Am investit foarte mult in reteaua de comunicatii si calitatea serviciilor din Romania in ultimii ani si intentionam sa mergem in aceeasi directie in urmatorii ani prin investitii de 500 milioane de euro pana in 2018, a declarat joi Jean Francois Fallacher, seful Orange Romania in cadrul unui eveniment organizat la Cluj-Napoca. Anuntul vine in contextul in care grupul Orange a anuntat in urma cu doua zile ca va investi peste 15 miliarde de euro pana in 2018 pentru a-si imbunatati reteaua in Europa, in cadrul unui plan strategic pe cinci ani.

Jean Francois Fallacher si Emil BocFoto: Hotnews

Operatorul a mai anuntat ca pana la sfarsitul acestui an va lansa un serviciu de plata a utilitatilor, numit Orange Money.

Parte a strategiei anuntate in urma cu doua zile de grupul Orange este si transformarea magazinelor operatorului mobil in 'magazine smart'. Pana in 2018, 20% din toate magazinele Orange din Europa vor fi modernizate si adaptate la un nou concept prin care vor sa puna si mai mare accent pe experienta clientului.

Primul astfel de magazin a fost deschis in Romania, in Cluj-Napoca (pe Bd. 21 Decembrie 1989) in prezenta primarului Emil Boc.

smart store Orange

smart store Orange

Foto: Orange Romania

In acest magazin, clientii primesc bon de ordine direct prin sms, pot urmari ofertele pe 18 ecrane interioare si pe un videowall, precum si pe telefoanele si tabletele expuse, iar contractele se semneaza in format electronic.

O alta noutate este masa digitala, la care, cu ajutorul unui reprezentant de vanzari, clientii persoane fizice isi pot configura propriul abonament, alegand serviciile si resursele pe care le considera potrivite. Clientii persoane juridice au zone special amenajate in care pot discuta cu reprezentanti de vanzari dedicati despre solutii personalizate pentru afacerile lor.

In magazin pot fi testate peste 600 de accesorii, peste 50 de gadgeturi wearable de la Samsung, Sony, LG, Fitbit, Jawbone, Withings, Mio, iHealth si MyKronoz, cele mai noi casti Samsung, Marshall, Frends, Sony , Parrot, Beats, precum si boxe Logitech, Sony si Samsung.

Compania promite sa reduca timpii de asteptare in astfel de magazine, in acest sens toate produsele avand QR coduri care pot fi scanate de catre cei interesati sa le cumpere. Cand ajung la casa, consumatorii gasesc deja acolo produsul si-l pot plati.

Veniturile Orange in Romania au ajuns la 909 milioane euro anul trecut, in scadere cu 2,7% fata de 2013, din cauza impactului tarifelor de interconectare. La finalul anului 2014, Orange avea 10.531.000 de clienti (n.a SIM-uri valabile), in crestere de 95.000 clienti comparativ cu perioada similara a anului trecut, iar numarul total de abonati la serviciile TV a depasit 157.000 de utilizatori. Grupul Orange a estimat anterior ca va ajunge la 300.000 de abonati TV in Romania pana la sfarsitul anului 2015.