​Licitatia privind implementarea la nivel national a unui sistem informatic care vizeaza reducerea birocratiei la emiterea actelor de stare civila, acestea urmand a fi obtinute de cetateni prin simpla prezentare a unui act de identitate la primarie, a fost suspendata de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) pana la solutionarea unei contestatii. Procedura de achizitie in valoare de aproape 35 de milioane de euro, lansata luna august de Ministerul condus de Dan Nica, a atras pana acum peste 50 de cereri de clarificari si alte doua contestatii, care au fost insa respinse.

Toate aceste informatii apar in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), insa numele firmei care a depus contestatia este anonimizat. Decizia de suspendare din partea CNSC (vezi documentul atasat) a fost luata pe 19.09.2013, motivata in principal de imposibilitatea de ofertare reclamata de firma contestatara, determinata de pretinsa nevoie de clarificare a documentatiei de atribuire.

Firma contestatara a atacat clarificarile cu numarul 17 din aceasta procedura de achizitie (vezi documentul atasat). De notat numarul foarte mare de cereri de clarificari pentru aceasta licitatie: 53 de cereri de clarificari (vezi poza alaturata).

Potrivit CNSC, "continuarea procedurii cu mentinerea actualelor raspunsuri din adresa nr. 17 de clarificare, vazand si termenul limita de depunere a ofertelor, 23.09.2013, ar putea conduce atat la impiedicarea ofertarii de catre contestatoare, cat si la imposibilitatea luarii unor masuri de remediere efectiva a procedurii, odata cu solutionarea cauzei de fond".

Ce solicita firma contestatoare? Firma intreaba printre altele de ce este nevoie de un expert de informare si publicitate in acest proiect, care sa fie absolvent al unui curs autorizat. Aceasta este o conditie specificata la capacitatea tehnica si profesionala necesara ofertantilor interesati, iar firma cere eliminarea acestei prevederi.

Raspunsul Ministerului pentru Societatea Informationala a fost ca 'prestarea de serviciide informare si publicitate pentru proiectul "Sistemul Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civila", finantat din fonduri structurale, necesita ca Expertul cheie - expert informare si publicitate sa fie absolvent al unui curs autorizat si acreditat de specializare in domeniul finantarilor din Fonduri structurale si de coeziune europene".

Ministerul si-a mentinut cerinta. O alta solicitare facuta de aceasta firma si respinsa de Minister a fost eliminarea cerintei ca Expertul Coordonator tehnic echipa ade scanare/indexare sa detina cunostinte de baza privind o metodologie de management a serviciilor de tehnologie a informatiei (dovedite prin prezentarea unei diplome/certificari in domeniu).

In SEAP procedura a fost suspendata din data de 23.09 2013, acesta fiind de altfel si termenul limita pentru depunerea ofertelor. Impotriva deciziei CNSC se poate formula plangere in termen de 5 zile de la comunicare.

Pentru mai multe detalii despre sistemul informatic vizat de aceasta licitatie citeste si: