Vodafone avea peste 8,5 milioane de clienti (n.a SIM-uri valabile) la sfarsitul trimestrului trei din acest an, in scadere cu peste 60.000 de clienti fata de trimestrul precedent din acest an, conform datelor publicate marti de grupul britanic. Pe de alta parte, pentru aceeasi perioada de referinta, venitul mediu pe utilizator (ARPU mobil) a ajuns la 6,2 euro, in crestere cu 4,7%. Totusi, veniturile din servicii au scazut cu 5,3% pe baza organica, fata de acelasi trimestru al anului anterior, ca urmare a reducerii cu 69% a tarifelor de terminare, intrata in vigoare la 1 aprilie 2014.

Ravinder Takkar, CEO al Vodafone RomaniaFoto: Vodafone Romania

In trimestrul trei din acest an, incheiat in 30 septembrie 2014, Vodafone avea un numar total de 8.507.439 de clienti in Romania, dintre care 7.914.267 utilizatori ai serviciilor mobile. Comparativ cu trimestrul anterior din acest an, numarul utilizatorilor de servicii mobile a scazut cu 72.000 de clienti.

Veniturile din servicii au atins 167,6 milioane de Euro in trimestrul incheiat la 30 septembrie 2014, in scadere cu 5,3% ca urmare a reducerii semnificative a tarifelor de interconectare, cu 69%, ,asura de reglementare intrata in vigoare la 1 aprilie 2014. In lipsa acestui impact, veniturile Vodafone ar fi crescut cu 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

  • "Ne concentram in continuare pe adoptia datelor mobile si pe a oferi utilizatorilor nostri cea mai buna experienta de retea. Acoperirea noastra 4G a crescut la 81% din populatia urbana si, ca rezultat, aproape ne-am dublat numarul de utilizatori ai abonamentelor 4G din intreaga baza de clienti, in ultimul trimestru", a declarat Ravinder Takkar, President & CEO, Vodafone Romania.

La 30 septembrie 2014, abonatii serviciilor Vodafone reprezentau 42,2% din baza de clienti, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 57,8%. Utilizatorii serviciilor postpaid au crescut cu 0,6 puncte procentuale de la un trimestru la altul si cu 1,9 puncte procentuale, de la un an la altul.

Consumul de date mobile a crescut cu 63% in trimestrul incheiat la 30 septembrie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar rata de penetrare a smartphone-urilor in baza de utilizatori a crescut cu 6,2 puncte procentuale in trimestrul incheiat la 30 septembrie 2014, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, a mai anuntat compania.