Romtelecom a obtinut venituri in valoare de 149,7 milioane euro in trimestrul incheiat la 30 iunie 2014, fiind al treilea trimestru consecutiv de crestere, datorita in mare parte veniturilor semnificative generate de implementarea unor proiecte ITC complexe, arata datele publicate joi de grupul elen OTE. Grupul elen spune ca majorarea cheltuielilor cu proiectele IT, traficul de interconectare in crestere si cu taxele de infrastructura impuse de Guvern la inceputul acestui an au fost compensate in mare parte de o scadere cu 14% a cheltuielilor cu angajatii. La 30 iunie 2014, Romtelecom avea 6.625 de angajati, in scadere cu 8,4% fata de aceeasi perioada din 2013.

Sediul RomtelecomFoto: Hotnews

Scaderea veniturilor din serviciile de voce a continuat sa fie compensata de o crestere a veniturilor pe segmentele de internet broadband si TV. Alte cresteri de venituri operationale au venit si din vanzarea unor active imobiliare (in special proprietati nefolosite), se arata in raportul OTE.

  • "Datele financiare aferente primei jumatati a anului sunt solide. Cresterea pe segmentele cheie reflecta eforturile noastre de a obtine rezultate conform strategiei, in pofida masurilor economice impuse, precum taxa pe infrastructura, care au un impact negativ direct si semnificativ in operatiunile noastre. De asemenea, impactul scaderii tarifelor de interconectare din acest an asupra indicatorilor cheie de performanta pentru segmentul mobil este contrabalansat de cresterea solida pe segmentul B2B. Obiectivul nostru de a ne consolida pozitia de lider pe acest segment este sustinut de o crestere de doua cifre a veniturilor din solutiile de sisteme. Segmentul TV si-a pastrat cursul ascendent, atat in ceea ce priveste veniturile, cat si numarul de clienti", a declarat Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom si COSMOTE Romania.

Romtelecom avea 2,19 milioane de linii de telefonie fixa la data de 30 iunie 2014, in scadere cu 4,1% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe de alta parte, in aceeasi perioada de referinta, numarul clientilor de internet broadband a crescut cu 1,5% pana la peste 1,24 milioane abonati, iar numarul abonatilor la serviciile TV (DTH, IPTV si cablu) a crescut cu 6,8% fata pana la peste peste 1,38 milioane abonati.