VIDEO/FOTOGALERIE 250 de ingineri romani monitorizeaza trei din cele patru retele 4G ale grupului Vodafone din Europa

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 18 martie 2013, 10:26 Economie | Telecom


Centrul regional de operatiuni al Vodafone din Pipera
Vodafone a prezentat luni Centrul Regional de Operatiuni de Retea din Bucuresti, care asigura monitorizarea mai multor retele 2G/3G si 4G ale grupului din Europa. In cadrul centrului, o echipa de 250 de ingineri monitorizeaza activitatea a trei din cele patru retele 4G ale grupului, respectiv din Germania, Italia si Romania, a declarat luni Giovanni Chiarelli, directorul tehnic al Vodafone Romania.

VIDEO Centrul regional de operatiuni al Vodafone din Pipera:



Centrul Regional de Operatiuni de Retea, numit Danubius, are doua sedii, unul in Pipera, iar altule strada Avrig din Bucuresti. Centrul monitorizeaza retelele 2G/3G/4G si gestioneaza incidentele de retea pentru companiile Vodafone din Italia, Grecia, Germania si Romania.

De la 1 aprilie 2013, alte 3 retele Vodafone vor fi adaugate activitatii centrului Danubius, respectiv retelele din Olanda, Cehia si Albania.

Incepand din iulie 2011, centrul a asigurat, progresiv, servicii pentru 4 retele Vodafone din: Romania, Italia, Grecia si Germania. In urmatoarele 2 saptamani, alte 3 retele ale grupului vor fi incluse in activitatea acestui centru din Romania, respectiv retelele din Olanda, Cehia si Albania.

Echipa centrului regional este formata din 250 de ingineri romani, cu o varsat medie de 29 de ani, care asigura pentru cele 7 divizii Vodafone: monitorizarea retelelor 2G/3G/4G, gestionartea incidentelor de retea, dispecerizarea alarmelor din teritoriu, escalarea problemelor catre linia a doua de suport si interactiunea cu echipele locale de suport tehnic.

Peste 200 de aplicatii active sunt folosite in fiecare zi de catre angajatii Centrului, 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Numarul total de clienti care comunica in cele 7 retele Vodafone monitorizate din Centrul Regional din Bucuresti este de 90 milioane.

  • “Alegerea Romaniei pentru operarea acestui Centru Regional Vodafone este o realizare extraordinara, care ne onoreaza si confirma potentialul uman si tehnologic al tarii. Reteaua Vodafone Romania a devenit un punct de reper in excelenta tehnologica, atat la nivel european, in cadrul Vodafone Group, cat si in Romania, asa cum au aratat-o numeroasele certificari independente pe care le-am obtinut de-a lungul timpului. Succesul nostru se datoreaza unei echipe tehnice talentate, recunoscute pentru standardele ridicate de profesionalism si pentru dorinta de a inova” a spus Inaki Berroeta, Presedinte & CEO Vodafone Romania.

Centrul Danubius dispune de o infrastructura solida, specifica acestei activitati, care include: generatoare electrice de urgenta, retea de transmisiuni alternative (prin PBX, mobil, satelit si Internet), precum si un sistem ridicat de securitate pentru transmisiile de date.

In termeni tehnici, centrul conecteaza peste 100.000 de linii radio, 1.500 de centrale de control a statiilor radio, peste 100.000 de noduri de acces si 11.000 de multiplexoare.

Vodafone Romania se afla in topul celor mai performante retele din Vodafone Group si al operatorilor care au implementat in premiera noile tehnologii, atat in cadrul Vodafone, cat si in Romania. In noiembrie 2012, Vodafone a fost primul operator din Romania care a lansat serviciile 4G, la scurt timp dupa implementarea retelei 4G, in 10 orase ale tarii, iar ulterior a crescut viteza noilor servicii, in premiera nationala, la 100 Mbps.

Vodafone avea peste 8,12 milioane clienti (SIM-uri valabile) in Romania la sfarsitul anului trecut, in scadere cu 2,4% fata de sfarsitul anului 2011. In ultimul trimestru din 2012, veniturile Vodafone au crescut cu 27% fata de aceeasi perioada a anului anterior si cu 8,6% fata de trimestrul anterior, pe fondul adoptiei crescute de smartphone-uri si de servicii de internet mobil.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3913 vizualizari

  • -1 (15 voturi)    
    Nivel 1 (Luni, 18 martie 2013, 11:25)

    HP [utilizator]

    "Inginerii" gestioneaza incidente de nivel 1, adica cele mai simple posibil, care nu necesita cunostinte solide. Practic sunt niste arbitri, primesc incidentele in Remedy sau Service Center si le paseaza catre baietii care chiar se pricep. Un fel de HelpDesk.

    Am lucrat in urma cu 5 ani in cadrul centrului Vodafone din Alcobendas, Madrid, unde se gestiona toata Europa de Vest, incidentele de nivel 2 si 3 expert. De la CRM la Unix, de la AS400 la BBDD, Control-M, etc.

    In Romania sunt inca doar proiecte de ciurucuri de nivel 1 sau mentenanta, pentru ca noi nu avem ingineri IT cu experienta, doar foarte multi programatori si niscaiva baieti cu experienta in retele, dupa ce si-au pierdut anii de studentie in net-café-uri si apoi s-au angajat la RDS si au facut un curs de CISCO.

    Insa proiectele ca cel prezentat necesita specialisti i n tehnologii specifice intretinerii unor datacentere - pe partea de hosting/mainframes. De aici vine cascavalul multinationalelor ca IBM sau HP - din SERVICII OS catre alte multinationale care delegheaza catre profesionisti.

    Cat timp o sa asiguram doar servicii de call-center si off-loading de programare, sa nu ne mai miram de brain-drain. Si nu, nu merg in Asia, ci aici in Europa, mai catre centru sau vest.
    • -2 (6 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 18 martie 2013, 18:16)

      IonutInteleptu [anonim] i-a raspuns lui HP

      Chiar ai punctat foarte bine, multe companii au centrele de acest tip in Romania pentru ca s-au saturat de indieni, nu neaparat ca avem super specialisti, desi sunt cativa, insa profesionistii adevarati sunt deja in vest sau vor pleca cat de curand. Succes tuturor!
    • +2 (4 voturi)    
      NOC (Marţi, 19 martie 2013, 11:15)

      IonIliescu [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Ce legatura au tehnologiile prezentate de tine Unix, BBDD cu ce fac cei din NOC ?

      E cu totul altceva, e vorba de transmisiuni, 2G,3G,4G, altceva, IBM/HP au businessul lor, proiectul prezentat e altceva.
      Plus ca trebuie sa fie un inceput, doar nu o sa fie studenti pt second level ?!

      Comentariul tau e complet pe langa.
      • -2 (4 voturi)    
        BOC (Marţi, 19 martie 2013, 16:45)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui IonIliescu

        Daca nu te pricepi, de ce comentezi ? Ai lucrat vreodata intr-un proiect de servicii ?

        Tocmai asta e ideea, ca ceea ce se face la noi e treaba de diletanti, partea usoara, frimiturile.

        Tocmai scrisesem in primul comentariu ca am lucrat o vreme in centrul de incidente al Vodafone pe Europa de Vest.

        Trebuie sa fii foarte naiv sau pur si simplu sa nu te pricepi ca sa spui ca tehnologii ca cele enumerate nu se folosesc in proiecte de telecomunicatii.

        Ele se folosesc in TOATE tipurile de proiecte corporate pentru servicii. De la banking pana la retail, de la telecom la transporturi - intotdeauna este folosit un sistem de middleware-ticketing, conceptii ITIL/ITSM iar backbone-ul - inginerii aia adevarati, nu studentii nostri este format din niste datacentere pline de servere care asigura tot fluxul de productie al companiei-client.

        Acolo sunt implicate tehnologii specifice de baze de date, servere, networking, clouding, virtualizare - pe layerele de infrastructura - pana la cei de "deasupra" care folosesc solutii de management corporativ, monitorizare, exploatare propriu-zisa (de la nagios, mimix, control-m pana la restul gastii de middleware).

        Si tu imi dai cu rapciugile alea de moldovence care raspund la telefon si paseaza incidentele la nivelul 2. Scuze, dar pe astia nu-i poti numi "ingineri", nici ridica in slavi. Ca nu ai de ce, pur si simplu.
        • +3 (5 voturi)    
          mache_rules@yahoo.com (Miercuri, 20 martie 2013, 1:01)

          Gheorghe00 [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Stimate domn HP,

          Vi se explica si tot nu vreti intelegeti ca sunteti pe langa subiect.

          Faptul ca ati lucrat in cadrul Vodafone si nu intelegeti despre ce este vorba ma ingrijoreaza, nu ati inteles nimic din ceea ce ati facut si nu puteti intelege complexitatea acestui domeniu, TELECOMUNICATII.


          Oamenii astia se ocupa cu unde electromagnetice, frecvente, antene, radiorelee, statii radio, multiplexoare ( vezi continutul articolului ). Va suna cunoscut? Stiti despre ce e vorba? NU !, pentru ca nu este vorba de IT, NU este vorba de datacentere, NU este vorba de baze de date, clouding, networking...foarte destept, dar nu aici!

          In tot acest timp, la Madrid, expert, chiar pentru acesti oameni ati lucrat...ati reusit sau nu sa-i deserviti cu aplicatii pentru ca ei sa isi faca treaba.

          Nu inteleg rautatea fata de cei care "si-au pierdut anii de studentie in net-café-uri", simt o anumita frustrare.

          Vorbiti toata ziua la telefonul mobil... credeti ca nagios, mimixul si control-m-ul va realizeaza apelul?

          Va recomand sa mai studiati acest domeniu, telecomunicatii, chiar si pe wiki, e suficient de lejer pentru nivelul dvs de intelegere si sa aruncati o scurta privire in istoricul ingineriei: "inginerii" IT, sunteti cam ultimii veniti pe Pamant...
        • 0 (0 voturi)    
          si inca ceva... (Marţi, 16 aprilie 2013, 13:01)

          zone [utilizator] i-a raspuns lui HP

          apropo de comentarii rautacioase si gratuite: dumneavoastra ati inceput direct in acel centru, direct superspecialist, direct cu experienta, nu-i asa?
          Controlati-va un pic ifosele, ipocrizia si frustrarile...
  • +1 (7 voturi)    
    o mica opinie (Luni, 18 martie 2013, 20:34)

    yun [utilizator]

    Draga Nivel1,
    Ma bucur nespus ca am onoarea de a citi comentariul unui om care s-a nascut direct "mare". Tin sa iti precizez ca majoritatea angajatilor din cadrul acestui proiect sunt studenti, aflati in ani terminali. Nu am idee cum ti-ai petrecut tu studentia, sau cat de spectaluloasa a fost ascensiunea ta in cariera, dar te pot asigura ca multi dintre angajatii din NOC nu si-au petrecut timpul prin net-cafe-uri (internet si cafea exista si in salile de lectura), in Politehnica sau prin alte Univeristati din Europa,cel putin pe acolo pe unde am mai fost plecat si eu... Ne-am bucura insa tare mult, daca ai lua in considerare faptul ca poate pensiile parintilor tai, sau a rudelor tale ramase in tara sunt platite din munca oamenilor pe care tu tocmai i-ai desconsiderat. Nu iti contest potentialul, dar ma declar totusi mahnit, pentru ca in loc de coalitie impotriva marlaniei, a lipsei de educatie care se revarsa ca o albie de zoiaie in socitatea asta, ajungem sa desconsideram si lucrurile cu adevarat bune care se petrec in tara.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by