Veniturile Romtelecom au scazut cu 4,9% la 148,7 milioane euro in trimestrul doi din acest an, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, conform datelor publicate joi de grupul elen OTE. Numarul clientilor de telefonie fixa a scazut cu 4,9% pana la 2,2 milioane linii, insa numarul clientilor la serviciile de internet si televiziune a cerscut cu 4,8% si respectiv 7,3%. Operatorul de telefonie mobila Cosmote, parte a aceluiasi grup OTE, a inregistrat venituri de 111,4 milioane de euro in trimestrul incheiat la 30 iunie 2013, in scadere cu 2,1%, in timp ce numarul de clienti (SIM-uri valabile) a scazut cu 6,1% pana la 6,03 milioane utilizatori.

Nikolai Beckers, noul sef Romtelecom si CosmoteFoto: Hotnews

La data de 30 iunie 2013, Romtelecom avea peste 1,22 milioane de clienti la serviciile de internet broadband si peste 1,29 milioane de abonati la serviciile TV (DTH, IPTV si Cablu), in crestere cu 4,8% si respectiv 7,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

  • "Romtelecom a avut o pozitie financiara stabila in trimestrul al doilea, cu venituri de aproape 150 milioane de euro si o EBITDA Pro Forma de 34,9 milioane euro, in concordanta cu strategia companiei de crestere a serviciilor de date si televiziune. Romtelecom si-a mentinut tendinta din anii precedenti, aceea de a se concentra pe serviciile de divertisment", a declarat Anastasios Tzoulas Directorul Executiv Financiar al Romtelecom.

Potrivit acestuia, "compania si-a concentrat atentia asupra pachetelor de servicii, ceea ce a dus la cresterea ratei de penetrare a serviciilor de internet in baza de clienti de servicii de voce la aproape 55%, in timp ce serviciile TV au inregistrat o rata de penetrare de 57% din baza serviciilor de voce".

De cealalta parte, Cosmote Romania a inregistrat venituri in scadere dar EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a crescut cu 3,4% in trimestrul doi din 2013 comparativ cu acelasi trimestru al anului anterior. Marja EBITDA a atins 27% in trimestrul incheiat la 30 iunie 2013, in crestere cu 1,4 puncte procentuale fata de trimestrul similar din 2012.

Compania subliniaza ca "veniturile din servicii au scazut cu 2,2% comparativ cu T2 2012, exclusiv pe fondul scaderii tarifelor de terminare a apelurilor din septembrie 2012. Comparativ cu trimestrul anterior (T1 2013), veniturile din servicii au crescut cu 5% in T2 2013. ARPU (venitul mediu per utilizator) a scazut cu 1,7% in S1 2013 comparativ cu S1 2012, ca urmare a scaderii valorii ARPU pentru apelurile primite, afectata de scaderea tarifelor de interconectare".

  • "Trimestrul al doilea din 2013 a fost definit de o constanta competitie acerba si de praguri de reglementare care au avut un impact direct asupra business-ului. In ciuda acestor provocari, Cosmote Romania a continuat sa faca progrese de la un trimestru la altul, demonstrandu-si strategia de dezvoltare sustenabila. Ramanem concentrati pe programul nostru de investitii in zone cheie, pentru a crea valoare pentru toate partile implicate", a spus Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer Cosmote Romania.  

Din totalul celor 6,03 milioane de clienti (n.a SIM-uri valabile), 25,3% reprezinta proportia abonatilor. In trimestrul doi din 2013, baza de clienti 3G a crescut cu 27,5% comparativ cu trimestrul similar din 2012, a mai comunicat compania.