Ministerul pentru Societatea Informationala a postat vineri pe site-ul sau ca a facut progrese in implementarea proiectului "portalul IMM-urilor din Romania", un contract de 4,2 milioane lei atribuit deja luna trecuta, prin care se promite interoperabilitatea intre IMM-uri si accesul la 30 de aplicatii pentru interactiunea cu institutiile publice, fara a fi mentionate aceste aplicatii. HotNews.ro a atentionat luna trecuta ca ministerul a atribuit acest contract si abia acum face o analiza pentru a stabili serviciile pe care le va oferi noul portal. Ministerul anunta vineri ca, in urma unor consultari, "a identificat 40 de posibile aplicatii, lista acestora urmand a fi prezentata publicului larg in luna mai 2013."

  • "Implementarea proiectului a inregistrat progrese, in luna aprilie 2013 desfasurandu-se consultari cu institutii publice direct implicate in procesul de infiintare, functionare si inchidere al unui IMM si care au implementat platforme si portaluri de informare si servicii destinate IMM-urilor. Intalnirile au vizat analiza aplicatiilor de interconectare si utilizare in functie de specificatiile si functionalitatile platformelor deja existente (ex. Ghiseul Unic de Plati, PCU-Punct de Contact Unic, etc). Urmare a acestor consultari s-au identificat 40 de posibile aplicatii, lista acestora urmand a fi prezentata publicului larg in luna mai 2013", se arata in anuntul Ministerului pentru Societatea informationala (MSI).

In comunicat se mai precizeaza ca "printre institutiile publice care au participat la consultari se numara: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Ministerul Administratiei si Internelor, Directia Achizitii SEAP, Ministerul Muncii, Oficiul National al Registrului Comertului, Societatea Nationala de Radiocomunicatii RadioCom, AIPPIMM, Centrul National de Management al Societatii Informationale, Centrul National "Romania Digitala", Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Posta Romana".

In plus, Ministerul precizeaza ca "in vederea asigurarii infrastructurii de operare a platformei pana la finalul lunii se vor livra echipamente hardware si licente cuprinzand componente de multi-procesare simetrica (7 buc), consola de management general (1 buc), surse neintreruptibile (2 buc), componente de distributie (PDU) (4 buc), notebook (2 buc), multifunctionala (1 buc), sasiu modular pentru suportul procesarii centralizate (1 buc) si alte echipamente suport. De asemenea, se va crea un website de promovare al proiectului, ca vector de comunicare cu publicul larg".

Acest contract a fost atribuit in aceasta luna catre asocierea formata din Ascenta IT Services SRL - parte a companiei norvegiene Computas AS - Power Net Consulting si Evolva Trend Consultant. Amintim ca lansarea efectiva a sistemului pentru publicul larg va avea loc in toamna acestui an.

HotNews.ro a semnalat la inceputul lunii martie, cand Ministerul pentru Societatea Informationala a anuntat atribuirea acestui contract, ca astfel de proiecte adresate IMM-urilor mai exista, inclusiv la Ministerul Economiei. HotNews.ro a cerut MSI sa explice ce aduce nou acest portal web comparativ cu portalul One Stop Shop, implementat de Ministerul Economiei din iunie 2011 cu 1,2 milioane euro.

Oficialii MSI au oferit o explicatie neasteptata: portalul lansat de Ministerul Economiei contine doar informatii si nu aplicatii interoperabile cu sisteme ale institutiilor publice cum o va face noul "Portal al IMM-urilor".

Aceasta in conditiile in care mesajul de pe prima pagina a portalului One Stop Shop este urmatorul:

  • "Acest portal ofera intreprinderilor mici si mijlocii din Romania informatii, indrumari si mijloace moderne de interactiune cu administratia publica. Totul intr-un singur loc! Online!".

Citeste si:

Ulterior articolului HotNews.ro, Ministerul pentru Societatea Informationala a anuntat ca va demara o analiza pentru a identifica serviciile electronice care raspund nevoilor pietei si nu sunt disponibile in prezent. HotNews.ro a solicitat apoi Ministerului urmatoarea intrebare: Cum explicati faptul ca mai intai ati atribuit contractul si abia acum faceti analiza pentru a vedea ce servicii electronice vor fi oferite de noua platforma?

Reprezentantii MSI au raspuns ca faza de analiza este specifica oricarui proiect IT si ca a fost prevazuta in caietul de sarcini (vezi documentul atasat). Iata raspunsul MSI:

"Toate etapele proiectului, inclusiv faza de analiza a proiectului, au fost prevazute in caietul de sarcini, elaborat in 2010. Faza de analiza este specifica si necesara oricarui proiect IT, in cadrul managementului de proiect. In aceasta faza, stabilim la nivel de detaliu posibilitatile de interoperare, formatele de interconectare cu alte sisteme existente etc.

In acest moment, exista o lista de 40 de posibile aplicatii, din care se vor alege 30, in functie de anumite cerinte restrictive impuse de institutiile cu cu care ne vom interconecta, infrastructura hardware etc. In faza de analiza se vor determina aplicatiile fezabile si din punct de vedere al partenerilor MSI. Avand in vedere termenele foarte lungi necesare unei licitatii publice, exista posibilitatea ca anumite sisteme informatice sa se modifice/actualizeze din punct de vedere hardware si software. Astfel, proiectul va tine cont in dezvoltarea platformei de necesitatile actuale ale IMM-urilor si institutiilor cu care IMM-urile interactioneaza", a declarat pentru HotNews.ro Decebal Popescu - Coordonatorul Proiectului 'Dezvoltarea interoperabilitatii bazelor de date destinate IMM-urilor'.

Despre finantarea acestui proiect:

Proiectul "Dezvoltarea interoperabilitatii bazelor de date destinate IMM-urilor" este co-finantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, in baza contractului de finantare incheiat cu Autoritatea de Management AMPOSCCE. Valoarea totala a proiectului este de 4.228.884,74 lei, din care asistenta financiara nerambursabila este de 3.410.390,92 lei, valoarea eligibila nerambursabila finantata din FEDR este de 2.820.393,29 lei si valoarea eligibila nerambursabila finantata din bugetul national este de 589.997,63 lei. Locatia de implementare a proiectului este Municipiul Bucuresti, sediul Ministerului pentru Societatea Informationala, durata ordinului de finantare fiind de 12 luni.