Vodafone Romania a pierdut peste 150.000 de clienti de servicii mobile in trimestrul incheiat la 30 iunie 2014 comparativ cu trimestrul similar din anul anterior, in timp ce consumul de date mobile a crescut cu 57%, arata datele publicate vineri de grupul britanic de telefonie mobila. Veniturile din servicii au scazut cu 9,8% pe baza organica, fata de acelasi trimestru al anului anterior, ca urmare a reducerii semnificative a tarifelor de terminare, cu 69%, intrata in vigoare la 1 aprilie 2014. Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a scazut in trimestrul incheiat la 30 iunie la 5,9 euro, cel mai mic nivel de cand opereaza in Romania.

Vodafone a anuntat vineri, dupa o pauza de doi ani, numarul total de clienti (SIM-uri valabile) din Romania, raportand pe langa clientii de servicii mobile (voce si date) pe care ii raporta pana acum si pe cei de telefonie fixa, internet fix si m2m. Compania a anuntat astfel un numar total de 8.567.752 de clienti in trimestrul incheiat la 30 iunie, dintre care 7.985.962 utilizatori ai serviciilor mobile si 55.586 utilizatori ai serviciilor de internet broadband fix, reprezentand o scadere cu 91.687, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Operatorul avea 7.985.962 utilizatori ai serviciilor mobile la 30 iunie 2014, in scadere cu 150.000 de clienti fata de acelasi trimestru din 2013 si cu 200.000 de clienti fata de trimestrul incheiat in 31 martie 2014. Pe de alta parte, consumul de date mobile a crescut cu 57% in trimestrul incheiat la 30 iunie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit operatorului.

Veniturile din servicii au scazut cu 9,8% pe baza organica, fata de acelasi trimestru al anului anterior, ca urmare a reducerii semnificative a tarifelor de terminare, cu 69%, intrata in vigoare la 1 aprilie 2014. Pentru trimestrul mentionat, datele grupului arata ca Vodafone a avut in Romania venituri de 129 de milioane de lire sterline, echivalentul a 158,67 milioane de euro.

Vodafone precizeaza ca daca s-ar exclude impactul scaderii tarifelor de terminare, veniturile din servicii ale companiei ar fi crescut cu cu 2,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe baza organica.

La 30 iunie 2014, abonatii serviciilor Vodafone reprezentau 41,6% din baza de clienti, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 58,4%. Utilizatorii serviciilor postpaid au crescut cu 1,1 puncte procentuale de la un trimestru la altul si cu 1,2 puncte procentuale, de la un an la altul.

Rata de penetrare a smartphone-urilor in baza de utilizatori a crescut cu 5,4 puncte procentuale in trimestrul incheiat la 30 iunie 2014, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

Vodafone Romania este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicatii mobile din lume, cu aproximativ 435 de milioane de clienti, la 30 iunie 2014. Vodafone are divizii in 30 de tari de pe cinci continente si peste 50 de retele partenere in intreaga lume. Vezi mai multe in documentul atasat.