Agentia nationala pentru protectia mediului (ANPM) a lansat o licitatie deschisa pentru cumpararea unui sistem informatic si a unor servicii de instruire, contract cu o valoare estimata de 34,89 milioane de lei (peste 7,8 milioane de euro), potrivit unui anunt publicat vineri in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Proiectul are impact national, sustine ANPM, populatia si agentii economici urmand sa beneficieze de serviciile online care se vor implementa si de cresterea vitezei si calitatii serviciilor oferite de agentie catre acestia.

Beneficiarii:

ANPM, institutie publica finantata de la bugetul de stat si cele 42 de agentii din subordine vor dispune in urma acestui proiect de un sistem informatic modern care va eficientiza activitatea interna si serviciile catre populatie, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice va beneficia de un serviciu online pentru consultarea informatiilor de mediu oferite de ANPM (sub forma unui tablou de bord), iar Garda Nationala de Mediu - de un instrument colaborativ, online, pentru planificarea vizitelor in teren in vederea verificarilor. Prin acest instrument, Garda de Mediu va avea acces la informatii si documente specifice interactiunii cu ANPM, se arata in caietul de sarcini al licitatiei (vezi documentul atasat).

Descrierea proiectului

Scopul proiectului cuprinde:

- implementarea unui instrument pentru emiterea de avize si autorizatii pentru protectia plantelor;

- implementarea unui tablou de bord pentru consultarea informatiilor de mediu adresat Ministerului Meidului;

- implementarea unui instrument online de consultare si planificare a vizitelor in teren in vederea verificarilor efectuate de Garda de Mediu;

- implementarea unui instrument de raportare a starii calitatii aerului, planurilor si programelor si atingerea obiectivelor de mediu;

- implementarea unui instrument informatic semnatura electronica in cadrul ANPM;

achizitionarea de echipamente de calcul pentru utilizatorii interni;

achizitionarea de echipamente pentru procesarea si stocarea datelor si furnizarea serviciilor in baza instrumentelor din cadrul proiectului;

-instruirea personalului in utilizarea instrumentelor informatice implementate.

In documentatie se mai spune ca "sistemul trebuie sa fie proiectat astfel incat solutiile ce vor fi folosite la implementare sa fie neutre tehnologic pentru a permite dezvoltari continue".

In privinta conditiile necesare participarii la aceasta licitatie, in fisa de date se mentioneaza ca media cifrei de afaceri globala a ofertantului pe ultimii trei ani (2011, 2012, 2013) sa fie cel putin egala cu suma de: 56.280.000 Lei.

Termenul de finalizare a proiectului este de 10 luni de la atribuirea contractului.

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 13.10.2014, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 14.10.2014. Data limita de evaluare a ofertelor este 15.10.2014.

Mai multe detalii in caietul de sarcini atasat articolului. Numarul anuntului de participare in SEAP a acestei licitatii este: 153499 / 29.08.2014.