ca este personal sau furnizat de angajator. Acest lucru creaza provocari pentru departamentul IT care trebuie sa protejeze informatiile companiei.

In timp ce 2 din 5 respondenti declara ca firma la care lucreaza le interzice sa foloseasca echipamentele companiei pentru activitati nonlucrative, apropape 3 din 4 (70%) spun ca nu respecta aceste politici;

Doua treimi (66%) considera ca „angajatorul nu ar trebui sa monitorizeze activitatea online a angajatului – nu este treaba sa”

Profesionistii IT stiu ca multi angajati nu respecta regulile, dar nu inteleg cat de raspandit este fenomenul: peste 50% dintre profesionisti IT cred ca angajatii lor respecta regula „nu folositi echipamentul de la birou pentru activitati non-lucrative”

Cumparaturile online – o tendinta globala a Generatiei Y

Noua din 10 respondenti au declarat ca fac cuparaturi pe internet;

Aproximativ trei din cinci (58%) au declarat ca se bazeaza pe recenziile consumatorilor atunci cand doresc sa achizitioneze produse de pe internet; alti 28% consulta recenziile de pe internet ocazional; Aproape trei din cinci (57%) din respondenti sunt dispusi sa ofere adresa de e-mail magazinelor si site-urilor online pentru a primi notificari depre promotii. Insa sunt precauti in a oferi mai mult de atat – putini sunt dispusi sa ofere numarul de telefon, adresa de acasa sau alte date personale.

Alimentand lumea cu date

Aproape 90% din respondenti incarca fotografii online pentru a le partaja si stoca pe site-uri;

62% incarca videoclipuri pentru a le partaja si depozita pe site-uri;

87% din respondenti detin cont de Facebook, iar unul din 10 este tot timpul conectat la Facebook;

41% din respondenti actualizeaza contul de Facebook cel putin o data pe zi si peste o persoana din cinci isi actualizeaza contul de mai multe ori pe zi;

56% din respondenti au cont pe Twitter si 21% activeaza pe el cel putin o data pe zi;

Despre studiu

Acesta este cel de-al treilea studiu anual, Cisco Connected World Technology Report 2012 si a fost comandat de Cisco si aplicat de InsightExpress, o companie independenta de cercetare de piata, cu sediul in Statele Unite ale Americii. Studiul consta in doua cercetari: prima axata pe studenti si angajati cu varstele cuprinse intre 18 si 30 de ani, iar al doilea pe profesionisti in domeniul IT. Fiecare cercetare include 100 de respondenti din 18 tari, care a rezultat intr-un esantion de 3600 de persoane. In cele 18 tari participante sunt incluse: Statele Unite ale Americii, Canada, Mexic, Brazilia, Argentina, Marea Britanie, Franta, Germania, Olanda, Rusia, Polonia, Africa de Sud, India, China, Japonia, Coreea de Sud si Australia.